• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • T3ZZ

Men hur mkt berättar du? alltså va du ska ha för klänning, frisyr osv?
    Ja ska oxå göra vårt monogram på blockljus. Ja kommer göra så att ja tejpar fast ett viit silkespapper på vanligt kopieringspapper. Sen så skriver ja ut så monogrammet hamnar på silkespapper. Sen klipper ja ut monogrammet så nära som möjligt (bara silkespappret). sen tar ja en varm sked och lixom smälter fast silkespappret i ljuset. hoppas du fattar, ja har läst tipset på panduro.se, fast då va d med servetter. borde gå lika bra med silkespapper.

Monogrammet har ja gjort i paint. valde ett fint teckensnitt på dafont.com, å klippte å klistra lite i paint.

• ossamartin

hej.
    Här är en till som ska gifta sig juli 2009. Den 11 har vi bestämt att det blir.. Kul att kunna läsa om andra och få lite tips och råd.

• Sobeit

Jag har berättat för mamma och svärmor om klänningen och lite löst, svävande om dukning och dekorationer. Min lillasyster har även sett klänningen. O, just det, det har min mamma oxå gjort. Annars inget mer. Jag kommer att få låna ett pärlhalsband av min mamma, så hon vet om att jag ska ha pärlörhängen och sånt.

Ang ljusen, läste om just den metoden på en budgettråd här. Samma metod som vi ska använda.

Kram

T3ZZ skrev 2008-08-15 16:57:12 följande:
    Men hur mkt berättar du? alltså va du ska ha för klänning, frisyr osv?Ja ska oxå göra vårt monogram på blockljus. Ja kommer göra så att ja tejpar fast ett viit silkespapper på vanligt kopieringspapper. Sen så skriver ja ut så monogrammet hamnar på silkespapper. Sen klipper ja ut monogrammet så nära som möjligt (bara silkespappret). sen tar ja en varm sked och lixom smälter fast silkespappret i ljuset. hoppas du fattar, ja har läst tipset på panduro.se, fast då va d med servetter. borde gå lika bra med silkespapper.Monogrammet har ja gjort i paint. valde ett fint teckensnitt på dafont.com, å klippte å klistra lite i paint.
  • kuliJuli

Hallå i tråden

Tog tag i färgtemafunderingarna med fästmannen Jag föreslog svart, och då kontrade han med rosa Så det verkar som vi ska köra ett punkrace nu hahaha Fast seriöst, svart-vitt med ljusrosa/aprikosa inslag verkar det bli här Vilket känns bra för jag älskar de där aprikosa rosorna som är rosa mot topparna (ni vet vilka va?)

Och, shit vilken TUR vi verkar ha dessutom I Halmstad har man bara kunnat viga sig borgeligt på rådhuset under kontorstid hittills, men nu i vinter kommer de att byta system till att bli mer flexibelt, så att vår dröm om att vigas på lördagen I festlokalen verkar kunna fungera! JIPPIE

• kuliJuli

fast oj, den elaka röda gubben skulle ju inte va där

• ThePlupps

Vi har berättat för våra familjer och för några av våra vänner men inte alla. Vi tar det lite pö om pö men tanken är att alla ska veta om det innan inbjudningarna skickas ut eftersom nästan alla måste till bröllopet och behöver boka biljetter, boende, ta semester osv osv.
    Hur mycket man ska berätta om bröllopsdagen är svårt. Jag vill ju att det ska vara en överraskning för alla men en del frågar och frågar och jag tycker det är jättekul att diskutera det och blir glad när folk är så engagerade så då blir det ju att man berättar en del. Men vissa saker ska jag hålla för mig själv t.ex utséende på vigselringen, klänningen, håret, blommorna, dekorationerna och alla trycksaker. Då vi ska laga maten själva och jag är i behov av hjälp så kommer inte det att bli en överraskning för de som är med o lagar.

Har ni något annat tema förrutom färgtema?

• Plummis83

Folket i min omgivning vet olika saker!! Den som vet mest är nog min mamma och min tärna!!
    Fast vi har ev en överraskning som nästan ingen vet om. Bara våra mammor vet än så länge så det räcker det...

Vi kommer nog endast ha färgtema, men vem vet!! M2b fick så mkt idéer igår när vi var och kollade på lokalen för andra gången!!

• Fåret och Kocken

Alla våra vänner vet om att vi ska gifta oss och även den mesta delen av vår släkt. Det är ju som sagt i semestertider. Hur bröllopet ska vara däremot vet inte riktigt så mpnga om. Några vänner och så min mamma är ganska insatt.

• T3ZZ

Vi ska ha färgtema å lite lanttema på vårt bröllop. Eftersom ja kommer från landet så vill ja gärna ha det så. Lite medeltida e d oxå, med min klänning (se galleri, ett ihop klipp).

Det e bara m2b å ni här på BT som vet hur klänning ska se ut. Mamma vet att ja ska ha medeltida inspirerat men inte så mkt mer.

//
    theresetomas.blogg.se

• ThePlupps

Å, vi ska också ha lanttema, va roligt! :D

Svar på tråden Juli 2009