• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • kuliJuli

hallå hallå

Vad roligt att se hur alla pysslar på Vi håller på och jagar vigselförrättare, eller rättare sagt, sambon har lovat att göra en bokning innan veckan är slut Jag har klurat lite med trycksaker, har florerat mycket på Ceci NY´s hemsida för inspiration. Gjorde också ett monogram, är nöjd! Men tror att det får hänga med lite mer i skymundan på baksidorna av inbjudningskort, festprogram etc.

En fråga relaterat till Heloises inlägg:

Har ni bestämt färgtema ni som ska ha det? Vilken stil kör ni på isåfall? Själv hoppar mina fantasier överallt vad gäller den saken Känner jag mig själv rätt blir det nog bara ett virrvarr av färger till slut

• kuliJuli

ThePlupps: välkommen i sub-gänget 11 juli Jo vi är nog en hel hög brudpar den dagen KUL!

Ring, där har jag också stora problem! Håller med dig, man vill ju ha en "personlig" ring. Själv såg jag den ultimata ringen för ca ett halvår sen, men har inte sett skymten av nått liknande därefter Har beskrivit den för en guldsmed och fått ett bra pris! (5600 ca) Men man vill ju ändå ha en mer konkret bild än den i sin fantasi Min tanke är en enkel ring (ca 4mm bred, 1,5 mm hög) med två rader av ca 8 st små (ca 0.01 ? ct) briljanter som går omlott så att bara de två (fyra) i mitten är överlöpande. Typ:

---------oooooooo---
    ---oooooooo---------

(hoppas det där fungerade )
    Svårt att förklara men jag hittar verkligen inte nått liknande på bild nånstans - Vilket enligt din & min tanke iof kan vara en bra grej

• kuliJuli

äsch, skulle ju bara vara de två briljant-ooo:na i mitten som skulle ligga "ovanpå" varann är tjatig och försöker igen så här:

xxxxxxxxxooooooooxxx
    xxxooooooooxxxxxxxxx

• Plummis83

Idag sa m2b själv att vi kanske kunde åka å kolla på lokalen igen på fredag då vi båda är lediga!! Har tänkt det länge men vill ju inte vara tjatig när det gäller bröllopet så blev glad när han kom med den lysande idén själv!!

Annars kollar jag mest på nätet om allting, troligtvis hittat min drömklänning oxå!!

Vet att mina 2 bästa vänner även är i planeringsstadiet när det gäller den sk möhippan!! Kommer vara både killar å tjejer den dagen:)

Solisten till kyrkan är nog klar oxå!! Hon ville iaf väldigt gärna sjunga på bröllop - tydligen en dröm!!

• Talulah

Jag håller med om att ring är lite klurigt!

Jag har dock en guldsmed som ska göra min (han gjorde även våra förlovningsringar). Jag vill ha en enstensring, lite upphöjd men inte för mycket. Hur stor stenen blir beror på priset såklart, men jag hoppas på 1 carats-sten.

• Sobeit

När det gäller färgtema så har min m2b gett mig helt fria händer. Så vi kommer att ha vinrött, creme och grönt. Och det kommer att vara enkla dekorationer. Både jag och min m2b är mer för enkelt oh stilfullt än plottrigt. Och absolut inte tuttinuttigt .... utan lite lagom. Hoppas nu att ingen tar illa upp!

Vi har övergett våra planer på att ha catering utan kommer istället att anlita en kock som sköter köket och gör en buffé. Får se hur det slutar i slutänden.

• Fåret och Kocken

Vi ska också ha buffé. Vet bara inte än vad för slag mat vi ska ha. Funderar på mat runt medelhavet som lite italienskt, grekisk inspirerad. Det är svårt för det finns så mycket gott.

Ring ja.... Vi ska även göra om våra förlovningsringar plus att jag får en till ny. Jag ska alltså ha 2 st ringar och min m2b 1 ring... hmm blev lite krångligt men ni förstår nog hopaps jag
    Ska gå till en guldsmed då vi har guld som vi ska smälta ner och göra rinagrna av. Vet inte riktigt vad det kommer att kosta i slutändan.

• Plummis83

Såna är vi oxå, tror knappast någon tar illa vid sig för det. Är ju tur att vi alla är olika!

Sobeit skrev 2008-08-13 16:49:39 följande:
    När det gäller färgtema så har min m2b gett mig helt fria händer. Så vi kommer att ha vinrött, creme och grönt. Och det kommer att vara enkla dekorationer. Både jag och min m2b är mer för enkelt oh stilfullt än plottrigt. Och absolut inte tuttinuttigt .... utan lite lagom. Hoppas nu att ingen tar illa upp!
  • T3ZZ

Hur mkt avslöjar ni för vänskapskretsen å familjen? Ja vet inte hur mkt ja vill avslöja förens bröllopet är. =/

• Sobeit

Vi har berättat för närmaste släkten. Eller ja, den del av den.

Och för vänner som vi väldigt gärna ser att de kommer och de har yrken inom vården. Lite svårare att få semester vid rätt tid för dme annars.

By the way, hur har du gjort ert monogram? Jag har tänkt dätta våra monogram på blockljus som ska stå på borden, men jag har svårt att komma på hur man ska göra. Har du något tips? Kram

T3ZZ skrev 2008-08-15 12:33:47 följande:
    Hur mkt avslöjar ni för vänskapskretsen å familjen? Ja vet inte hur mkt ja vill avslöja förens bröllopet är. =/
Svar på tråden Juli 2009