Juli 2009
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Jag hade en fundering men när jag gick och provade den ringen hos en guldsmed så såg det förjävligt ut. Men flera andra som jag knappt hade tittat på var fina. Men än har jag inte hittat "min" ring.
Plummis83:
Du väljer väl inte ring efter hur klänningen ser ut? Det spelar ju ingen roll anser ja, man har ju bröllopsklänningen bara en dag så ringen måste ju passa till ett par jeans oxå
Jag har just spenderat 2 timmar med att titta på ringar. Jag som hade bestämt ring och allt; det är farligt att ha semester.
Har någon av er koll på diamter, hade tänkt mig en ca 0.45 cc färg e eller f dvs top wesselton eller river, samt vs1 el vs2, men nu så har jag sett at guldfynd och många andra anv sig av både lägre färg och klarhet, dvs oftast g i färg och SI1-SI2. På guldfynd sa de att det inte var någon skillnad, och ingen kan se att det är inneslutningar i en SI sten men inneslutningar gör ju att ljuset bryts sämre och borde ju påverka eller? Jag har alltid tyckt att kvalitet går för kvantitet och jag har hellre en lite mindre men finare sten än en större av sämre kvalitet. Någon som har koll och kan hjälpa mig?
heloise: Ingen kännare av stenar alls :-S, men logiskt tycker jag att desto mindre sten (dvs mindre än 0,1 kanske ), desto mindre betydelse av klarheten - men att för en större sten (0,45 är ju gigantiskt i mina ögon!!
) så bör man inte nalla på kvaliteten, för där "syns" skilnaden.
Så känner jag oxå, kan hända att det blir lite mindre mellan 0.40-0.45, men jag hittade en 0.44cc i dag i min prisklass. Har eget guld så det blir inte så dyrt ca 6500 med allt dvs sten och arb
Tänkte fråga er....hur gör ni med singlar ni bjuder in. Bjuder ni så +1 alltså att de får lov att ta med en date?
Tycker det är lite svårt. Etikett är väl kanske att man bjuder personen +1 men ibland känner jag att det är roligare att bjuda fler man verkligen känner istället.
Hur gör ni?
Behöver råd!
Dom singlar ja har i min krets har alla sina vänner på festen så ja anser inte att dom behöver bjuda me nån annan. Annars får dom väl fråga om dom undrar.
Inga +1 här inte, har inte så många singlar och om de skulle hinna träffa någon så tar vi det då. Vi vill ha ett litet och intimt bröllop med bara våra närmaste vänner och vår närmaste familj. Jag har aldrig fått en +1 inbjudan( när jag var singel) jag tror däremot att det är vanligt förekommande i ex USA, men där bor ju inte jag
Vi bjuder inte heller med +1 på singlarna...
Jag skulle inte tycka det var kul att ha en massa okänt folk där ... Dessutom betala för dem också, hehe...
Vi kommer inte att bjuda +1. De som é singel får komma själva helt enkelt. Jag vill inte hålla på att bjuda in bara för bjudandets skull. Sedan så är det inte många vi kretsen som é singel.