Juli 2009
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Vet att 2 av mina vänner har börjat planerat lite rackartyg till vår/sommar! Har ju många långresande så ska bli kul å se vad de hittar på!!
Men kluven på vilka de ska bjuda med på det. Är bara mina närmsta vänner som kommer bli bjuda å då är de 4 st + resp! Men skulle vara skoj att på något sätt även fira med alla andra vännerna oxå!! Kan man bjuda med de oxå och alla betalar för sig sjäv, inkl jag! Annars brukar även bruden bli bjuden lr??
Annars har vi bestämt att vi ska ha bingo och tipspromenad och då behövs det ju pennor. Vi vill ha bläckpennor med våra namn å datum på!!
Sen ska vi även ha 4-6 st engångskameror bara för det är skoj med mkt spontana bilder! Vet att många av gästerna kommer ha med egna kameror oxå!!
Vi kommer "bara" ha färgtema. Lila-vit-creme!!
Min bästa vänina som ska vara tärna kommer komma hit ner till Skåne nån vecka innan bröllopet bara för att finnas här för mig!! Det tackar man mkt för.. Kommer väl vara nervös som bara den! Sen vet jag även att släkten från Sthlm kommer vara nere här i 1 vecka i samband med bröllopet *kul*
Jag menar att de 4 närmsta vännerna kommer bli bjuda till bröllopet!! Såg att jag missade det.
Ja, självklart ska de ordna det helt själva men de vill ha namn å nummer till alla... Har ju många vänner som ingen av de som ska ordna dagen känner!!!
Plummis83, spelar ju ingen roll om dom känner dina andra vänner. Du ger väl nr till dom du vill ha med, då får dom ju ta det kastet att ringa eller smsa. Det borde ju bli kul ändå.
Ja givetivs ska de få fixa allting själva, men min fundering som jag insåg nu att det inte kom fram riktigt är vilka de kan bjuda?? "bara" de som ska till bröllopet eller kan man bjuda fler vänner till denna dag??
Det brukar nog vara "bara" de som ska till bröllopet eller åtminstone de som är bjudna dit. (Kan ju vara någon som har förhinder att gå på bröllopet men som ändå gärna går på möhippa)
Man måste naturligtvis inte göra saker som det BRUKAR vara men tänk igenom saken så det inte blir några konstiga situationer. Vem som är bjuden och inte bjuden kan vara känsligt nog. Om de sen tillfrågas om de vill komma på möhippa men inte får gå på bröllop kan det bli ännu konstigare. Åtminstone om det är bruden själv som föreslår det. Jag hade varit försiktig med det om jag var du...
morning alla
TACK! för responsen, så bra. Tycker också att den första var snygg, utom det röda bandet högst upp, så det får nog bli en klänning i svart satin iaf. Får bli vinterns/vårens syssla att hitta rätt modell. Måste ju matcha det där floret som jag verkligen vill ha!
Ang. möhippa: Jag är så himla tveksam inför just det. I mitt stilla sinne hoppas jag lite lätt på att mina systrar (har 2) gör något bara för oss tre, och att det inte blir något stort spektakel. Alla som känner mig vet att jag verkligen vägrar några "tokroligheter", för det är inte min kopp te om man säger så. Min fästman har ett annat bekymmer - han har lika många tjej som killkompisar, och att utesluta någon vän från att vara med en sån dag, pga kön, känns rätt galet egentligen. Nä, möhippor/svensexor är sannerligen inte odelat spännande i våra ögon även om det må låta okonventionellt sagt av en blivande brud
Men men, det blir som det blir, och blir det ingen möhippa för min del är jag LIKA glad för det
kulijuli: Du kommer inte bli besviken sen i efter hand att du inte fick nån möhippa? Möhippa är ju något mer än alla tokigheter. Det e ju ett sätt för dina vänner att säga hej då. Sen så behöver man inte ha alla tokigheter, en spa dag eller resturang besök. Man behöver ju inte vara som alla andra.
Jag vill gärna ha möhippa, det ja e orolig över e va folk runt om kring kommer tycka. Ja e 22 när det blir av isf, men ja sr ut som 16. Så det e ju folket runt om kring som nog kommer tycka det e konstigt.
//
theresetomas.blogg.se
Jag håller med dig... Det är upp till andra att ordna om det ska vara och blir det inte så är det helt ok...
Jag tror också att de i min krets som eventuellt skulle ordna något vet att jag bara skulle tycka det var ovärdigt att göra vad som helst och inte skulle uppskatta de värsta tokigheterna...
Detta är ju det arrangementi bröllopsritualer som brudparet inte är med och påverkar. Det passar mig bra, vi har ju mycket nog att fundera över ändå... :)