• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • ThePlupps

... å andra sidan dör en massa fåglar om de äter okokt ris så... pest eller kolera.

• Sobeit
    ThePlupps skrev 2008-08-05 20:54:33 följande:
    ... å andra sidan dör en massa fåglar om de äter okokt ris så... pest eller kolera.
    Det läste jag någonstanns att det var en skröna. Undrar just var dte var jag läste det. Återkommer med länk dit när jag hittat sidan igen.
  • Sobeit
    T3ZZ skrev 2008-08-05 11:29:55 följande:
    Sobeit:kaffet hos mej håller på förfullt. *väntar* =Phur stor e er budget?Du har kommit långt för att va ca 11 månader kvar. =)//theresetomas.blogg.se
    Vi har tänkt oss en budget på ca 44,000 :-.

Och eftersom jag är en kontrollmänniska så klarar jag inte av att vänta med allt planerande tills det kommer närmare datumet. Jag vill helst ha koll på allt innan våren så jag kan försöka vara avslappnad och inte bli en sönderstressad brud (vilket jag misstänker att jag skulle bli annars). Sån är jag och ändå står m2b ut med mig ......
  • Mystique

Vi hjälpte till att servera på ett bröllop på midsommar där bruden är veterinärstuderande och hade tänkt på detta med att riset sväller i fåglarnas magar... Hon hade köpt ett ris som på något sätt var försvällt och dessutom var riset format som små hjärtan. Jag är inte säker på var hon sa hon hade köpt det men har för mig att det var bröllopsbutiken i Stockholm.

• Mystique
    Sobeit skrev 2008-08-05 11:05:57 följande:
    Grattis!! Tänk så det kan gå när inte haspen är på ....
    Hehe, jaaaa, det kan man lugnt säga:)

Känner mig lite förvirrad ang bröllopet nu bara. Frågan om man ska skjuta det framåt i tid eller man ska köra dop och bröllop i ett...
  • T3ZZ
    Sobeit skrev 2008-08-05 21:20:01 följande:
    Vi har tänkt oss en budget på ca 44,000 :-. Och eftersom jag är en kontrollmänniska så klarar jag inte av att vänta med allt planerande tills det kommer närmare datumet. Jag vill helst ha koll på allt innan våren så jag kan försöka vara avslappnad och inte bli en sönderstressad brud (vilket jag misstänker att jag skulle bli annars). Sån är jag och ändå står m2b ut med mig ......
    samma här. men ja vill planera allt under hela året eftersom ja vill njuta så mkt som möjligt. sen så sparar ja till att köpa en riktigt bra symaskin till oktober lönen, eftersom ja ska sy min egna klänning.
  • T3ZZ
    inte bra att spotta ut tuggummi heller. =/
    rosen blad kanske e ett alternativ?
  • Plummis83

Oj, vad ni alla har kommit igång... Vad kul!!

En fråga, hur kommer ni göra med dricka till allihopa! Ska ni stå för det eller ha bar eller hur har ni tänkt??

Själva kommer vi stå för hela kalaset med allting, kommer inhandla drickat i Tyskland men kommer troligtvis redan under hösten ta nån/några turer till Danmark för att kolla in extra erbjudanden å sånt!!!
    Frågan är bara hur mkt och vad man ska ha till baren!!
    Vad tror ni??

• MammaMiaa

Det finns speciellt supbubblor men även ris som är snälla för fåglar. Jag läste det på www.romance.se/ jag kom ditt via calligraphen.

Svar på tråden Juli 2009