• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • Heloise

Jag har tre tärnor! Min bästa vän, min svägerska och en tjej som jag vuxit upp med hon är som min lilla syster, hennes storasyster ska vara toastmadame. Jag har systrar men vi är inte"riktiga systrar" samma pappa men inte samma mamma, de är dessutom 10-12 och 14 år äldre än mig.
    Två tärnor går jättebra!

Mystique skrev 2008-07-28 19:56:51 följande:
    Hej alla!Här har ni en till som ska stå brud 11 juli 2009! (Hoppas jag, kyrkan ska bokas imorgon...)Festplats är klar men för övrigt är inte så mycket mer än bjudningslistan gjord. Har mest försökt hålla ögon och öron öppna för saker som kan vara användbart till bröllopet... Toastmadame är klar, toastmaster ska tillfrågas om någon månad... Tärna känns som ett problem eftersom jag har 2 systrar som känns som självklara, men kan man ha 2 tärnor??? Jag vill inte tvingas välja mellan dem, då tar jag hellre någon helt annan... Mycket ska planeras, det måste självklart vara välplanerat men jag tror mycket på att man inte ska skruva upp förväntningarna så kolossalt mycket på att allt ska vara perfekt, då finns en risk att man blir besviken... Hoppas på att få lite fler konversationer med er andra "11 juli 2009-brudar" under året som kommer!!!
  • Leola

Hihihihi... det är nästan så vi får öppna en 11 Juli 2009-tråd. =)
    Kul att vi är så många som kan ha nytta av varandra.

Mystique skrev 2008-07-28 19:56:51 följande:
    ... Hoppas på att få lite fler konversationer med er andra "11 juli 2009-brudar" under året som kommer!!!
  • Talulah
    Leola skrev 2008-07-29 10:40:52 följande:
    Hihihihi... det är nästan så vi får öppna en 11 Juli 2009-tråd. =)Kul att vi är så många som kan ha nytta av varandra.
    Ja verkligen kul! Jag var ensam på det datumet i den andra 2009-tråden! Vi kanske skulle ha en liten lista här i juli-tråden ändå så man får lite översikt. Vad tror ni? Jag börjar så får vi se om ni andra fyller på.

Talulah 11 juli
  • Plummis83

Visst, hade varit skoj att se på lista när alla ska gifta sig...
    Kanske bäst att ta datumordning oxå???

Plummis83 4 juli

Talulah 11 juli

• Heloise

Här finns det en lista för 2009

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2945167.html

Plummis83 skrev 2008-07-29 15:12:52 följande:
    Visst, hade varit skoj att se på lista när alla ska gifta sig...Kanske bäst att ta datumordning oxå???Plummis83 4 juliTalulah 11 juli
  • ninaojocke

Hej hej!
    Har läst igenom denna tråden och kan bara hitta denna som passar mig.
    Skall dock gifta mig 1/8-09, hoppas det är ok ändå

• Plummis83

Är ju listan för hela 2009!! Hade väl varit lite skoj med bara juli folket?? Eller är det bara jag som tycker det??

Har hittat en klänning som jag verkligen föll för direkt men vet inte om jag ska beställa den lr vänta!!!
    Vad tycker ni?? ska ju ändå gå ner nästan 10 kg har jag bestämt så kanske bäst att vänta...

Heloise skrev 2008-07-29 16:18:51 följande:
    Här finns det en lista för 2009 www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2945167.html
  • Leola

Ingen bild på klänningen eller?
    Nyfiken

Plummis83 skrev 2008-07-29 21:26:34 följande:
    Är ju listan för hela 2009!! Hade väl varit lite skoj med bara juli folket?? Eller är det bara jag som tycker det??Har hittat en klänning som jag verkligen föll för direkt men vet inte om jag ska beställa den lr vänta!!! Vad tycker ni?? ska ju ändå gå ner nästan 10 kg har jag bestämt så kanske bäst att vänta...
  • Leola

Klart att du är välkommen här... och så länge du vill (tills en augustitråd startar. )

ninaojocke skrev 2008-07-29 19:29:41 följande:
    Hej hej!Har läst igenom denna tråden och kan bara hitta denna som passar mig.Skall dock gifta mig 1/8-09, hoppas det är ok ändå
  • Annfis

Hej!
    Hoppar oxå in här. Ska gifta mig den 25/7-09 i södra skåne ute på landet i kyrkan som jag o mina 2 barn är döpta i.

Vi har bokat kyrka, präst o lokal. Inbjudningar, vigselprogram, festprogram, placeringskort ligger i datorn halvklara. En kompis ska hjälpa mig att fixa det. Toastmastern är tillfrågad o har sagt ja.

Ska försöka gå ner så mycket jag kan till januari när jag tänkte ge mig ut på jakt efter klänning. Tänkte se om man kan ha sån tur att hitta nån på rea.

Buketten vet jag redan hur den ska se ut. En stor rund bukett med mörkröda rosor med en krans av grönt runt om o lite vitt mellan rosorna. Kanske lite långa gröna strå oxå.

Som ni kanske förstår är vår färg vinrött/mörkrött o benvitt.

Dom flesta i vår närhet vet om våra planer.

KRAMAR

Svar på tråden Juli 2009