Juli 2009
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Vi har eventuellt ett liveband som ska spela på vår fest!! Några vänner till m2b´s pappa. Solist ska jag ringa en bekants kusin nästa vecka *hoppas*
Ja, riktigt skönt att känna några som kan å vill ställa upp!!
Igår frågade min mamma vad vi önskar oss i present... Oj, måste man tänka på det oxå nu redan?? Hon kom å tänka på det för hennes gubbes dotter ska gifta sig imorgon!!
Hehe, ja har redan bestämt va vi ska önska oss. Hjälp till att renovera huset. ;)
Budget... hmm svårt det där. Vi hade tänkt oss en budget på max 50 000 men vet inte hur det blir. Min sambo är kock (förstod ni kanske på namnet ) Så förhoppningsvis blir maten "billig".
Detta är utan bröllopsresa. Tror att vi får bröllopsresa av mina blivande svärföräldrar. De sponsrade m2b:s systras och vill göra detta för min m2b. Det är bara att tacka!!
Vi vill också ha ett liveband men känner ingen. Ni hråkar inte veta nåt bra band i Vänersborgs trakten?
Ja vet en bra en mansband som spelade på min far 50-års kalas. Ken Bee från Alafors. kenbee.net e hans hemsida. Rekommenderar han! spela hela kvällen å hade me sig sin egna utrustining. 3000 kosta han om ja inte minns fel.
Vi funderar oxå på ett band eller dj. Så vet ni nått bra av vart så tar vi/jag gärna emot det. Trakterna kring Trollhättan/Lidköping.
//
theresetomas.blogg.se
Wow, tror det fanns minst tre olika juli 2009-trådar nu
men här verkar det ju vara mest röj så jag vill också va me!!
Kul att se att så många redan är i full gång med planeringen, då känns det ju lite mer okej att vara så här bröllopsfixerad som jag blivit nu
Vi har bestämt datum, förutsatt att "svärfar" kan boka in den 11 juli nästa sommar på den vigsel/festlokal vi vill åt - men det ska vara lugnt är vi rätt säkra på. Och så har vi gjort en hyffsat ok gästlista så vi vet ca hur många vi iaf vill bjuda. I övrigt har vi en vigselförrättare på g (vi kör borgeligt) - ska haffa henne när hon kommer tillbaka från semestern.
Tja - sedan har vi väl mest suttit och pratat ihop oss och bollat mer konkreta ideer om hur vi vill att dagen ska bli. Känns bra att få en god bild av varandras föreställningar och önskningar, innan man springer iväg och planerar eller bokar eller köper nåt mer... Och så har vi fördelat lite arbetsupppgifter. Fästmannen med sitt musikintresse ska ska ordna med musiken på festen (mp3-listor + kolla runt på live-musik-alternativ), och ordna med musik-inslag i vigselceremonin. Moi ska ta vara på min kreativa sida och ordna med trycksakerna+hemsida och med dekorationer. Resten gör vi väl mer eller mindre ihop eller delegerar
just ja - å så har vi börjat spara pengar, känns som det kommer behövas lite :-x
Hittade precis hit.
Det verkar äntligen dyka upp lite 09-trådar.
(Startade en egen juli-tråd för ett tag sen, men det verkar som denna har fått ett större genomslag).
Har nyligen frågat brudtärna, bestman, toastmadame och toastmaster. Alla har tackat ja. Nu gäller det bara att kyrkan vill ha oss. (Jäkla bokningsregler i Stockholm).
Nu verkar det som att man måste vänta till september... pust.
Glömde skriva datum... den 11 Juli smäller det.
Vi är visst några stycken som har planerat in det datumet.
Roligt!
kuliJuli:
Känns lite jobbit i början att planera så mkt då e ett helt år kvar =| (25 juli). MEn desto mer ideer får man, d jobbia e ju att man får så många ideer så man vet inte hur man ska få me allt. Här på BT kan ja känna mej hemma! Inte så många i min vänskapskrets som e så jätte intresserade just nu.
Min syrra har inte bestämt om hon vill va tärna =O, ifall hon inte vill får ja fråga mina två svärgerskor. Men den ena vet ja inte vill hara me =| å den andra e inte så haj på att ha klänning skulle ja tro. Mina tre bästa vänner kan ja ju fråga men den ena där e inte heller så haj på att ha klänning, kanske skulle va snyggt me en tjej me kostym bland tärnorna eller hur har ni tänkt me dom som vägrar ha klänning?
//
theresetomas.blogg.se
Ja det är ju lite klurigt det där med tärnor... jag vet inte alls vem jag vill fråga än. Samma med värdpar, toastmaster/toastmadame osv... tänka tänka.
Ja kommer no bli lite lessen om min syrra inte vill va tärna. =/