Juli 2009
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Finns i bildgalleriet nu!! Vad tycker ni???
Oj, vad långt ni har kommit!! Vi har inte kunnat bokat präst än då de inte vet vilka som tjänstgör den dagen ännu, men vi har kommit med önskemål iaf!! Fick av fotografen om vilken präst vi skulle ha....
Klassisk och stilren klänning. Vacker!
Om du ska gå ner en massa kilo, tycker jag ändå att du ska vänta...
Så länge du vet att du kan beställa den senare så tycker jag inte du ska stressa.
Har du varit och prövat klänningar i butik ännu?
Jag gjorde det för en dryg vecka sedan och insåg helt plötsligt att jag inte ville ha en "tubtoppsklänning", utan en med axelband istället. Det passade mig mycket bättre.
Ett tips är att gå runt och testa ungefär liknande så vet du ju om det är klänningen med stort K som du hittat...
Jag var för övrigt i Gamla Stan igår och köpte inbjudningskort. (Jag vet... det är tidigt. Men jag hittade verkligen drömkorten som jag ville ha.)
Vi ska ha en lite vintage-känsla på vårt bröllop och då hittade jag uuuursöta kuvert och stilrena kort som jag själv ska stämpla lite härliga saker på.
Det ska bli lite gultonat->sepia... med lite bruna stämplar. Det kommer bli asballt!
Tänk att man kan bli så glad för så lite.... hihihihi.
(Ljunggrens Pappershandel äger!)
Jo, jag kommer självklart prova olika klänningar först innan så jag vet vad jag vill ha för typ av klänning!!
Jag har aldrig varit mkt för axelbandslös å glittergrejs på kläder men just till bröllopet är jag väldigt mkt inne på det!!
Jag har alltid varit den där pojkflickan som hellre umgås med killar än med tjejer *skratt*
Den var ju hur fin som helst. Lite åt det hållet jag oxå kan tänka mig. Jag är oxå lite av en pojkficka o känner som du.
Halloj igen!
11 juli verkar vara ett poppis datum, KUL!
Och så låter det som det är en hel del skånetöser här Roligt! Själv har jag precis nyss flyttat till Malmö - bröllpet blir iof i Halmstad, men iaf - roligt att kunna bolla tips om shyssta inköpsstället osv!!!
MammaMiia: Den där mässan i Lund lät intressant, kanske borde dra iväg på den. Får väl se om man lyckas släpa med fästmannen :-/ eeh...
Leola: PIONER! Så himla fint, men jag fick samma info i fjol när två kompisar till oss gifte sig. Hon hade velat ha pioner - de gifte sig i juli, så det fanns inga... MEN: hennes florist hade hittat något som såg väääääldigt snarlikt ut pioner. Blekrosa, stora. Fantastisk bukett! Ska kolla med henne vid tillfälle vad det var för sorts blommor hon hade: Så skriver jag in det till dig här sen!
Btw: Ni som börjat fundera på klänning; hur ska ni göra med slöja?
Själv har jag totalt snöat in på denna typ av slöja:
www.unveiledbridaldesigns.com/albums/album_image/4025301/3703752.htm
Hade först tänkt rata hela slöj-grejen totalt, men sen blev jag hooked Och nu vet jag inte alls vilken typ av klännig som skulle gå till en sån slöja???
Hade velat ha nått halterneck, typ.
Hej, åhhh du får jättegärna kolla upp vad det var för blommor hon hade. Skapade en piontråd för ett tag sen och har fått blandade besked.
Men bäst verkar ändå vara att ha en back-up plan. Fick ett tips om trädgårdsrosor. Det skulle tydligen likna pioner.
Såg länken till unveiledbridaldesigns...
Man kan väl lätt säga att jag oxå är hooked på hårflor. Det är så himla vackert.
Planerar själv att ha en lite vintage-stil och då passar hårflor klockrent.
Det blir nog den klänningen som jag vill ha nu!! Kommer göra en del ändringar och ska beställa mot slutet av året då jag tänkte börja träna och förhoppningsvis gå ner till min storlek som jag hade för 2-3 år sen ungefär!!!