• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • neamano

Hej!
    Här är en till som gifter sig i juli 2009! Kyrka, festlokal och präst fixat! Bestämt färgtema och har börjat kolla lite hur jag ska göra inbjudningskorten!

• Heloise

jag gifter mig oxå i juli 09, 25 närmare bestämt!

• Plummis83

Fåret och Kocken: Har en till här hemma, ibland tycker han dock det är skoj å kommer med nån idé rätt som det är... Men sen släpper han det helt å hållet!! Är ju gott om tid kvar enligt honom!!!

Våran festlokal ligger oxå ca 15 min bort ifrån kyrkan men vi tror det kommer gå bra!

Hoppas det iaf...

• Plummis83

Du har oxå kommit en bit i planeringarna... vi har ju setts i tidigare trådar!!!

Heloise skrev 2008-07-22 18:18:20 följande:
    jag gifter mig oxå i juli 09, 25 närmare bestämt!
  • Heloise

ja vi har ju det
    japp lite iaf, bokat lokal +kyrka frågat tärnor, marsalkar och toastmadame.

• ThePlupps

Jag ska också gifta mig i juli nästa år! Va roligt med en tråd... visst är det inte geografiskt indelat här?

• Plummis83

Just ja, har vi oxå gjort!! Tärna å bestman är frågade å sagt ja!! Ska ringa min tremänning nån dag å höra om hon funderat klart på toastmadames rollen!!! Om hon inte vill så har en annan att fråga...

Ingen geografiskt indelning här inte!!! Alla är välkomna! Vilket datum??

• ThePlupps

Vi har inte bokat än men det blir troligtvis 4 eller 11e juli.

• Talulah

Hej!!

Jag med en 11 juli! Har hängt med lite i tråden för hela 2009 men kul med en "egen" juli-tråd!

Vi har bokat stället där vi både ska vigas och ha festen. Vi tänker ha en kvällsvigsel vid 22-tiden ungefär. Jag har också fixat med en sömmerska som ska sy alla klänningar till till hela vårt följe. Fotografen är också bokad + ett band.

Mitt stora grubbleri just nu är både färger och modell på brudklänningen. Jag ska träffa sömmerskan igen för vårt första riktiga möte i sept så då måste jag ju ha något att komma med :). Sen behöver jag ju bestämma färg som ska vara genomgående både på tärnornas klänningar och sen i blommor och dukning. Det är nästa som ju mer jag kikar runt desto mer förvirrad blir jag! Finns ju så mycket fint!

Jag har varit inne på hortensia för det tycker jag är så vackert..blå eller vit. Pion är det ju tyvärr inte säsong för i juli...

har ni kommit så långt att ni har tänkt på färger än?

• Plummis83

Japp, färgerna var nästan det första vi bestämde men det beror på min kompis!!
    Hon äger en egen blomsterbutik och ska då göra min brudbukett och efter mkt prat fram och tillbaka så blev det lila, vit och creme!!
    Jag å min sambo var försig inne på lila eller blå från början...

Svar på tråden Juli 2009