Juli 2009
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Jag visste att jag inte skulle få min syster till att ställa upp som tärna så jag frågade min bästa tjejkompis å hon blev mkt glad!!!
Angående min syster så hade jag rätt för hon hade sagt till mamma att hon inte ville stå längst fram i kyrkan å såna grejer!!
Jag är inte ledsen för det, snarare glad då jag vet hur min syster är!! Kan säga såhär - hon kommer aldrig gifta sig å jag tror inte hon heller har ändrat sig på barnfronten!!!
Var ute på stan idag en stund och sprang in i en blomsteraffär... tänkte att jag skulle spana in lite olika pioner eftersom det är det som jag vill ha till buketten.
Men jag såg inga...
Till slut frågade jag floristen om de inte hade pioner?
Då sa hon att det inte var säsong för dem nu!
Va!?!?!
Tydligen är pionsäsongen mellan april fram till midsommar... (väldigt kort period!)
Är det någon som har hört talas om någon som haft en pionbukett i juli? Eller är det helt kört?
(f-n vad det skulle suga om jag inte får en sån bukett som jag tänkt mig. Vill ju bara ha en stor fin pionbukett)
har läst på nån tråd att floristen kan beställa om det skulle vara så. Men du ska inte räkna me att det finns i denna perioden. Tyvärr
Är det nån mer som vet vad de vill ha för blommor i buketten?? Själv har jag noll koll på den fronten!!
När bör man fundera på klänning då?? Har kollat men då jag har bestämt för att gå ner ungefär 10 kg så vill jag vänta men hur länge ska man vänra??
Idag ska jag ringa om solist och den som jag frågat om toastmaster och se om hon bestämt sig....
Ja ska ha en blomboll med rosa å vita rosor i =)
Klänning funderar ja att sy själv men har itne bestämt mej. Ja ska gå ner 5 kg (kanske mer ). Så får la se hur d blir me klänningen men ja har sagt till mej själv att vid jul ska ja bestämt mej
Jag var till guldsmeden idag och tittade på ringar(igen) ska göra mina av guld och ärvda diamanter( en ca 0.35 och 9 små)har bestämt mig nu tror jag, en solitär på rund skena med 6 kloinfattning och en tunn hög rak allians med de små. Jag har långa fingrar men jättekort till första leden kan nog inte ha tjocka stora ringar, får satsa på tunna höga med lite glitter i.
Ska önska mig presentkort hos guldsmeden av alla i julklapp
Oj vad många vi är nu. Jag har varit på en veckas semster. Det va så skönt att komma hemifrån. Jag skulle titta efter underkläder till bröllopet på semstern men jag hittade inga som jag tyckte om. Vi gick runt i Karlskrona. Det är en mysig stad. Vi ska inte göra så mycket på semstern med bröllops planerna. Vi ska vänta lite till sept/okt skifftet. Ni som bor i närheten av Lund ska ni gå på mässan på Grand hotell den 19/10 kl 13 - 17. Den skulle vara i Halmstad den 5/10 kl 11-17
Vi ska oxå gifta oss den 11 juli-09.
Har kommit igång lite med planeringen men det är mycket att göra.
Tror man ska kolla på klänningar i god tid, fast det är klart om man ska gå ner i vikt innan så vill man ju göra det först. Man vill ju vara så snygg man bara kan!
Jag vill helst ha lila blommor, funderar på lila kallor, tycker de är så vackra. Men jag ska binda min bukett själv, tycker det är för dyrt annars. Kommer att göra det mesta själv när det gäller det andra också, mat, tårta, inbjudningskort osv.. funkar ju nu när man är ute i så god tid. Däremot har vi inte helt bestämt oss om vi ska gifta oss kyrkligt eller borgligt. Hur gör ni andra??
Hej alla!
Här har ni en till som ska stå brud 11 juli 2009! (Hoppas jag, kyrkan ska bokas imorgon...)
Festplats är klar men för övrigt är inte så mycket mer än bjudningslistan gjord. Har mest försökt hålla ögon och öron öppna för saker som kan vara användbart till bröllopet... Toastmadame är klar, toastmaster ska tillfrågas om någon månad... Tärna känns som ett problem eftersom jag har 2 systrar som känns som självklara, men kan man ha 2 tärnor??? Jag vill inte tvingas välja mellan dem, då tar jag hellre någon helt annan...
Mycket ska planeras, det måste självklart vara välplanerat men jag tror mycket på att man inte ska skruva upp förväntningarna så kolossalt mycket på att allt ska vara perfekt, då finns en risk att man blir besviken...
Hoppas på att få lite fler konversationer med er andra "11 juli 2009-brudar" under året som kommer!!!