• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • Leola

Hejsan tjejor, nu har jag kommit tillbaka från min fästmans! (låter fortfarande lite märkligt i mina öron hihihi) landställe. En skööön helg.
    Ansluter mig oxå.

Plummis83 4 juli, Skanörs kyrka

MammaMiaa 11 juli, Löddeköpinge kyrka

Talulah 11 juli, Bubbetorps gård utanför Karlskrona

T3ZZ 25 juli, Tengene kyrka (Grästorp)

Heloise 25 juli, Soldatkyrkan ( Gävle)

Mystique 11 juli, Sövde kyrka (INTE Skövde som många förväxlar Sövde med... Detta är i Sjöbo kommun)

Leola 11 juli, Täby Kyrka, (om bokningsreglerna tillåter. Håll tummarna!)

• Sobeit

Hej!

Här är en till som ska bli "ärbar kvinna" i juli 2009. Inte minst den 11 juli. Hittills har jag fixat förljande:
    - kyrka bokad
    - festlokal bokad
    - brudklänning inköpt
    - färgtema klart
    - mönster för brudnäbbarnas klänningar är valt (ska sy själv)
    - budget bestämt (preliminärt iallafall)
    - research för inbjudningar och annat pyssel pågår
    - brudnäbbar blir våra tre döttrar
    - fotograf tillfrågad och sagt ja
    - en kompis ska hjälpa mig pyssla ihop inbjudningarna, färgval, bordsdekorationer mm

Kul att ha några att bolla sina ideér med.

• Sobeit

Passar på att oxå lägga till mig på juli-listan:

Plummis83 4 juli, Skanörs kyrka

MammaMiaa 11 juli, Löddeköpinge kyrka

Talulah 11 juli, Bubbetorps gård utanför Karlskrona

Sobeit 11 juli, Vittinge kyrka och församlingsgården (Vittinge)

T3ZZ 25 juli, Tengene kyrka (Grästorp)

Heloise 25 juli, Soldatkyrkan ( Gävle)

Mystique 11 juli, Sövde kyrka (INTE Skövde som många förväxlar Sövde med... Detta är i Sjöbo kommun)

Leola 11 juli, Täby Kyrka, (om bokningsreglerna tillåter. Håll tummarna!)

• T3ZZ

Tänkte bara ta alla i datum ordning. Enklare att se då

4 juli Plummis83, Skanörs kyrka

11 juli, MammaMiaa, Löddeköpinge kyrka

11 juli, Talulah, Bubbetorps gård utanför Karlskrona

11 juli, Sobeit, Vittinge kyrka och församlingsgården (Vittinge)

11 juli, Mystique, Sövde kyrka (INTE Skövde som många förväxlar Sövde med... Detta är i Sjöbo kommun)

11 juli, Leola, Täby Kyrka, (om bokningsreglerna tillåter. Håll tummarna!)

25 juli, T3ZZ, Tengene kyrka (Grästorp)

25 juli, Heloise, Soldatkyrkan (Gävle)

Vad har hänt i planerings stadiet hos mej da? hmmm... frågade m2b om va han tyckte om en bollbukett ist för en vanlig (bild finns i galleri). han tyckte den va ful, tänkte då att tärnan kunde ha en sådan ist. Ja vilj ju binda min egna bukett mkt enklare med en boll än en rikigt bukett. Får tänka om =/

• Mystique
    Talulah skrev 2008-08-02 15:20:21 följande:
    Vad kul! Då bor vi ju nästan grannar :)Vi bor i själva byn i området "bakom" musteriet. Vi jobbar i Malmö och har även en liten övernattningslägenhet där så vi är i Malmö ganska ofta.Grattis också från mig till bebisnyheterna:)Var ska ni ha festen ..om ni har tänkt på det?
    Oj, ja det är nära...;) Jag var inne och kikade på din blogg men känner inte igen dig. Inte ens här långt ute på landet klarar man att vara anonym, haha..

Festen kommer vi att ha i Veberöd. En jättefin lokal med plats till 150 gäster (vi ska bjuda ca 90). Där finns restaurangkök, porslin, blomsterbågar och allt.
    Skulle gärna haft det här i Sövde men jag vet ingen annan lokal än hemvärnsgården här och den känns inte så rolig. Känner du till någon annan?
  • Talulah
    Mystique skrev 2008-08-03 22:07:53 följande:
    Oj, ja det är nära...;) Jag var inne och kikade på din blogg men känner inte igen dig. Inte ens här långt ute på landet klarar man att vara anonym, haha..Festen kommer vi att ha i Veberöd. En jättefin lokal med plats till 150 gäster (vi ska bjuda ca 90). Där finns restaurangkök, porslin, blomsterbågar och allt. Skulle gärna haft det här i Sövde men jag vet ingen annan lokal än hemvärnsgården här och den känns inte så rolig. Känner du till någon annan?
    He he..nej världen är ganska liten ibland. Jag vet inte heller någon annan lokal i Sövde, tyvärr. Men den i Veberöd låter ju inte alls dum! Själva ska vi ha ett stort tält..som jag hoppas vi kan ta bort väggarna på om vädret tillåter. Gården vi ska vara på kan tyvärr inte ta så många gäster som vi kommer bjuda och vi vill absolut vara där. Men jag tror det kan bli hur bra som helst..bara hålla tummarna för vädret. Sen kommer vi ha själva festen -dansen inomhus så vi inte blir ute allt för sent på kvällen.
  • ThePlupps

Oj va ni har hunnit långt! :-O Själv har jag bara bestämt färgtema, gjort en preliminär gästlista och funderat lite allmänt över hur jag vill ha det. Känns ju som att det är så lång tid kvar. Är det någon av er som ska fixa maten själva??

• Fåret och Kocken

Hej Igen!

Har varit på semester 1 vecka så jag har missat lite här ser jag.

Lägger till mig på listan också!
    4 juli Plummis83, Skanörs kyrka

4 juli, Fåret och Kocken, Västra Tunhems kyrka

11 juli, MammaMiaa, Löddeköpinge kyrka

11 juli, Talulah, Bubbetorps gård utanför Karlskrona

11 juli, Sobeit, Vittinge kyrka och församlingsgården (Vittinge)

11 juli, Mystique, Sövde kyrka (INTE Skövde som många förväxlar Sövde med... Detta är i Sjöbo kommun)

11 juli, Leola, Täby Kyrka, (om bokningsreglerna tillåter. Håll tummarna!)

25 juli, T3ZZ, Tengene kyrka (Grästorp)

25 juli, Heloise, Soldatkyrkan (Gävle)

The Plupps Vi ska nog göra metan själva.. Eller ja min m2b är kock så det blir nog han och hans arbetskamrater som står för det mesta.

• T3ZZ

Vi kommer ha grillad ko som vi slaktar å grillar upp själv då da. Sen ska vi no köpa till lite potatissallad, kokt potatis å fruktbricka.

• Sobeit
    Plummis83 skrev 2008-07-30 07:35:28 följande:
    Finns i bildgalleriet nu!! Vad tycker ni???
    Vacker klänning! Stilren liksom!
Svar på tråden Juli 2009