• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • neamano

Skriver i din gärstbok istället...

Talulah skrev 2008-07-24 17:11:07 följande:
    Vad kul!Är ni därifrån? Vi bor utanför Malmö men mmina föräldrar bor och kommer från Karlskrona och så hitade vi Bubbetorp och föll för stället.
  • T3ZZ

Här har ni en nybakad juli brud. 25 juli 2009 står ja å min blivade vid altaret.

• neamano

Jag har faktiskt aldrig varit på Bubbetorp men jag vet att det brukar vara julmarknad där!

Talulah skrev 2008-07-24 17:11:07 följande:
    Vad kul!Är ni därifrån? Vi bor utanför Malmö men mmina föräldrar bor och kommer från Karlskrona och så hitade vi Bubbetorp och föll för stället.
  • ThePlupps

Vi har också bollat idéer kring färger. Först var vi inne på rött, svart och vitt men sen kändes det lite "juligt" mitt i sommaren så då gick vi på de färger vi gillar bäst vilka är mörklila och limegrönt. Blir en vit bas till det och eventuellt guld. Nästan som dig Fåret och Kocken! Sen har jag inte hunnit tänka så mycket mer utan har mest kollat runt för att få inspiration.

• T3ZZ

JAg har planerat massvis. Färg e vald: svart, vit å rosa. Bestämt klänning, eller nästan iaf. ska no sy min egna så ja har kollat runt lite.
    Tärna, toastmadame, fotograf, sminkös/friör fixad.

• Heloise

Jag har inte bestämt färgtema, är lite ambivalent, på ett sätt är det ju kul med en "röd"tråd som knyter samman allt men å andra sidan gillar jag inte när allt är färgkoordinerat och jag är rätt övertygad om att jag kommer att bli låst och bara leta ex gröna dekorationer. Äsch jag vet mindre vad jag vill för varje dag som går.
    Budget däremot 40-45 000 kr exkl resan, tänker ta en sista minuten någonstans varmt och billigt direkt efter bröllopet och en längre resan i Jan-10( San Fransisco- LA- San Diego- Phoneix-Las Vegas m bil)

• Heloise

Förresten 25 juli brudar, sista året 25 juli bara är en "vanlig" dag för oss , 1 år kvar eller 1 år i morgon egentligen, strålande väder,vi kan ju alltid hoppas på en upprepning nästa år!
    Träffade vår fantastiska toastmadame igår, pussade å hennes barn och förundrades över hur trygg jag känner mig med henne vid rodret, glömde säga hennes man är en av de bäst djerna här omkring och han sa att han jättegärna ville spela gratis, han tar med sig sin uttrustning. Vilken tur vi har!

• Heloise

Inte för att jag frågade om han ville spela gratis glömde parenteserna. Jag frågade bara om han ville spela och hur mkt han ville ha och han sa nada och jättegärna. Ok jag ska sluta hogga tråden och gå och packa vindruvor ist.

• T3ZZ

Vi har inte bestämt oss för va vi ska ha för musik, vi har inte så stor budget men levande musik e alltid kul. Bara att börja leta.
    25 juli aaaa, bara ett år kvar töser å pöjka!

Svar på tråden Juli 2009