Juli 2009
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.
Kram Mia
Mina föräldrar kontrar me att den ena av mammas kusin har gett mej presenter i 20 år å vi firar jul med dom (äter en midda me dom på annandan). D tolkar ja som att ja måste ge igen nu.
Vi funderar på att åka bort bara vi två å inte säga att vi ska gifta oss.
Ja vill ju att dom ska komma, men då kommer dom bara till kyrkan å vägrar komma på kalaset efteråt. Tilläggas ska att ja e väldigt känslig av mej, e 21 år å alltid gjort som mina föräldrar sagt. Jag å min sambo vägrar att ta emot att våra föräldrar ska betala för maten. Kan det vara för dom har lärt mej att bli knall blå? Jag vill inte snylta på andra. Jätte fin present men ifall dom ska bestämma va vi ska äta å gäster.
Vet inte ifall ja ska skratta eller gråta. MEn ja grät hela kvällen igår iaf.
Min mamma är rätt duktig på att lägga sig i när det gäller våra bröllopsplaner men samtidigt så säger hon att det är vårt bröllop å bla bla bla... Blir lite trött ibland, men samtidigt blir jag glad för vissa saker hon sagt. Tex så frågade hon om 3 personer som jag helt hade glömt bort men självklart vill bjuda!
Ja tror min mor å far kommer säga upp kontakten ifall vi inte bjuder mina sysslingar. Vad säger man om ngt sånt?
Sen säger dom att man inte kan bjuda till bröllop i kyrkan utan att bjuda på mat. Alla förväntar sej att få mat på ett bröllop. Antingen gör man hela kittet eller inget, säger dom.
Men va?? Vad är det för föräldrar du har??
Det är ert bröllop, er dag så ni borde ju få göra som ni vill och vilka ni vill bjuda!!
Vad säger din m2b om detta då??
Ja vet inte va ja fått för föräldrar. Stor gråter för fullt nu.
M2B vet inte hur han ska reagera. Han sa att han ska ringa till sina föräldrar å farmor å farfar å fråga hur vi ska göra.
Säger ja nej till mina föräldrar så känns det som ja säger nej till hela min familj.
Ja har det jätte svårt!
Vad jobbigt!!! Skickar styrkekramar
Hejsan får man hoppa in här också. Ska gifta oss i slutet av juli början på aug. Men vi har som sagt inte bestämt oss riktigt ännu vilket datum.
Men alltså... varför gör dina föräldrar det så svårt för dig? Det är verkligen tråkigt att höra om hot om att inte komma osv. Jag vet inte vad jag ska råda dig till annat än att jag tycker att du ska göra som du själv tycker innerst inne. Jag tycker det verkar urskumt att de skulle låta bli att komma. Bröllopet är ju den dagen då man vill att alla ens nära och kära ska vara samlade och dela den stora dagen med en. Annars är ju alternativet att ni åker iväg och gifter er utomlands eller nåt och gör något helt eget av det, det är det ju många som gör.
Så nu har vi bokat om kyrkan & Festlokalen. Det blir den 8/8-09. Vi har dessutom så bokar de som har festlokalen musiker till oss. Till våren ska vi dit och planera maten. Så nu är jag så glad igen. Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa nya numret av Allt om bröllop som kom med posten idag.