• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • Plummis83

Vad kul!!! Vad glad man blir att det ordnade sig för er...

MammaMiaa skrev 2008-09-16 18:35:33 följande:
    Så nu har vi bokat om kyrkan & Festlokalen. Det blir den 8/8-09. Vi har dessutom så bokar de som har festlokalen musiker till oss. Till våren ska vi dit och planera maten. Så nu är jag så glad igen. Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa nya numret av Allt om bröllop som kom med posten idag.
  • Heloise

yes jag har precis köpt en ring på Kaplans, vart helt såld på den när jag såg den, tycker den är så otroligt fin, ska göra om själva "bandet/ ringdelen" (fast den kommer att ser nästan likadan ut) men behålla fattningen.

• T3ZZ
    ThePlupps skrev 2008-09-16 15:23:27 följande:
    Men alltså... varför gör dina föräldrar det så svårt för dig? Det är verkligen tråkigt att höra om hot om att inte komma osv. Jag vet inte vad jag ska råda dig till annat än att jag tycker att du ska göra som du själv tycker innerst inne. Jag tycker det verkar urskumt att de skulle låta bli att komma. Bröllopet är ju den dagen då man vill att alla ens nära och kära ska vara samlade och dela den stora dagen med en. Annars är ju alternativet att ni åker iväg och gifter er utomlands eller nåt och gör något helt eget av det, det är det ju många som gör.
    Ja har lugnat ner mej nu, e inte lessen längre. Snarare förbannad för det sättet dom e på. Ingen respekt för min/vår dag.
    Vi hade funderingar på att dra iväg till Amerika, men kom på att m2b faktiskt har en familj som skulle vara så glada över att få bevittna vårt bröllop. Vi åker no till Amerika i bröllopsresa 3 veckor ist. Ja å m2b ska väl försöka komma fram till ngt å tala med våra föräldrar om det. Får se hur d blir.
    Kyrkan e inte avbokad iaf så den 25 juli gäller fortfarande.

Ska till IKEA på freda, ngt man ska köpa kanske? Vågar man planera ngt i detta skedet?
  • Mystique
    T3ZZ skrev 2008-09-16 09:30:05 följande:
    Mina föräldrar vägrar komma om ja inte bjuder mina sysslingar. Vi vill bara bjuda till kusiner. Ett ultimatum alltså, vägrar gifta mej om dom gör så.
    Till kusiner är rikligt att bjuda... Inte alla som bjuder så långt ens! Skapa ert bröllop precis så som ni själv vill ha det... Hoppas det blir bra för er!
  • Plummis83

Håller med!! Jag kommer bjuda de som jag har kontakt med! Min sambo däremot bjuder kusiner från USA som han inte har nån kontakt med men det är de enda kusinerna han har å då måste han ju bjuda de enligt han själv. Fast samtidigt så säger han att han tror att de inte kommer!
    Jag har massvis av kusiner på pappas sida men kommer inte bjuda nån av de pga kontakten. Däremot bjuder jag alla kusinerna på mammas sida men de har jag kontakt å träffar rätt ofta! Är bara en av de som jag inte riktigt har kontakt med men känner att jag inte kan bjuda en hel familj utom 1! å 1 person mer märks ju inte direkt!!!

Mystique skrev 2008-09-18 08:36:17 följande:
    Till kusiner är rikligt att bjuda... Inte alla som bjuder så långt ens! Skapa ert bröllop precis så som ni själv vill ha det... Hoppas det blir bra för er!
  • ThePlupps

Har ingen kontakt med mina föräldrars syskon eller mina kusiner så jag kommer inte att bjuda dem. Hade blivit ett riktigt stor bröllop annars, jag har ca 35 kusiner... haha. Vi bjuder bara de vi har en nära och bra kontakt med.

• Buscia

Jag har också en massa kusiner men vi bjuder utifrån de vi träffar ofta. Då blir det automatiskt mest av hans kusiner som vi umgås mycket med under jul och påsk.

• T3ZZ

Ja vill inte säga upp relationen me mina föräldrar som dom så mkt verkar vilja. Så ja bjuder mina sysslingar å får leva me underlag resten av livet. 15 pers till på gästlistan. Så e d.

Ja å sambon har kommit framtill en bra budget å hoppas den håller. Vill inte ta upp den här för det finns säkert dom som tar åt sej.

• Sobeit

Det viktigaste är trots allt att ni kommer fram till en lösning som fungerar för er. Vad vi tycker är egentligen helt irrelevant. Så jag gratulerar till ert beslut!! Kram

T3ZZ skrev 2008-09-18 13:17:39 följande:
    Ja vill inte säga upp relationen me mina föräldrar som dom så mkt verkar vilja. Så ja bjuder mina sysslingar å får leva me underlag resten av livet. 15 pers till på gästlistan. Så e d. Ja å sambon har kommit framtill en bra budget å hoppas den håller. Vill inte ta upp den här för det finns säkert dom som tar åt sej.
  • Mystique

Hej tjejer!

"Tyvärr" kommer jag att lämna listan som gäller juli 2009. För er som varit med här ett tag så minns ni kanske att jag den 1/8 fick ett oväntat positivt graviditetstest (som i och för sig är välkommet ;)) Vi har nu bestämt oss för att vänta med bröllopet. Jag vill njuta både av tiden med en liten bebis och av tiden med bröllopsplanerande. Tror det kan bli lite svårt att göra båda samtidigt. Kanske blir inget av det riktigt bra då, om ni förstår hur jag menar... Får vänta med att stå brud till juli 2010 istället men kommer garanterat att tänka på er 11 juli 2009!!!! Nåja, den som väntar på något gott... ;)

Svar på tråden Juli 2009