• MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • Lovecats

Hallå brudar!

Sambon och jag bokade i helgen ett slott till d. 4/7-09. Där ska vi ha vigsel, fotografering (tänkte fråga två fotoduktiga vänner) och middag.

Slottet fixar vigselförrättare, mat, dryck, bordsdekorationer, dukar, servis och servering. Jätteskönt att ha en "totalentreprenör"!

Vad tror ni om följande tidsplanering?
    * Nya brudklänningskataloger kommer i november, så jag räknar med att ha beställt senast i slutet av februari.
    * Hindersprövning skickas in i mars.
    * Sambon ska fixa trycksaker och inbjudningar skickas i början av maj.
    * Jag tror mig ha hittat min vigselring, men väntar för säkerhets skull med beställning till slutet av maj som det ser ut nu.

• Mystique
    Lovecats skrev 2008-09-22 13:35:59 följande:
    Hallå brudar!Sambon och jag bokade i helgen ett slott till d. 4/7-09. Där ska vi ha vigsel, fotografering (tänkte fråga två fotoduktiga vänner) och middag.Slottet fixar vigselförrättare, mat, dryck, bordsdekorationer, dukar, servis och servering. Jätteskönt att ha en "totalentreprenör"!Vad tror ni om följande tidsplanering?* Nya brudklänningskataloger kommer i november, så jag räknar med att ha beställt senast i slutet av februari.* Hindersprövning skickas in i mars.* Sambon ska fixa trycksaker och inbjudningar skickas i början av maj.* Jag tror mig ha hittat min vigselring, men väntar för säkerhets skull med beställning till slutet av maj som det ser ut nu.
    Jag tycker att det generellt ser jättebra ut, men det var 2 saker jag kanske hade tänkt om på om det var jag....
    1. Vi har ett par kompisar som lät en fotoduktig kompis fotografera dem vid sitt bröllop. Tyvärr blev det inte alls bra, brudklänningen blev helt överexponerad... Tydligen är det ett vanligt problem när personer inte är vana vid att fotografera brudpar har jag hört...

2. Är det inte ganska sent att skicka ut inbjudningar i maj? Nu har vi ju ställt in vårat bröllop 2009, men vi hade planen att skicka ut dem i januari... Vi tänkte att det blev lättare för långväga gäster att planera semester och liknande, dessutom var det lättare att planera för oss när vi visste i god tid hur många som tänkt komma...

Bara ett par tankar...:)

För övrigt känns det superlyxigt att köra ett helt koncept på ett slott!!!
  • Elide
    Mystique skrev 2008-09-22 13:27:48 följande:
    Hej tjejer!"Tyvärr" kommer jag att lämna listan som gäller juli 2009. För er som varit med här ett tag så minns ni kanske att jag den 1/8 fick ett oväntat positivt graviditetstest (som i och för sig är välkommet ;)) Vi har nu bestämt oss för att vänta med bröllopet. Jag vill njuta både av tiden med en liten bebis och av tiden med bröllopsplanerande. Tror det kan bli lite svårt att göra båda samtidigt. Kanske blir inget av det riktigt bra då, om ni förstår hur jag menar... Får vänta med att stå brud till juli 2010 istället men kommer garanterat att tänka på er 11 juli 2009!!!! Nåja, den som väntar på något gott... ;)
    Lycka till med bebisen och njut! Gifta sig kan man alltid göra senare!!

Önskar er allt gott!!

/Tessisen
  • ThePlupps

Vi har berättat för alla vi ska bjuda att vi gifter oss nästa år så att det kan ha det i beräkningen vid semesterplaner osv. Många ville boka boende och resa redan nu så vi ska skicka mail med lite info till dem. Sen skickar vi ut inbjudningarna med de slutliga detaljerna m.m. ca 2 månader före bröllopet. Imorrn ska jag åka till Piteå och prova klänningar för 1a gången, ska bli sååå kul!

• ElevenSeven

Hej får man va me? Vi gifter oss oxå den 11 juli nästa år! Bara bokat plats för borgerlig utomhusvigseloch och lokal för festen än så länge. Får lite panik eftersom alla tycks kommit så långt i planeringen.

• ThePlupps

Äsch, det är ju lång tid kvar... du har ju bokat in det viktigaste!

• carpet 09

Hej på er!
    Får man lov att hänga på?
    Här är en till som blir brud i juli-09 som det ser ut nu. Hade tänkt augusti först men nu har vi prel.bokat ett ställe som var fullbokat i augusti. Så datumet som gäller nu är 25/7. Kyrkan är inte bokad än, vill vänta och se så att vi verkligen kommer ha festen där vi tänkt. Har varit där och träffat killen som har hand om bröllopen och inväntar nu offert innan vi bestämmer oss.

Klänningen är redan fixad, annars har det inte hänt så mycket mer. Får lite lätt panik när man ser hur långt många av er kommit redan...

• Sobeit

Jag förstår fullt ut vad du menar! Jag vill passa på att önska er lycka till med bebben och jag hoppas att ni senare får precis det bröllop ni vill ha!! Kram

Mystique skrev 2008-09-22 13:27:48 följande:
    Hej tjejer!"Tyvärr" kommer jag att lämna listan som gäller juli 2009. För er som varit med här ett tag så minns ni kanske att jag den 1/8 fick ett oväntat positivt graviditetstest (som i och för sig är välkommet ;)) Vi har nu bestämt oss för att vänta med bröllopet. Jag vill njuta både av tiden med en liten bebis och av tiden med bröllopsplanerande. Tror det kan bli lite svårt att göra båda samtidigt. Kanske blir inget av det riktigt bra då, om ni förstår hur jag menar... Får vänta med att stå brud till juli 2010 istället men kommer garanterat att tänka på er 11 juli 2009!!!! Nåja, den som väntar på något gott... ;)
  • ThePlupps

carpet 09: ha inte ångest, alla gör sitt i sin takt. Själv har jag bara bokat kyrka och festlokal.. Vill ju suga lite på karamellen och inte göra allt på en gång.

Svar på tråden Juli 2009