• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • soosse

åå har du jag funderarm på en pre eler en frisern :P hehe shire måste vara maffigt att rida hehe vad använder di för metoder?? någrta tipps??

tobiasochlinda skrev 2008-08-15 07:50:55 följande:
    tack för all pepping! har varit förskyld i några dagar och är sjukt hes nu!!!!!!!!!!!! men men. Sosse va kul med dressyr, mitt hjärta bankar lite extra för dressyren det med. har en shire som jag tränar dressyr med :) han var väldigt tungriden tills jag fick hjälp av en fd dressyrryttare som nu rider western, så nu tränas han dressyr men med mycket western metoder, funkar mycket bättre på honom. annars har jag en f.bl/pre korsning och en frieser/pre korsning som är mina framtidshopp, men dom är bara 3 mån resp 1 år!
  • BrudSeptember2008

tobiaochlinda;
    Trist att vara sjuk. Hoppas att du snart blir helt frisk igen!

Soosse;
    Vad duktig du är! Gå till jobbet och rida, all motion tar dej närmare ditt mål!:D

fittforight;
    Hoppas att din vägning och mätning imorgon går bra och att det blir många minus!

Ninnispinnis;
    Visst är det peppning bara att läsa här vad alla underbara människor i denna underbara tråd skriver!:D
    Skönt att inte vara besatt av vikten det äR jag:(
    Men jag har bestämt att jag inte får väga mej på hela nästa vecka! Hoppas jag kan hålla det....;)

Idag visade vågen på 75,1(WOW!!!!)
    Nu är det bara 2 hg kvar till där jag var för några veckor sen, 74,9 kilo. Något jag inte har vägt sen sommaren innan jag blev gravid med tösen för 6 år sen!:D *stolt*

Med 3 veckor kvar till bröllopet så måste jag hitta en rimligt mål att gå ner tills den stora dagen!:D
    Hur mycket är rimligt att gå ner på 3 veckor? Vill inte bli besviken heller, kanske 1½ kilo tills den 6 september?

Mikis;
    Var det idag du skulle till Köpenhamn? Hoppas att du får en härlig dag!:)
    Och att ni hade en mysig igår kväll med god mat och dryck!;)

• Ninnispinnis

September, vad kul att du närmar dig "orginalvikten"! Duktig!

1,5 kg låter som ett utmärkt mål tycker jag. Heja heja!

• soosse

ha inget mål utan utmana dig själv och se hur mycket du kan gå ner!!

• BrudSeptember2008

Ja, jag kan ju hoppas på att nå under 74. Men ändå inte ha måt mål. Det låter som en bra idé!:D

Tack tjejer!

vad ska ni göra idag då?

• Ninnispinnis

Jag glömde säga att jag provade Allevo Potatis och Purjolöksoppa igår, det var riktigt god! Smakar ungefär som varma koppen. Försökte känna efter lite mer i morse när jag åt mina Goji-bär, och de påminner kanske lite om russin i smaken...?

• soosse

jag har varit och ridit och nu så ska jag till mina bebisar och jobba!! du då??

• Hope2008

Står här skamsen med mössan i hand och undrar om man får hänga på igen? Gick ut starkt i början av sommaren men trillade snabbt i sommarfällan...

Semestern är ett gissel. Det är mysiga grillkvällar med kompisar, glassorgier med barnen och flertalet partykvällar med vin och drinkar. Nu är det inte längre 5-6 kg som måste bort utan mer 7-8. Nåja, det är bara att ta nya tag. Det är ju lite lättare nu när man är tillbaka i rutinerna igen (håller tummarna).

Det är HELT slut med godis och glass. Inget ätande efter kl 19. Veckoplanering för nyttig matsedel (GI-inspirerat) och träning med Orbitrek och promenader. Vägning på fredagar...

• ingenjörsbruden

Tjohooo vad ni är flitiga brudar!!!
    Stolt över att känna så många flitmyror!!

Hope2008 välkommen tillbaka, det är bara upp i sadeln igen!!

Skulle hemskt gärna vilja se hur en shire häst är i dressyr....spännande!! Hur tusan tar man sig upp på en så stor häst??? Jag hade behövt repstege eller kranlift!!

Har själv alltid haft förkärlek till sv.hbl

Är SJUKT peppad med träningen nu!!!
    Mannen föreslog att vi skulle köpa träningskort o gå o träna tillsammans!! Oooo va han är underbar!!!
    Igår fick jag massage o han påpekade att jag börjar bli benig nu...han överdrev bara lite Finns inte en chans att jag blir benig......bygger muskler alldeles för bra....har därför varit emot styrketräning då jag blivit/känt mig biffig istället..... Men NU jädrar annama så ska här TRÄNAS!!!

• Thailand090300

Jag har syndat. Var på stan och shoppade med en kompis igår och hon skulle bjuda på lunch. Jag var duktig och tog en ceasarsallad med ett glas vatten till. Sen PROPSADE hon på att vi skulle ha glassbuffé till efterrätt...Hmm jag som ÄLSKAR glass... Det blev iaf en skål med mjukglass och flera olika sorters strössel och kolasås...INTE bra... MEN! Jag gick hem från stan plus att jag tog en rask promenad med vovven när jag kom hem så utöver att jag gick på stan hela dan så fick jag en rask promenad på 55 minter på kvällen.. Tror ni att lyckades göra av med glassen någorlunda på den promenaden..? Säg JA! ; )

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...