• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • ingenjörsbruden

Sosse: Tråkigt att behöva dra det så långt...men samtidigt så är det kanska skönt att få "rensa" fram alla tankar, känslor osv
    Kul att du har bröllopet att se fram emot!!

Ninnispinnis: Nu är jag helt säker på att det var potatissalladen!! Min mage är back in shape! O då drack jag shake till lunch igår!!!

Ett tips till alla som kör proteindricka ngn gång om dagen.....slarva inte med mellanmålen! Jag käkar alltid kesella 1% blandat med fun light (=smakar fruktyoghurt), hälften till fm-fika o resten till em-fika....Men i helgen slarvade jag.....åt frukost sent......o sen när jag började bli hungrig så var det efter lunchdax så då tog jag shaken......3 h senare var jag hungrig o tänkte att vi äter kvällsmat snart (dröjde ytterligare 3 pga tillagning osv) Så när vi väl åt kvällsmaten så var jag VRÅLhungrig =inte bra för ämnesomsättningen. O när man väl blir så vrålhungrig så är det så lätt att man stoppar i sig dåliga grejor!!!

Var ju ute o gick stavgång igår med viktmanschetter på handlederna!! Kändes kanon fastän det var 1 kg/handled.
    Idag så känner jag mig lite lite stel i överarmarna o axlarna så detta kommer jag def att fortsätta med!!!

• Cantaton

Jaha, nu har vi haft världens syndarsemester. Vågar inte ens ställa mig på vågen. Men nu har sambon flyttat in på riktigt, så nu ska vi kämpa tillsammans - från och med idag. Så nu kommer jag och hänger med er här i tråden igen. Kunde inte riktigt med det när jag smällde i mig godis och glass...

Kram kram och god förmiddag!

• Mikabella

Hej allihopa! Pigg och glad o har avverkat dagens första mil Ligger efter lite med träningen så jag kämpar på för att ta igen det hela. Blir en elle två mil till ikväll hos svärmor. Ska snart sätta mig i blilen o köra mot östkusten o svärföräldrarna på Öland. Mysigt! Stackars Mr som måste vara hemma o jobba.

Vikten håller sig trots syndandet i helgen. fortfarande runt 0,5 kg att fixa bort innan 30 augusti...Shit vad snart jag ska gifta mig!! Helt otroligt! Känns overkliget. Men men livet är väl inte över bara för att man går o gifter sig hihi längtar mig tokig! Täbnk att bli FRU! Galet vuxet! Lilla jag FRU! hahaha

Cantaton: Välkommen tillbaka. Man måste få synda lite ibland annars är det kju inget skoj

Ingenjörsbruden: Åh jag vill oxå ha vikter. Är ju kanon att "lura " kroppen att man fortfrande väger 5 kg mer så att den förbrukar mer kcal Hmmm ska till Öland o hälsa på svärmor i 2 dagar nu o då ska jag gå på stan o shoppa sånna tror jag!

Soosse: Håller tummarna för att han håller sig på mattan Bra att du vågade komfrontera honom. Ibalnd går man för länge med för mycket inom sig o då blir det verkligen att vulkanutbrott när man väl vågar prata.

SeptemberBrudis: Hur leker livet idag?

Tobiasolinda: Krya på dig! inget roligt att ha ont i halsen. Lycka till med städandet o plugget!

AniMann: Åh varför gäör man så?! Äter fast man egentligen är mätt?! Åh vad arg man blir på sig själv. Men nu har du fått leva det ljuva livet en stund o nu är det väl tillbaka upp på hästen igen?! 1,2,1,2 ut o motionera

NinnisPinnis: Hmmm jag drickardagar är kanske bra? Det var sjuk roligt iaf!! Dansade halva natten, drack coctails o åt kanon bra mat. Dans är ju motion?! + att man springer fram o tillbka i högklackar en hel natt. Bra för vadmusklerna och ryggmusklerna Party är heltenkelt kanon bra för kroppen!! Rekomenderar det verkligen! ....Om man lyckas hålla sig ifrån pizzan dagen efter...vilket jag lyckades utmärkt med...var ju liksom inte så lite dricka jag fick i mig...hmmmm...

• Cantaton

Mikabella, lite? Det var inte liiite synd... Men som sagt, nu är jag på banan igen och sambon är med på noterna!

• AniMann

Så nu har jag gått!
    Vad skönt det var i skogen.
    Kändes verkligen att jag mår så bra av mina promenader.
    Längtar redan till nästa =)

Mikabella: Ja, jag fattar inte varför! Man mår ju verkligen inte bra av det. Man är allt bra korkad ibland =)
    Vad kul att åka till Öland =)

ingenjörsbruden: Ja mellanmålen är jätteviktigt!
    Får nog ta och testa den där med kesella och fun light.
    jag kör på wasa sandwich nu =)

Cantaton: alltid lättare om ens partner hänger på.
    Jag försöker få med min sambo men det går inte så bra...går det dåligt för mig så är det oftast hans fel hahahah
    han köper godis i tid och otid och vägrar följa med ut och gå.
    Jag kanske får med honom ut högst 2 gånger i veckan.

• Cantaton

Ja, det är han som varit mitt stora problem också, tyvärr. Köper läsk, chips, vill mysa i soffan osv. Ensam gick det bra. Men nu ska han också satsa, som sagt. Känns bra Vi har ungefär lika mycket att gå ner också.

AniMann skrev 2008-08-18 12:26:31 följande:
    Så nu har jag gått!Vad skönt det var i skogen.Kändes verkligen att jag mår så bra av mina promenader.Längtar redan till nästa =)Mikabella: Ja, jag fattar inte varför! Man mår ju verkligen inte bra av det. Man är allt bra korkad ibland =)Vad kul att åka till Öland =)ingenjörsbruden: Ja mellanmålen är jätteviktigt!Får nog ta och testa den där med kesella och fun light.jag kör på wasa sandwich nu =)Cantaton: alltid lättare om ens partner hänger på.Jag försöker få med min sambo men det går inte så bra...går det dåligt för mig så är det oftast hans fel hahahahhan köper godis i tid och otid och vägrar följa med ut och gå.Jag kanske får med honom ut högst 2 gånger i veckan.
  • ingenjörsbruden
    AniMann skrev 2008-08-18 12:26:31 följande:
    Så nu har jag gått!Vad skönt det var i skogen.Kändes verkligen att jag mår så bra av mina promenader.Längtar redan till nästa =)Mikabella: Ja, jag fattar inte varför! Man mår ju verkligen inte bra av det. Man är allt bra korkad ibland =)Vad kul att åka till Öland =)ingenjörsbruden: Ja mellanmålen är jätteviktigt!Får nog ta och testa den där med kesella och fun light.jag kör på wasa sandwich nu =)Cantaton: alltid lättare om ens partner hänger på.Jag försöker få med min sambo men det går inte så bra...går det dåligt för mig så är det oftast hans fel hahahahhan köper godis i tid och otid och vägrar följa med ut och gå.Jag kanske får med honom ut högst 2 gånger i veckan.
    Ooo jag håller med!! Man mår så bra i kroppen efteråt o även psykiskt!!!
    Ja testa kesella o fun light....det är litelite strävt på tungan men fullt överkomligt!!! Är eg emot light grejor då de "troligen" lurar kroppen så att den tror att det är socker......men det är inte så mkt saft jag har i så det borde inte göra så mkt!!

Mikabella: Ja testa o kör med vikter!! Det är en god idé att börja med låga vikter....men jag blev full i fan o köpte 1 kg (finns 0,5 kg osså)...tänkte...aah va f-n....jag konkar ju runt på 25 kg för mkt så 2 kg extra känner inte min kropp skillnad på!! *hehhehe*

Ja varför är nästan alltid m2b sådana gottegrisar!! Min är ett kakmonster osså....blir smått galen om det inte finns någon kaka som han kan ha till kaffet efter helgfrukosten!! *hahhaa*
    Jäkla tur att jag inte gillar kakor!! Vi har några rullar Brago o digestivekex alltid hemma.....jag rör dem aldrig.....
    Men godis o glass!!! Mmmmmmm det har varit min största akilleshäl....men med GI så funkar det jättebra!!!
    Har haft 70% choklad hemma i flera veckor som jag har ätit 4 bitar av totalt......sen sa det swisch o så var den borta för då hade vi inga kakor hemma!!! Jag har verkligen ett riktigt kakmonster!!! *kaka, kaka, kaka NUUUUUU!!!* *asg*

TobiasoLinda: Din stackare....ta nu o vila ut så mkt du kan o gå sen o köp dig en stor flaska Mivitotal så du boostar kroppen med vitaminer o mineraler inför hösten/vintern!!

På tal om glass.....någon som sett en light yoghurtglass någonstans?? Det är tydligen ganska ok att äta sådan för mig som kör GI!
  • BrudSeptember2008

Hej på er Brudar!;)

Jag har allt varit inne och läst i helgen fast jag inte har hunnit skriva så mycket!:D

Tapetserandet av trappan/hallen blev färdigt igår kväll. Jätter fint verkligen! Men idag ringde sambon mej på jobbet och berättade att vår lille son på 2 år, hade varit så "snäll" och hjälpt oss att riva tapeter idag på morgonen. DOM NYA!!!!
    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta:S
    Han hjälpte oss och riva dom gamla så antagligen så ville han ju bara hjälpa till. Men det blev INTE fint, tur i oturen så har han rivit från nederkanten, så vi får försöka skarva ihop det på något sätt....
    Trist som 17 är det! Men men... Så är det när man har barn!:)

Jag har inte motionerat så mycket i helgen och åt på McDonalds i lördags, MYCKET pommes blev det!:S Mådde dåligt efteråt...
    Tog 10 min på cyklen sent i lördags kväll, inte mycket men alltid nått. Försökte kompensera med att cykla intensivt och ha väldigt trögt i stället.

Konstigt men jag saknar er under dagen när jag inte kommer åt en dator! Undrar hur många inlägg som har droppat in och hur det går för er!

Kram på Er!:D

• ingenjörsbruden

Ja visst är det kansigt...jag är inne här stup i kvarten, kan inte låta bli!!!

Måste erkänna att det blivit en del jobbtimmar som har gått åt till BT-surfande!! *hehehehe* Får man inte den löneökningen som man vill så....

Ett tips till er som käkar GI o är ute på shopping.....kolla in Max´s utbud!! De har nu en hamburgare utan bröd men med mkt sallad runt om!! Helt ok måste jag säga!!

Jädrans unge!!! Han heter möjligtsvis inte Emil?! Nåja....han försökte inte tvätta er bil med sten iallfall!!!

Idag har jag varit duktig....äggomelett med skinka till frukost, kesella+funligth fm o em, shake t lunch!!! Nu ska jag snart cykla hem!!!

Har tänkt köra 40 min power yoga när jag kommer hem...får se hur tiden räcker till!!!

• ossamartin

oj vad det skrivs när man inte är inne på några dagar.

Soosse: japp äter nyttiga fetter som fet fisk, avokado, en del nötter och så vidare. Men inget smör och ost och liknande fett.

I helgen hade jag min syndar helg vilket syns på vågen. Vägde mig idag men ligge på samma som förra måndagen. Därremot mäter måttbandet en och halv cm mindre. Det är inte helt fel. Så sedan den 1 Juli är det totalt 4 kg och 10 cm som försvunnit. Känns otroligt bra!!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...