• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • soosse

ne urs då kan di få myokasdit eller endokardit (inflammation på hjärtmuskelaturen och bakterie som äterpå hjärtklaffen)

• Mikabella

Ja välkommna! Är fantatiks roligt att ni finns! Har varit borta i 2 dagar o här har ju varit fullaktivitet! Massor att läsa igem! Roligt!

SAkoja att jag hart SYNDAT i helgen! Ojojo weekend m mama är ju lite farligt om man säger så...Party m STORT P...
    Vågen står nu på 53,7...Ajaja 0,7kg istälet för 0,5 på 2 veckor...Men men får ta mig i kragen på allvar nu bara o köra extra hårt! Kan ju erkän na att jag fortfarande idag känner mig lite bakis... ...Får vänta med långprommenaden till ikväll...Champagne sätter sig verkligen i huvudet...

Hvidbrud: Har du ätit på Custoum House? Riktigt bra! Vi åt på den itralienska restaurangen. Kanon service o härlig miljö nere vid nyhavn. Sen ett kort cocktail på St Petri följt av drinkar på Bar & Grill och sen hamnade vi på en relativt ny nattklubb som öppnats vid Öksnahallen typ...Vet inte vad den hette. Hade en riktigt bra kväll!

Alla: Härligt att läsa om allas framsteg, samtidigt som det är litye skönt att läsa om att andra oxå slarvar Hihi man blir peppad o känner sig slö när man läser om motionen, men lite lugn när man upptäcker att det är andra som syndar...får inte riktigt lika dåligt samvete då... MEN nu är det slut! No more slarv!

Tack för att ni finns tjejer. Ni är verkligen bäst!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-15 21:40:46 följande:
    Ps, Välkomna alla nya och väkomna tillbaks alla gamla!:)Är själv ganska ny och måste säga att detta är verkigen BT:s BÄSTA tråd!!!:D
  • tobiasochlinda

idag faktiskt lite bättre! :) men hua imorgon vägning!

• Ninnispinnis

Hade sju vuxna och två barn här på kräftskiva igår, så det blev en hel del ätande av såväl kräftor som pajer, piroger och annat tillbehör. Slank faktiskt ner lite dajmtårta med glass och bär ockå Och lite snaps så klart...

Jaja, det var det helt klart värt! Hade en supertrevlig kväll med trevligt sällskap, och hann ju powerwalka lite på förmiddagen. Dessutom sprang jag runt i trädgården med 1-åringen på armen och 2-åringen i hasorna i en timme, så där gick väl några kalorier i alla fall

Håller med Mikabella om att det är skönt att höra att andra också är mänskliga och unnar sig lite lyx

Idag blir det soffan och OS med darling, och gårdagens rester till kvällsmat. Han har dock lovat att följa med mig på en promenad ikväll

Kram på er!

• Thailand090300

Då var det vägning och mätning idag. Jag åt choklad i fredags och tänkte att "nu är allt kört". När jag ställde mig på vågen tänkte jag att jag är nöjd om jag gått ner 0,6kg på en vecka. Men tänka sig! Den visade på -1,8kg! Jag blev överlycklig! Känner att jag kan unna mig en liten chokladbit (mörk choklad) någon gång ibland på helgen utan att tror att jag ska explodera och gå upp 5 kg :p Vad jag vill få bort är att unna mig något litet varje dag, det är det beteendet som måste ändras. Sen så har jag bytt ut ett mål om dagen mot en hemmagjord smoothie. Tänkte köpa nutrilette också och prova.

Hoppas ni haft en bra helg!

• ingenjörsbruden
    Thailand090300 skrev 2008-08-17 12:52:28 följande:
    Då var det vägning och mätning idag. Jag åt choklad i fredags och tänkte att "nu är allt kört". När jag ställde mig på vågen tänkte jag att jag är nöjd om jag gått ner 0,6kg på en vecka. Men tänka sig! Den visade på -1,8kg! Jag blev överlycklig! Känner att jag kan unna mig en liten chokladbit (mörk choklad) någon gång ibland på helgen utan att tror att jag ska explodera och gå upp 5 kg :p Vad jag vill få bort är att unna mig något litet varje dag, det är det beteendet som måste ändras. Sen så har jag bytt ut ett mål om dagen mot en hemmagjord smoothie. Tänkte köpa nutrilette också och prova. Hoppas ni haft en bra helg!
    Gud va kul med -1,8!!! Grattis!!

O va alla är flitiga o duktiga här!! KANON!! Ökar pressen på mig själv bara för det!!

Har införskaffat Nutrillette intensive....var helt ok! Ska nu byta ut alla luncher mot en "drink". Har tänkt köra det i 2 veckor sen ska jag träffa en tjej som säljer Herbalife...de har viktminskningspaket som jag är lite nyfiken på....där ingår fibertabletter, vitamintabletter proteinpulver osv
    Har köpt viktmanschetter som jag ska ha på armarna när jag går stavgång.....ska prova om en liten stund!! Vill ju träna armarna extra mkt!!

Är mkt nyfiken på vad vågen säger för mig.....har ju inte tillgång till våg ..... Men jag kan säga att måtten verkligen har skuttat iväg på rätt håll nu!! Känns GÖTT!!! Så nu jäklar ska det formas fram en läcker tjej ur fettskalet!!
  • Ninnispinnis

Grrrr! Började bråka med m2b (stress över bröllopsplaneringen - vad annars?), vilket resulterade i att jag hoppade upp på cykeln med OS i lurarna och cyklade in till stan och tillbaks, totalt ca 3,5 mil (tog 2 timmar)...

Det positiva är ju att jag fick motion istället för att slappa i soffan, men jag blir bara så ARG! Känns ibland som vi verkligen kommer från olika planeter. Han skickadeflera förlåt-sms och ville att jag skulle komma hem så vi kan planera bröllopet, dessutom hade han städat huset när jag kom hem. Är fortfarande lite sur, han får jobba lite till innan jag ger med mig Har ju så svårt att motstå hans kramar...

Summa summarium: Om ni bråkar, ut och motionera så blir ni av med agressioner och kalorier, samtidigt som ni får ett nystädat hus och en ångerfull och kärleksfull m2b

Grattis Thailand, förresten! Bra jobbat!

• Ninnispinnis

Ingenjörsbruden, de där viktmanschetterna vill jag gärna ha en rapport om sen, sådana är jag också nyfiken på! Och du, om måtten går neråt så är ju allt som det ska

• Mikabella

Hahha du är bra så bäst! Vad rolig du är. Tack för ett gott skratt. kan erkänna att jag kör samma "teknik" ibland.

Nu har jag gjort lite bot för mina synder i helgen.. Lång prommis i snabb takt. 9.8 km på 1,13 är väl helt ok? Brännde nog minst 450 kcal. Hmmm säkert mint 2 mojitos?!...Pust bara 7-8 st kvar att förbränna då...Hihi party helger straffar sig.

Ninnispinnis skrev 2008-08-17 16:41:06 följande:
    Grrrr! Började bråka med m2b (stress över bröllopsplaneringen - vad annars?), vilket resulterade i att jag hoppade upp på cykeln med OS i lurarna och cyklade in till stan och tillbaks, totalt ca 3,5 mil (tog 2 timmar)...Det positiva är ju att jag fick motion istället för att slappa i soffan, men jag blir bara så ARG! Känns ibland som vi verkligen kommer från olika planeter. Han skickadeflera förlåt-sms och ville att jag skulle komma hem så vi kan planera bröllopet, dessutom hade han städat huset när jag kom hem. Är fortfarande lite sur, han får jobba lite till innan jag ger med mig Har ju så svårt att motstå hans kramar...Summa summarium: Om ni bråkar, ut och motionera så blir ni av med agressioner och kalorier, samtidigt som ni får ett nystädat hus och en ångerfull och kärleksfull m2b Grattis Thailand, förresten! Bra jobbat!
  • ingenjörsbruden

Utvärdering av viktmanschetter:
    Friskt vågat hälften vunnit så jag köpte 1 kg (st) manchetter....gammal hästmänniska som man är så har inte arm o axelmuskler förtvinat helt!
    Det gick kanon att använda de tillsammans med stavarna....men de är lite "otympliga" o passar lite konstigt runt handleden men när jag väl fick upp tempot så tänkte jag inte mer på dem!!

Ska få ytterligare manchetter av svärmor som jag ska spänna på benen....måste bibehålla motståndet även om vikten går neråt!

Ninnispinnis: Kanon m 3,5 mil!! Finns få grejor som slår att komma hem till ett nystädat hem!!

Mikabella: istället för ätardag så kan man kanske ha drickardag?! En fördel är iofs om man inte är så sugen på mat osv dagen efter......

Har kört pulver t lunch nu i 2 dagar......En fråga:
    Hur blir ni i magen???? Har blivit lite rädd för att lämna huset längre stunder då den inte går att lite på....var iofs på dop igår o åt pyttelitte potatissallad som jag misstänker slog ut min mage totalt......har ju inte käkat potatis på.....8 veckor nu!

Ska försöka komma förbi vågen ngn gång denna vecka så jag kan få lite faktiska besked utöver måttmiskningen!

Starkt kämpat alla brudar!!!! Nu laddar vi för nästa vecka!!!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...