tobiasochlinda skrev 2008-08-19 07:52:40 följande:
vägde mig i morse, 81,7 förra vekan 82,9 så jag har gått ner 1 kg!!! nu gäller det bara att inte tappa formen motionen mm. om 1 v har jag beräknad mens, då får jag ju veta om jag är gravid eller inte... men som jag har ätit denna vecka är det helt ok att göra om man är gravid också, jag har ätit mat som man ska och försökt hålla mig till barer istället för mellis och nån gång om dan har det lyckats slinka ner lite mörk choklad eller annat, tyvärr, men tydligen gör inte det nåt på mig, är visserligen en rätt aktiv människa, så det kanske är därför det går bra.
Ojojoj!! Ska hålla tummen nästa vecka då!!!
Tror iofs inte att det är någon större fara med vad din mat påverkar ev graviditet......embryot tar inte närring ifrån modern förrän i v 9 så det borde inte vara så farligt....bara du käkar folsyra o bra omega3 så går det säkert bra!!
Ja det där sötsuget......

Mitt är helt borta!! Totalt!! Blir nästan lite illamående när man står vid godiset på ICA....
Men jag har kört GI hårt i snart 8 veckor men jag tappade sötsuget ganska fort...typ 2-3 dagar tog det för mig..... ibland kan det ta längre tid men oftast under 1 v!!!
Ngt som är bra är 70% choklad....men jag kan inte äta mer än 2 bitar annars får jag sockeroverflow o blir prillig i kroppen!!
Bär är kanon, ha lite frysta hemma så kan du ta ngn matsked när suget blir för bra.....
Kokt ägg har jag osså hört ska vara bra mot sötsuget.....
Men det allra bästa är att dricka vatten, jag har citrondroppar i för att jag ska kunna få i mig alla literna.
Mikabella: Håller med dig totalt!! Det är så härlig att gå in här o läsa o skriva!!! Blir så jäkla peppad av alla goa o duktiga tjejer!!!!
Avil: Kul med vikten!! O att sötsuget är borta!!
Är osså nyfiken på en stegräknare.....någon som kollat upp o jämfört olika modeller?!