• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Mikabella, det låter bra! Föredrar också muskler, men benen är där jag har mest också... Mamma påstår att jag föddes med benmuskler Har fokuserat mer på överkroppen sista tiden, och enligt M2bs komplimang häromdagen (att jag har så snygga muskulösa armar) verkar jag ju ha gjort något rätt i alla fall Passar ju i så fall bra till min halterneckklänning

Vad kul med resan! Vilken svärmor du har!

Lovar att komma med rapport om hur snygg, smart och frisk jag tydligen ska bli av Goji-bären

• Mikabella

Ja muskulösa armar är ju sååå snygg i halterneck! Snygg med nyckelben och muskulösa axlarna! Håller med dig till 100%

Jag har en klänning m lite puff arm o de är smala. Får inte plats några muskler + att jag så snabbt får riktiga "puff" muskler. Hihi hartränat väldigt mycket förr o haft riktigt mycket muskel, o om jag bara tränar armarna det minsta kommer de på ett kick

Visst är svärmor fin! Haha det bästa var att jag frågade vad jag skulle betala o då verkade hon väldigt oförståend

Ninnispinnis skrev 2008-08-14 10:45:38 följande:
    Mikabella, det låter bra! Föredrar också muskler, men benen är där jag har mest också... Mamma påstår att jag föddes med benmuskler Har fokuserat mer på överkroppen sista tiden, och enligt M2bs komplimang häromdagen (att jag har så snygga muskulösa armar) verkar jag ju ha gjort något rätt i alla fall Passar ju i så fall bra till min halterneckklänning Vad kul med resan! Vilken svärmor du har!Lovar att komma med rapport om hur snygg, smart och frisk jag tydligen ska bli av Goji-bären
  • fitforfight

hallå tjejer!

Här har ni mig som i måndags började seriöst med min viktminskning. ?Hur går det för er? har ni redan nått era mål?

Min bakgrundshistoria: jag vägde 62 kilo innan graviditeten och gick upp till 92 kilo så 30kg la jag på mig .Efter 7 månader hade jag gått ner 35 kilo vilket jag lyckats hålla ganska bra ,men nu när jag slappnat av efter bröllopet och det har varit semester så har jag gått upp 6 kilo som måste bort NU GENAST!
    Jag älskar att shoppa kläder ,men när man ser ut som en stoppad korv så försvinner intresset lite.

hoppas på lite motivations utbyte här inne /Erika

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-14 10:24:32 följande:
    040
    046- Här

Håller med er om muskulösa armar är supersnyggt t halterneck...

Vad kör ni för övningar med armarna?!
  • Ninnispinnis

Då är vi ju nästan grannar

Jag tränar skivstång på Friskis, alltså styrketräning med stång i grupp. Där kör man diverse övningar, tex bänkpress, bicepscurl, triceps, axelvändning mm. Ganska allsidig träning tror jag, man varvar stång + tyngder och lösa vikter. Har även hantlar hemma, där kör jag undefär samma övningar som på Friskis.

Fitforfight, vad duktigt med de -35 du har gått ner! Imponerande! Semesterkilona blir du nog snart av med, ska du se Kör du nån speciell metod? Om du vill ha motivation har du verkligen kommit till rätt ställe

ingenjörsbruden skrev 2008-08-14 11:33:03 följande:
    046- Här Håller med er om muskulösa armar är supersnyggt t halterneck...Vad kör ni för övningar med armarna?!
  • Ninnispinnis

Ungefär skulle det vara

Mikabella, jag har inte riktigt lika lätt som du för att bygga biffiga muskler, förutom på benen då... Så jag har inga ursäkter för att köra stenhårt!

• fitforfight

Jag kör Gi light det är inte så lätt med man och barn hemma tycker jag. Tycket de är så tråkigt att laga två sorter. Sist jag gick ner så jag även mannen ner 7 kilo och det vill han inte igen

Försöker mig på långa promenader när vädret tillåter ,men ska köpa årskort på friskis snart.
    Har haft månadskort för att testa om det är något för mig och är fortfarande tveksam

Dom där 35 kilona kändes inte så svåra att få bort för jag va bara tvungen att ha bort dom ,såg inte ut som mig själv längre.
    www.familjeliv.se/hem/fitforfight/galleri.phpång

Ninnispinnis skrev 2008-08-14 12:35:17 följande:
    Då är vi ju nästan grannar Jag tränar skivstång på Friskis, alltså styrketräning med stång i grupp. Där kör man diverse övningar, tex bänkpress, bicepscurl, triceps, axelvändning mm. Ganska allsidig träning tror jag, man varvar stång + tyngder och lösa vikter. Har även hantlar hemma, där kör jag undefär samma övningar som på Friskis.Fitforfight, vad duktigt med de -35 du har gått ner! Imponerande! Semesterkilona blir du nog snart av med, ska du se Kör du nån speciell metod? Om du vill ha motivation har du verkligen kommit till rätt ställe
  • tobiasochlinda

hej på er alla, blev ju rätt deppig i måndags när jag hade gått upp 1,8 kg, så nu har jag kört rätt hårt med pulver och barer, vill få en "rivstart" försöker gå 1 tim om dagen också.

socker borde förbjudas! :)

• Mikabella

Fitforfight: Välkommen! Roligt att du vill hänga på. jag har snart nått mitt mål. Har ca 0,5 kg kvar att få bort innan 30 augusti o ska sen ner ytterligare 1 kg o bygga lite mer muskler4..sen gäller det ju bara att hålla vikten...vilket kan vara minst lika svårt som att gå ner Heja dig!

Nu ska jag lag mat. massor av gott. Familjefest ikväll båda bröderna, mama, papa o svägerskan kommer o vi ska planera bröllopsdagen. Ska kasnke inte skriva allt gott jag ska lag för då kanske jag läskar er til att synda Blir plockmat m 4 olika bruchettas, ungsbakade grönsaker, quinoa sallaad, köttfärskebaber och mini pizzor...hihii o lite till... Mmmmmm, Men men får bli 2 timmars extra motion imorgon. har förberett mig inför kvällen genom att gå en RIKTIGT snabb powerwalk på 2 timmar Då kan man väl med lugnt samvete få sig ett glas vin eller två?

• Mikabella

Heja dig! Håller tummaran för dig! Skickar lite *kämpapå duärduktigogrym-kramar*

tobiasochlinda skrev 2008-08-14 15:45:19 följande:
    hej på er alla, blev ju rätt deppig i måndags när jag hade gått upp 1,8 kg, så nu har jag kört rätt hårt med pulver och barer, vill få en "rivstart" försöker gå 1 tim om dagen också. socker borde förbjudas! :)
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...