• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Jag känner mig lite tjatig..puffar återigen för Cambridge Den är bra! www.viktklubben.nu

Annars tycker jag att Allevo med choklad smak är god

Swebars som finns på Life är jätte goda! Finns mint/choklad o banan/choklad. Mmmmm. Annars Nutrilette jordnötsbar eller Allevos brownie Delar upp en bar på 2 o äter som mellanmål. Kan ju nästan inte äta en hel, de är sååå mättande ju!

• AniMann

Mikabella: Ja, tjejer är knäppa ibland. Jag får liksom så dåligt samvete..

Jag blir lite frustrerad på mig själv för att jag ens tar åt mig!

Nu är jag iaf lite gladare för jag ställde mig just på vågen och har gått ner 3 hg!!!!!
    60,9 är vikten på nu =)
    Bara 2,9 kilo kvar till min målvikt då =)

Sen jag började med promenaderna har det hänt grejer!
    Jag trodde aldrig att jag skulle få se resultat så snabbt!

• Mikabella

oki...jag har iof inte fårr några barn, men pga av min allvarliga magsjukdom så sväller min mage ofta upp till 3 dubbelstorlek(sedan jag börjat byta mål mot pulver o tränat mer sväller den nästan aldrig!!) o detta har gjort att jag oxå har en "blubbig" mage. Har hjälp mig JÄTTE mycket att träna bålen! Rygglyft, sneda situps o raka situps har verkligen stramat upp skinnet! Förstår verkligen ditt dilemma. Äringet kul när magen inte vill vara slät o platt...

avil skrev 2008-08-13 10:22:13 följande:
    Hm,nja.Grejen är att det som finns på mig är sladder av alla graviditeter som töjt ut magen.Har put o hängmage nu.O dessvärre så VET jag ju att det mesta inte går att få bort utan kirurgi.Visst-en del muskler går att få dit,men det hjälper inte problemet helt......Går jag ner lite till så blir magen en aning plattare.
  • Mikabella

Åh vad härligt att höra! Visst känner man sig stärkt! Är så härligt när man börjar känna OCH SE resultat! Keep up the good work!

AniMann skrev 2008-08-13 10:40:57 följande:
    Mikabella: Ja, tjejer är knäppa ibland. Jag får liksom så dåligt samvete..Jag blir lite frustrerad på mig själv för att jag ens tar åt mig!Nu är jag iaf lite gladare för jag ställde mig just på vågen och har gått ner 3 hg!!!!!60,9 är vikten på nu =)Bara 2,9 kilo kvar till min målvikt då =)Sen jag började med promenaderna har det hänt grejer!Jag trodde aldrig att jag skulle få se resultat så snabbt!
  • Ninnispinnis

Animann, vilka "kompisar" du har! Det är ju för jäkligt om de inte kan stötta dig och glädjas för din skull. De borde ju bli peppade av att se hur duktig du är! Nej, säg till dem på skarpen att de faktiskt får skärpa sig. Så kan du ju tala om för dem att du tyvärr inte är deras tjocka kompis längre

Allevo hallon/banan tycker jag är ok, speciellt om man mosar i en banan. Får bli min middag ikväll... M2b är inte hemma, då är det så tråkigt att laga mat och det passar perfekt med en shake

• AniMann

Tack tjejer! ni är för söta ni =)

Ninnispinnis: Nästa gång dom säger nått ska jag säga ifrån! jag har bara blitt så paff så jag har bara vart tyst =/

jag är helt insnöad på dom där nutrilett smoothie.
    mmm...smakar som drickyoghurt!
    En sån får det nog bli ikväll =)

• Ninnispinnis

Min chef kom precis med en Mars-bar, som hon hade varit ute och köpt till mig. Tack, men nej tack, sa jag

Hon tyckte jag skulle spara den i tre veckor och äta den efter bröllopet, men jag ger den till M2b istället. Han kan tåla det Nu ligger den i min väska, sen hamnar den i kylskåpet, där det förresten ligger redan en sedan nån månad tillbaks när chefen sist tyckte jag hade förtjänat godis

Disciplin!

• AniMann

Ninnispinnis: Det var starkt gjort tycker jag =)
    Jätteduktigt!

Hade det vart jag så skulle den ha legat i min mage på 1 sekund hahaha

• Thailand090300

Måste bara få skriva för jag är så stolt över mig själv =) Har tidigare skrivit att jag ätit någon sötsak varje dag, men sedan i lördags är det totalstopp för det! Jag har gått ner 8 hg sen i lördags! =) Jag bakade en kaka till min m2b igår och har inte ens provsmakat. Det är starkt för att vara mig! =)

Tycker alla ni andra är så duktiga och det är så inspirerande och motiverande att läsa hur ni andra har det. Jag vet att Mikabella har tipsat om Cambridge, men jag har även hört talas om Allevo och Nutrilette. Beställer alla från nätet eller köper ni detta i butik?

• AniMann

Thailand090300:
    Det är ju jättebra gjort!
    Vet hur det är att brottas med det där godissuget.
    Jag bara vräkte i mig tillslut utan att jag ens tyckte att det var gott. 8 hg är jättebra på bara 5 dagar!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...