• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Välkommen lillamaa!

Håller med om att måttband är pålitligare. Bra att du har kommit igång med att gymma, du kommer garabterat att se resultat!

Soosse, det är bara att köra på, så ska du se att det går neråt! Jag håller på dig

• Ninnispinnis

Här är en länk där de skriver om midjemått:

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=343320&lid=puff_654705&lpos=lasMer

soosse skrev 2008-08-12 14:47:05 följande:
    ok finns det några"rekomenderade" mått som man ska ha vi ser ju alla olika ut men typ
  • lillamaa

ninnispinnis: ja jag hoppas de. nu till veckan ska jag börja se över mina matvanor också.

• Mikabella

Ridmuskler väger!

soosse skrev 2008-08-12 14:36:47 följande:
    ja men endå 89 kg det är massa
  • ingenjörsbruden

Ja synd att muskler väger så mkt bara!!!

Tittade på "Du är vad du äter igår" o blev lite förbannad.....
    Det var två tjejer som drev en blomsterbutik tillsammans o den ena var matmissbrukare o den andra var godismissbrukare.
    Blev så förbannad för de åt snabbmat frukost mellanmål lunch em o kvällsmat o dessutom en massa godis!! Men herregud!!! Det förstår väl alla att det håller inte!!! *grrr*

Har börjat fundera på att byta ut lunchen mot ngn proteinshake....någon bra att rek??

• Mikabella

Ingenjörbruden: Håller verkligen med! Blir såååå irriterad på sånt. Jag klarar inte av att se det programmet! De rynkar på näsan åt alla det goda mumsiga grönsakerna o dräglar efter äcklig snuskig kebab. De är nog lite "förgiftade" av allt socker o fett?! Ush mår så dåligt av det. Tycker synd om dem som bara har släppt taget så om sig själva...Brukar tänka på hur de ser ut inuti kroppen...Hu otrevliga tanke! Stackars inre orgon. Byter genast kanal.

Jag dricker Cambridge som esättning. Den är inte grynig o riktigt mättande. Är litye dyrare, men jag tycker det är den bäsat. Byter 1 av de 3 stora målen per dag mot shakes. Oavsett vilken sort du väljer så ska du absolut köra de i mixer. Blir såååå mycket bättre än när de bara skakas. Chokladsmak som man häller i lite kanel o is i är riktigt gott. Av dem man kan köpa på ex Ica gillar Allevo choklad bäst, de färdigredda drinkarna är riktigt goda, men som sagt med lite is o mixer funkar pulver jätte bra. kan tom blanda den med minimjölk istället för vatten för att göra den lite mer mättannde Cambridge köper jag på www.viktklubben.nu

Lillmaa: Välkommen! Heja dig. Kämpa på. Är sååå roligt när man börjar känna sig starkare och kroppen orkar mer heja heja!

• Mikabella

Animann: Är ju jätte bra att du tar dig i kragen o "tvingar" ut dig själv trots att motivationen inte finns där! Heja dig! Visst är det underbart när man får höra från människor runt omkring sig att man har blivit mindre. Dert värmer verkligen när folk ser det! Kämpa på nu tjejeb. Jag hejar på dig!

• SnuttisSessan

Första veckan utan godis blir en stor prövning för mig, sälvklart vet jag att jag klarar av det men det är svårt!
    En fråga till er på tråden jag har en viktväktarna distans kurs (inte den nyaste men med points dock) Som aldrig kommit till användning då jag inte orkar räkna hit och dit. Allt är i fint skick. Om någon är sugen så kan ni skicka i gästboken så kan vi diskutera pris.
    Nu vankas det middag :)

• avil

godis o kakor har jag klarat mig bra från nu!! familjen har ätit både bullar o chips o jag har avstått!! ,alltid något...
    MEN mitt stora problem är att svärmor alltid ska bjuda på palt,ni vet bollen av potatis o mjöl...pitepalt,det äts massor här.
    Så eftersom jag ju ÄR smal,o ingen vet att vi ska gifta oss,så har jag inte vågat berätta att jag försöker gå ner lite.
    O jag HATAR att bli bjuden på denna palt,tycker förvisso Om det!! Men är knappast speciellt nyttigt! bara potatis vatten o mjöl o lite salt........o lite fläsk eller köttfärs i.
    Skulle jag säja att jag vill gå ner i vikt skulle det bli stort ståhej......för jag är ju inte överviktig,vill ju bara finjustera lite ..

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...