• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • soosse

hejhej hoppas kunna hitta lite motivation här.. ska ned 20 kg har jag tänkt men har tiden på min sida, undrar om ni har några tipps som varit effektiva för er. min motion är ridning villket jag kan rekomendera om man vill bli av med "rövfläsket"

• Ninnispinnis

Välkomna SnuttisSessan och Soosse!

Cross trainer låter som ett bra verktyg! Jag har upptäckt att träningen blir mycket effektivare om man varierar den. Först körde jag nästan bara spinning och powerwalk, och efter ett tag kämndes det som att jag stagnerade. Då började jag variera med styrketräning och core, och plötsligt började det hända grejer igen

Jag tror det allra bästa är om man kombinerar konditionsträning (spinning, löpning) med styrketräning och lågintensiv träning (promenader, simning mm).

Fick förresten en väldigt fin komplimang av m2b igår. Han stod och höll om mig och sa att jag är så snygg och slank, och att det är så snyggt att man ser mina muskler, framför allt på armarna! Åh, vad fin han är! Snacka om motiverande att fortsätta kämpa på med träningen... Lycklig!

• Mikabella

Haha! Sötnos! Visst är ddet underbart! Jag har kvar mitt namn så jag behöver inte träna Mr tar mitt namn som mellannamn. Har båda VÄLDIGT ovanliga namn o ingen vill släppa sitt...Mr ville gärna ha mitt så det fick bli så. Han är ju designer/arkitekt så dubbelnamn låter ju bara mer "artistiskt" Hihi.

Är såååå många vuxenpoäng på att gifta sig Tänk va, hus, bil, gift. Ojoj..iof ingen volvo och inget radhhus, ingen hund o inga kids, men det börjar ju kännas att man inte kan räkna sig själv som ungdom längre

Jag är nu nere på 53,5 kg. Grrrrrr 0,5´ner MINST innan 30 augusti. Ska ju gå eller hur! mitt mål hare ju varit 52nånting på bröllopsdagen o det verkar ju faktiskt som om man skulle kunna greja det? Får bli lite stängare diet, mer träning o kanske skulle slänga in en eller två "ätardagar". Eller vad säger du? hihi ätardagar verkar ju funka

Hur går det för dig?!

Ninnispinnis skrev 2008-08-11 15:29:56 följande:
    Sitter och övar på min nya namnunderskrift... Gud vad häftigt att jag snart är gift med min darling!!
  • Mikabella

Nej! Inte tryta! Du är ju så himlans duktigt ju! Jag blir alltid så impad när jag läser dina "tränings" inlägga! Kom igen lilla söta Septembris! Jag hejar ju på dig? Varför tryter motivationen? Gått upp i vikt? Stressigt? För mycket god mat runt omkring dig? Berätta så att vi kan peppa! ´STOR styrkekram!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-11 21:03:59 följande:
    Här går det så seeegt...Motivationen tryter verkligen.
  • Mikabella

Välkommen! Vad bra att du har kommit igång!

Kyckligsalland o hembaktbröd...mmmmmm! Mumsigt!

Tycker att det är ganska bra när man bakar hemma själv, jag blir alltid så mätt på doften När kakan sen väl står framför mig så har jag ingen aptit för den längre...Bra att stoppa den i frysen, annars är det ju lätt atta nalla lite på den dagen efter

Vad är ditt mål? Kör du någon speciell diet? Laster? Tips? Är roligt med nytt blod i tråden

SnuttisSessan skrev 2008-08-11 15:33:08 följande:
    Hejsan allihopa :) Jag är ny på denna tråd.Idag tränade jag på min cross trainer för första gången på över ett år. Semestern är slut och nu måste allvaret börja igen.
  • avil

Mikabella-shit va jag är impad av dig!!
    jag står o stampar på typ 54,0 -54,5.Går inte ner mer......
    Hm,men visst,jag kanske äter för mycket ? fast jag tycker inte det.Dricker massa vatten o försöker äta bra.
    jaja...får väl bli som det blir ...
    DU kommer absolut gå ner det du har tänkt,o säkert mer!!

• Mikabella

Hej sveja! Välkommen du oxå! Som sagt roligt med nytt folk i tråden!

Jag är oxå hästtjej Har som belöning att "skaffa" mig en foderhäst om jag klarar mitt mål på att komma ner under 53 innan 30 augusti. Just nu har jag 0,6 kg kvar så jag börjar faktiskt redan nu kolla lite på olika hästsidor för att se om jag kan hitta något. Svårt dock...är kräsen o vill inte ha ett gamalt ök eller en för orutinerad unghäst

Har du häst själv? Vilken "sort".

soosse skrev 2008-08-11 22:23:15 följande:
    hejhej hoppas kunna hitta lite motivation här.. ska ned 20 kg har jag tänkt men har tiden på min sida, undrar om ni har några tipps som varit effektiva för er. min motion är ridning villket jag kan rekomendera om man vill bli av med "rövfläsket"
  • Ninnispinnis

Hihi, det är helt galet! Behåller mitt -son efternamn som mellannamn, men tar m2bs fina, ovanliga namn Grattis till 53,5! Duktigt! De sista 0,5 tar du av bara farten. Du brukar ju gå ner ett kilo när du tar en pizza och en öl

Islandshästarna var helt underbara förresten! Har ridit islandshäst på Island en gång, annars har jag mest ridigt "vanliga" hästar. Vill helst hoppa...

Kom igen, BrudSeptember! Nu är vi ju inne på slutspurten!!

• Mikabella

Tack! vad glad jag blir över berömmet Jag är asd dålig på att äta tillräckligt mycket, o stod o stampade på samma vikt JÄTTE länge bara pga att jag åt för LITE! ÄLSKAR mat, men har ju aldrig någon mat lust mitt på dagen, tycker inte om att äta "restaurang"lunch o har jobbat så sjuk mycket o inte tyckt att jag har haft tid för att stå hemma o fixat med matlådor.
    DUMT!. Men efter lite skäll från er här på tråden började jag faktiskt ta tag i det hela o äter nu runt 1700 kcal per dag. Inte mycket, med det är enligt kostrådigivare där jag ska hålla mig för att förlora den vikt jag vill o ändå kunna träna så hårt som jag gör Jätte bra att du dricker mycket vatten! det var jag kass på innan, men det hjälper verkligen mot sötsug o småätande! Kämpa på nu min vän. Jag vet att det är seg! tro mig! har haft panik MÅNGA gånger under resans gång

avil skrev 2008-08-12 09:23:54 följande:
    Mikabella-shit va jag är impad av dig!!jag står o stampar på typ 54,0 -54,5.Går inte ner mer......Hm,men visst,jag kanske äter för mycket ? fast jag tycker inte det.Dricker massa vatten o försöker äta bra.jaja...får väl bli som det blir ...DU kommer absolut gå ner det du har tänkt,o säkert mer!!
  • Mikabella

Ja hoppa är ju super roligt! jag har som ung ridit mycket fälttävlan på ponny Helt orädd o tuff som tusan...vilket man inte kan påstå nu...Hihi måste erkänna att jag är lite mer insnöad på dressyr just nu Fast..det BÄSTA som finns är ju änså att rida ner på stranden en riktigt tidig morgon o tokgaloppera flera flera kilometer! Ljuvligt!

Mmmmm pizza..Ska faktiskt ha en liten matglädje dag på torsdag för min familia! Grilla minipizzor på grillen, ungsbaka massor av goda rotfrukter, halloumi. Stor matig quinoasallad, kyckligspett, carpacio på oxfile, grillade havskräftor, nybakatbröd(som lillbror bistår med)små pajer i filodegskal, smörstekta aprikoser med parmaskinak, brushettas och så klart riktigt riktigt goda viner. LÄNGTAR! MMMMMMmmmmmmmm!! Ni är HJÄRTLIGT välkommna förbi om ni är i närheten av Fbg

Ninnispinnis skrev 2008-08-12 09:29:15 följande:
    Hihi, det är helt galet! Behåller mitt -son efternamn som mellannamn, men tar m2bs fina, ovanliga namn Grattis till 53,5! Duktigt! De sista 0,5 tar du av bara farten. Du brukar ju gå ner ett kilo när du tar en pizza och en öl Islandshästarna var helt underbara förresten! Har ridit islandshäst på Island en gång, annars har jag mest ridigt "vanliga" hästar. Vill helst hoppa... Kom igen, BrudSeptember! Nu är vi ju inne på slutspurten!!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...