• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Hej o välkommen!! Klart du ska var med oss!

Håller verkligen mer om att Swebarsen är god! Choklad/banan! Mmmmm som godis! riktigt riktigt gott godis!

När vi kommer till pulverersättning kan jag VERKLIGEN rekomendera Cambridge. Jag köper från www.viktklubben.nu. Man får prata lite snabbt me en konsult o så betäller man över nätet. Kör man dem i mixerna med is så blir de RIKTIGT fluffiga o milkshakiga!! Inte alls pulvriga eller plaskiga

Min man sitter neremed sina vänner o äter frukost. Han blir "svensexad" idag Jag stack ut o sprnag kl 7 o när jag kom tillbaka 7,45 så var hela huset fullt av glada karlar. Inte så illa att börja dagen så Tomas ahr legat o snurrat o varit nervös hela morgonen. Hihi.

Nu ska ja hoppa i n i duschen o fixa mig en god fluffig kall och riktigt god Cambridge dricka. Tror det får bli en vaniljdricka med lite kakao och kanel i mmmmmm. Pussar o kramar på er allihopa!

Kämpa på! Pratade med min vän som är dietist igår o det BrudSeptember skrev är sant! man ska ha "ätardagar" ibland så kroppen kommer ur "svältstadiet" OCH om man ska dricka en stor stark öl någon gång så ska man göra det ihop med en pizza!!! Nääää jag ljuger faktiskt inte! Ölen o pizzan tar tydligen ut varandra. Alkoholen i ölen hjälper till att bränna fettet o kolhydratera! Fantastiskt va?! ...JA det ÄR sant!

AniMann skrev 2008-08-08 20:57:00 följande:
    Hej!Får man hoppa in i denhär tråden även fast man inte har nått bröllop som hägrar?Har läst eran tråd jättelänge men inte skrivit nått innan.Har under våren gått ner 10 kilo men har dom där 4 envisa rackarna kvar. Dom sitter som berget!Har börjat gå 5 km om dagen nu så vi får se om det blir nån fart på´t.Såg att ni diskuterade måltidsersättninger.En som jag tycker är jättegod är Noka choklad som finns på hälsokost. Smakar gudomligt om man jämför med naturdiet.När jag får jobbigt godissug brukar jag köpa Swebar (finns också på hälsokost) med mintchoklad smak. Det smakar gudomligt! till och med godare än mintkakor =)
  • Mikabella

BrudSeptember: Kliar kamelen lite bakom örat och ger den lite extra god frukost så att den ska vakna

• BrudSeptember2008

*gnuggar ögonen*

Är såå otroligt trött idag. Mina vänner som kom igår gick hem vid kvart i två. Precis när jag höll på att komma till ro vaknade min lilla son. Så vi var säkert vakna en timme till, och sen vaknade barnen klockan 7:30.....
    Seeeegt...

Men vilade en timme på soffan när min sambo kommit hem!:)

Visst känns det bra att veta att "ätardagar"
    är BRA för att gå ner i vikt! Då behöver man ju inte må dåligt över när man faller dit, eller det är kalas eller så!:D

Mikabella;
    Spännande att din blivande får sin svensexa idag!:D

Jag tror inte att jag får nån möhippa, det finns nog ingen tid för det. Känns både lite skönt men ändå lite ledsamt:S
    Har egentligen bara 2 riktigt bra vänner, och en svägerska. Den ena bor inte i stan och är inte i hemstan så ofta. Hon är hemma nu i helgen och kommer nog inte mer innan bröllopet. Den andra vännen plussade precis och är ganska inne i det.
    Det är ju liksom bara två helger till och den ena jobbar jag.

Nääää... Nu får nog kamelen hoppa i plurret!:D
    Ha en uuuuunderbar dag tjejer! Kikar in senare!

• tobiasochlinda

igår blev en riktig moionsdag, och idag ser det ut å bli likadant, känns bra!

• AniMann

I början var jag så duktig och joggade och powerwalkade och allt men sen slutatde jag av nån konstig anledning.

Men kilona försvann ändå. Jag tänkte på att inte äta för ofta. Äter jag var 3:dje timme som rekomenderas går jag upp i vikt snabbt som attan.
    Såg på Oprah för nått år sedan och då var hennes dietist där och sa att när man får det där suget i magen innan man blir riktigt hungrig...det är då kroppen tar av kroppsfettet.
    Så jag körde på det.
    Jag blev aldrig vrålhungrig men jag lät den där sugande känslan i magen vara en stund innan jag åt.
    jag låter det gå ca 4-5 timmar mellan målen.
    Men då äter jag ordentligt när jag väl äter =)

Väger 62 nu men SKA ner till 58! En tränad 58...just nu har jag inga muskler på kroppen. jag är bara slapp =)

• Bantarn
    AniMann skrev 2008-08-09 14:27:27 följande:
    Väger 62 nu men SKA ner till 58! En tränad 58...just nu har jag inga muskler på kroppen. jag är bara slapp =)
    Hur lång är du?
  • avil

Då jag vägde mig imorse så sa den 54 kg.
    Åt rätt håll i alla fall......"mens svullnaden" verkar ge sig lite.......

• Mikabella

Jippi! grattis tjejen! visst känns det bra?

avil skrev 2008-08-09 15:21:24 följande:
    Då jag vägde mig imorse så sa den 54 kg.Åt rätt håll i alla fall......"mens svullnaden" verkar ge sig lite.......
  • Mikabella

BRA! Heja dig! Visst är det sååå härligt att lägga sig framför tv på kvällen när man vet at kroppen är trött för att den har fått arbeta, inte trött för att man bara har slappat Du är duktig!

tobiasochlinda skrev 2008-08-09 11:43:12 följande:
    igår blev en riktig moionsdag, och idag ser det ut å bli likadant, känns bra!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...