• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • avil

Mannen hade köpt godis igen igår.Tog tre st hårda karameller,sen gick jag o tog en hårdbrödmacka m ost+ lite nötter.
    FÖRSÖKER göra allt jag kan,men det verkar rätt jopplöst nu..fortfarande på över 55 kg. hatar 55 kg!!
    55,1 i morse sa vågen i morse.......

• BrudSeptember2008

Mikabella;
    Härligt med semester snart!:D
    Låter verkligen underbart att gå upp tidigt och motionera sitta och äta frukost ensam och njuta av ledigheten! Hoppas att vädret blir bättre snart bara! Är less på regn:S

Idag har jag inte planerat dagens motion. Antagligen så blir det cykling idag igen. Det är smidigt att göra när man är ensam hemma med barnen. Jag passar på när minstingen sover middag!:)

Avil;
    Det är ju inte alls långt kvar till att nå under 55!:D
    Kämpa på dom sista 2hg!! Det fixar du!
    Motionera lite extra några dagar så når du det ska du se!

Ingenjörsbruden;
    Det är säkert så att man får bäst resultat om man varierar
    motionsformerna lite, tror också att kroppen vänjer sej efter ett tag. Men all motion är bättre än ingen!:D
    3,5 kilo är ju skit bra gjort! Speciellt om du inte ens har ansträngt dej!:)

• avil

brudsepteber08-nja,vet men dels kan jag ju inte motionera..för att jag är ensam med barnen.Sen vill jag så klart gå ner till 53 kilo helst!!
    Det är bara det där magiska 55 jag hakat upp mig på...vill absolut INTE vara mer än 55! men ska helst ner till 53 eller 54.

• Mikabella

Tror jag stämmer hur bra som helt! Jag försöker med mina dumma arbetstider...9-19 typ varje dag, att få in träning. Det jag känner att jag hinner/orkar(vill är att springa/intervallträna/powerwalka/cykle/rida/styrketäna hemma. Är svårt att variera träningen, men jag hinner inte gå på kurser o liknande tyvärr. Jag HATAR gym o är sååå less på aeorobic o powerpump...Har tidigare jobbat som personligtränare/instruktör inom SATS o tränade mig sönder o samman...Hmmm kan berott på att vi bodde i Oslo, var 20 år gamla, festade som galningar OCH jobbade som DJ på nätterna... har iaf fdortfarande ingen lust att gå till träningscenter/gym.

Men träning är som kost! Ju mer varierad desto mer får kroppen ut av den!

ingenjörsbruden skrev 2008-08-08 08:27:54 följande:
    Förresten....Läste någonstans att det är bra att prova på nya träningsformer (eller variera), kroppen vänjer sig fort om man tex alltid styrketränar.....bränner en del men inte optimalt....bra att köra in lite olika träningsformer som yoga, powerwalk, löpning, cykling, simning osv. Man tränar ju nya muskelgrupper som kroppen inte är van vid så då ska det visst ge mer på förbränningen.....Ingen aning om det verkligen fungerar men det kan ju vara värt att prova om man har nått ett stiljte i resultat!!
  • Mikabella

Byt ut 1-2 mål mot måltidsersättning under en lite längre period.. Gör att man tappar vätska och att man inte stoppar i sig onödigheter. Funkar för mig iaf Slaravar ofta o glömmer äta, då är pulver utmärkt! Man får i sig det man ska o det bli inte korvkiosken när blodsockret helt plötsligt är nere på noll

avil skrev 2008-08-08 08:38:02 följande:
    Mannen hade köpt godis igen igår.Tog tre st hårda karameller,sen gick jag o tog en hårdbrödmacka m ost+ lite nötter.FÖRSÖKER göra allt jag kan,men det verkar rätt jopplöst nu..fortfarande på över 55 kg. hatar 55 kg!!55,1 i morse sa vågen i morse.......
  • Mikabella

Vet ni vad! Vägde mig precis...Kommer GARANTERAT att väga mer imorogn igen, men idag står vågen på häpnadsväkande 54,1kg!!! OH my god! kanske var det den stora starka ölen o pizza i onsdags som gjorde det!? fattar nada!

• Mikabella

....jag är nöjd alltså hihi kanske inte framgick?...

• avil

mikabella-äter sällan korvkioskmat.....vet inte vad jag ska göra...

FY så fuskigt att DU väger det jag vill! .GRATTIS! hehe jag fåt nog ta pizza o öl ikväll verkar det som?

• avil

man kämpar o kämpar-hoppar över godis då alla andra i familjen vräker i sig! O ändå händer typ inget.Känns som om det vore lika så bra att fara o köpa tio wienerbröd som jag är så sugen på.....det kvittar ju ändå? .
    Får nog köra nåt pulverkur..men VAD har testat förr nutrilett o det var ju SÅÅ äckligt o konstgjord pulversågspånsmak......

• BrudSeptember2008

Avil;
    Har också barn, så jag vet att det kan vara svårt att få tid. Men inget är omöjligt säger man ju!;)
    Jag och barnen brukar ta ett dans pass, när vi hoppar/skuttar och dansar omkring som tokar, håller man på en stund så blir man svettig;) Man kan göra situps, armhävningar eller andra aktiviteter. Jogga på stället kan man ju också...
    Vi har en motionscykel så jag passar på när min ena sover middag. Promenerar gör jag om sambon är hemma.

Mikabella;
    Förstår att du är nöjd!:D
    Jag har hört kroppsbyggare som menar att "ätardagar" är bra när man ska gå ner i vikt(?). Att när man tränar mycket, äter minimalt så vänjer sej kroppen vid det och äten man under en dag fett, kolhydrater, socker osv.. så kommer kroppen ur "svält-förbränningen", och börjar att ta på fettdepån igen...
    Svårt att förklara då jag inte är nån expert på ämnet.
    Jaja, jag ville bara komma fram till att en pizza och en bira kanske inte är så dumt ibland;)
    Jag är en seeeeeg kamel idag... Hoppas att du fattar nåt av vad jag skrev;)

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...