Tror jag stämmer hur bra som helt! Jag försöker med mina dumma arbetstider...9-19 typ varje dag, att få in träning. Det jag känner att jag hinner/orkar(vill är att springa/intervallträna/powerwalka/cykle/rida/styrketäna hemma. Är svårt att variera träningen, men jag hinner inte gå på kurser o liknande tyvärr. Jag HATAR gym o är sååå less på aeorobic o powerpump...Har tidigare jobbat som personligtränare/instruktör inom SATS o tränade mig sönder o samman...Hmmm kan berott på att vi bodde i Oslo, var 20 år gamla, festade som galningar OCH jobbade som DJ på nätterna...
har iaf fdortfarande ingen lust att gå till träningscenter/gym.
Men träning är som kost! Ju mer varierad desto mer får kroppen ut av den!
ingenjörsbruden skrev 2008-08-08 08:27:54 följande:
Förresten....Läste någonstans att det är bra att prova på nya träningsformer (eller variera), kroppen vänjer sig fort om man tex alltid styrketränar.....bränner en del men inte optimalt....bra att köra in lite olika träningsformer som yoga, powerwalk, löpning, cykling, simning osv. Man tränar ju nya muskelgrupper som kroppen inte är van vid så då ska det visst ge mer på förbränningen.....Ingen aning om det verkligen fungerar men det kan ju vara värt att prova om man har nått ett stiljte i resultat!!