• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • BrudSeptember2008

Nä då, jag fyller allt på vattenförrådet!:D
    Kan ju inte gå omkring med en slak puckel... *fniss*

Precis sån är jag också vid mens:S Inte alls kul!
    Men du ska se att det snart försvinner, härda ut bara!:)

• Ninnispinnis

Sådär ja!!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-07 14:09:15 följande:
    Uppdatering från Kamelen;)Har precis avklarat 72 minuter på cykeln!:D Känns såååå skönt!!!!3,5 mil, 826 kalorier förbrända! Inte illa...:DEnligt omvandlingstabellen på stegräknare.se så är det.....20 650 steg!!!!!!!!!! Där ni, nu är jag på g igen!:D
  • ingenjörsbruden

Gud vad ni kämpar tjejer!!!

BrudSeptember2008: Testa Mivitotal, kosttillskott som innehåller vitaminer o mineraler.
    Jag var jättetrött o hängig innan semestern så jag köpte en flaska o redan efter 3 dagar så kände jag mig piggare!!!
    Ny efter 4 v så är jag supersprallig!!!
    Säljs i hälsokostaffärer.

Har inte motionerat så mkt under semestern men måtten har minskat (har ju ingen våg... )Ett stort plus är att huden känns bättre också nu när jag lagt av med socker!!!
    Magen börjar bli platt!!! *wiiii*

Har köpt stavar....jädrans vad man kan gå fort!!!! Ska sätta på manchetter med vikter runt handlederna så att armarna får ytterligare jobb!!!

• BrudSeptember2008

Ingenjörsbruden;
    Tack för tipset, suget åt mej som en svamp;)
    Man ska inte stirra sej blind på vågen(som man lät gör...) att du har minskat i centimeter är ju kanon bra! Det är ju egentligen det som räknas! Din siluett blir ju mindre, förhoppningsvis så mäter man ju där man vill se resultat!;)

Kämpar på nu! Nästan bara 4 veckor kvar tills jag blir FRU!:D
    Wiiiiiieeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!

• BrudSeptember2008

Vart är alla ikväll? Känner mej ensam här.....

• Mikabella

Åh stackare! Förlåt att vi övergav dig Är sååå tråkigt att sitta ensam.

Hur är planen idag då? jag ska vila. Blir cykel til jobbet, men annars så ska jag ta det lugnt. Imorgon är jag på det igen Är ju trots allt 13 km tur>/retur till jobbet så jag känner mig inte helt förslappad. Jobbar bara idag & imorgon o sen SEMESTER!...på riktigt. Nu ska här tränas! Är riktigt peppad o förväntansfull. Mr jobbar så jag har ju 2 veckors total enamhet. Haha riktigt bra faktiskt! Jag kan gå upp tidigt, springa/powerwalka en låååång runda, äta frukost i lugn o ro vid datorn, fixa lite med bröllopsförberedelserna, gå en "lunch"promenad, äta lite, gå/springa en kvällsrunda o sen ha maten färdig när Mr kommer hem från jobbet. Visst låter det fint?!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-07 22:04:24 följande:
    Vart är alla ikväll? Känner mej ensam här.....
  • ingenjörsbruden
    BrudSeptember2008 skrev 2008-08-07 20:41:41 följande:
    Ingenjörsbruden;Tack för tipset, suget åt mej som en svamp;)Man ska inte stirra sej blind på vågen(som man lät gör...) att du har minskat i centimeter är ju kanon bra! Det är ju egentligen det som räknas! Din siluett blir ju mindre, förhoppningsvis så mäter man ju där man vill se resultat!;)Kämpar på nu! Nästan bara 4 veckor kvar tills jag blir FRU!:DWiiiiiieeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!
    Javisst....mått är bättre än vikt....helst ska de ju följas åt! Var o vägde mig igår!! *WIIIII*
    3,5 kg minus under semestern.....o då har jag ändå druckit drinkar o vin varje dag nästan....(massa kalorier)...o knappt rört på mig för jag lyckades få massiva skavsår på fötterna första dagen på semestern .....Men nu är jag glad ändå!!!

Mikabella: Låter väldigt skönt med träningssemester ! Lite avis....
  • Mikabella

Hurra föör dig! Grattis! Måste ju kännas super skönt!

ingenjörsbruden skrev 2008-08-08 08:17:37 följande:
    Javisst....mått är bättre än vikt....helst ska de ju följas åt! Var o vägde mig igår!! *WIIIII*3,5 kg minus under semestern.....o då har jag ändå druckit drinkar o vin varje dag nästan....(massa kalorier)...o knappt rört på mig för jag lyckades få massiva skavsår på fötterna första dagen på semestern .....Men nu är jag glad ändå!!! Mikabella: Låter väldigt skönt med träningssemester ! Lite avis....
  • ingenjörsbruden
    Mikabella skrev 2008-08-08 08:18:54 följande:
    Hurra föör dig! Grattis! Måste ju kännas super skönt!
    Ja nu jäklar ska här kämpas!! Är jättetaggad!
    M2b är stolt o har lovat att följa med på löprundan när jag har gått ner 8 kg till (för tungt för knäna nu...men fuskar ibland o springer lite för det är så härligt (trodde aldrig att jag skulle beskriva löpning som härligt!!!)
  • ingenjörsbruden

Förresten....
    Läste någonstans att det är bra att prova på nya träningsformer (eller variera), kroppen vänjer sig fort om man tex alltid styrketränar.....bränner en del men inte optimalt....bra att köra in lite olika träningsformer som yoga, powerwalk, löpning, cykling, simning osv. Man tränar ju nya muskelgrupper som kroppen inte är van vid så då ska det visst ge mer på förbränningen.....

Ingen aning om det verkligen fungerar men det kan ju vara värt att prova om man har nått ett stiljte i resultat!!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...