• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • tobiasochlinda

Jag har haft inflätat och sytt löshår som jag tog ur igår, och mit eget är helt förstört!! jag har tappat nästan allt och har en tunn tunn liten tofs som till och med min 3 åriga dotters hårsnoddar ser stora ut på. SÅÅÅ ledsen. vet inte vad jag ska göra! antar att jag får avvakta och se vad som händer, har annars ett rätt långt med ganska tunt hår och hade löshår till bröllopet för att ge lite mer volym och längd. hade först limmat som vi bytte till detta. några tips?? b vitamin har jag hört är bra för håret, men det gör ju inte att det växer ut igen snabbare, det kommer ju ta typ 5 år innan det är återställt!!

• Ninnispinnis

Oj! Jag ska sätta i extentions nästa vecka, med keratinvax...

Silica är bra för håret, men vet inte om det växer ut snabbare. Tog du ut det själv? Enligt min frisör är det ofta då det blir skadat... Lider med dig!

tobiasochlinda skrev 2008-08-07 09:54:02 följande:
    Jag har haft inflätat och sytt löshår som jag tog ur igår, och mit eget är helt förstört!! jag har tappat nästan allt och har en tunn tunn liten tofs som till och med min 3 åriga dotters hårsnoddar ser stora ut på. SÅÅÅ ledsen. vet inte vad jag ska göra! antar att jag får avvakta och se vad som händer, har annars ett rätt långt med ganska tunt hår och hade löshår till bröllopet för att ge lite mer volym och längd. hade först limmat som vi bytte till detta. några tips?? b vitamin har jag hört är bra för håret, men det gör ju inte att det växer ut igen snabbare, det kommer ju ta typ 5 år innan det är återställt!!
  • Ninnispinnis

Mikabella, hur gick det med klänningen igår förresten??

• tobiasochlinda

jo jag tog ut det själv... eller a, en kompis hjälpte mig. det var så himla mycket tovor och vi var så försiktiga vi bara kunde, och ändå rasade det hår, tappar fortfarande massor varje gång jag borstar det. tror keratinvax är mycket snällare mot håret än vad detta var.

• Ninnispinnis

Jag har ganska tunt hår, och enligt frisören är keratinvax det bästa då. Hon poängterade att det är viktigt att inte försöka ta ut det själv (måste ju iofs vara ganska svårt med vax?), men med flätor vet jag inte hur det funkar. Tycker du ska göra en ordentlig inpackning och försöka låta håret vila, dvs inte styla det eller borsta i onödan. Sätt det i en tofs och använd torrschampo istället för att tvätta så ofta. Ät mycket frukt och grönt, samt gärna silica-tillskott.

Hoppas det löser sig!

tobiasochlinda skrev 2008-08-07 10:15:21 följande:
    jo jag tog ut det själv... eller a, en kompis hjälpte mig. det var så himla mycket tovor och vi var så försiktiga vi bara kunde, och ändå rasade det hår, tappar fortfarande massor varje gång jag borstar det. tror keratinvax är mycket snällare mot håret än vad detta var.
  • BrudSeptember2008

God förmiddag på er tjejer!

Trist att du tappar så mycket hår. Jag hoppas att det snart blir bättre!

Jag är i världens svacka just nu. MÅSTE ta mej ur den....
    Åt som en gris till frukost, fanns ingen hejd:S
    Ingen motion har jag utövat på över 1½ vecka.
    Jag är trött hela tiden, ingen ork, och vill bara äta på nåt hela tiden. *suck*

Mikabella;
    Gud vad häftigt det lät med en riktig terrängvandring över vatten och sånt!:D Håller tummar för väder som passar!

• Ninnispinnis

BrudSeptember, det är bara att ta nya tag! Strunta i slarvet som har varit och börja om från början igen. Ut i friska luften så blir du garanterat piggare! Börja med en rask promenad, om det tar emot med tuffare motion. Sen kommer du säkert känna dig mer motiverad och energisk. Det gäller bara att komma igång!

Kom igen nu, nu spurtar vi sista månaden!

Heje heja, pepp pepp!

• Mikabella

Hej brudar!! Nu är jag tillbaka! vilken UNDERBART rolig runda! Kom hit o gå med mig!!!

Hihi jag känner mig lite som en deltagare i ett överlevnadsprogram på Discovery...typ Survivorwoman! Har klättrat över berg, gått längst kilometerlånga öde stränder, simmat med min väska övenför huvudet över en bred å, gått på slingriga smala stigar i skogparier och sett hur kossorna till verkar Bregott Havsalt nere vid havet. Ett stycke på vägen fick jag följe av ett helt gåäng glada, hungriga och sälskapssjuka(!) får haha de var jätte roliga. Bäade o sprang efter mig. Kunde klappa dem o prata lite med dem. De verkade uppskatta mitt sällskap. Är såååå häftigt att man faktiskt kan gå 2 mil längst havet! O då menar jag PRECIS vid havet HELA vägen! Sååå vackert! Kolsvarta moln som höll sig på anvstånd, 18 grader i luften, 16 i vattnet, härliga salta vindar o en sol som faktiskt lyckades tränga igenom molnen korta stunder! Ska gå på måndag igen!! Då ska jag gå ännu längre! Fick verkligen blodad tand!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...