• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • tobiasochlinda

spöregnar här idag.... suck tror jag ska storstäda huset så rör jag lite på mig iallafall eller va säger ni??

• Mikabella

Här är det uppe¨åll! fasty det ser VÄLDIGT ostadigt ut. Min första semester dag idag Sitter här i mina träningskläder o ska bege mig ut på dagens första runda. Får bli 5 km i skogen. Om det börjar regna så har man ju lite skydd av träden. Nu måste jag kila...ville kju bara kolla till er först Snart tillbaka. Ska nog fixa promenaden på 1,5 km till skogen, rundan o vägen tillbaka på 35 min ungefär...

Sen blir det faktiskt storstädning för mig oxåp!...och powerwalk när himlen håller i sina tårar

Är ju liksom slutspurten nu o jag har ju lovat mig själv en häst om jag klarar av att bli av m 3 kg innan 30 augusti SKA KLARA DET! Vill ju såååå gärna ha en liten häst

tobiasochlinda skrev 2008-08-05 08:31:49 följande:
    spöregnar här idag.... suck tror jag ska storstäda huset så rör jag lite på mig iallafall eller va säger ni??
  • Ninnispinnis

Mikabella, klart du ska klara det och köpa häst! Heja heja!

Tobiasochlinda, storstädning låter som en bra idë i detta vädret...

• Hvidbrud

Oj oj oj vad det har regnat här! Jag ska ner till min lilla butik för första kången på tre veckor och är så orolig för att det har blivit översvämning igen! Min kollega berättade presis att golvet redan blivit fuktskadat och säkert måste bytas...
    Pust och stön. Sen flyttar hon till England på fredag. Kanske borde jag sälja hela bixen?

Har börjat dagen bra, med min goda havregrynsgrär med linfrön och äpple. Det är gott och håller magen i trim. (nått annat än vad croasainterna gjorde... he he)
    Vet inte riktigt hur jag ska få denna stora stenen som heter Frida i rullning... Känns så segt att komma igång att träna. Någon som har ett tips. Kan någon inte knuffa på mig så att jag liksom har nån stans att börja. Sprang till tåget igår och fick nästan hjärtklappning! Oj, vad det står dåligt till!

Kul att Tingeling är upphittad! Välkommen tillbaks, hoppas att du haft en fantastisk semester!

Mikabella: Heja heja! Glöm inte att äta bra! Kilona ryker fortare då!

Styrkekram till er allihopa!

• Sommargrönt

Hej alla!

Hvidbrud: Vad fin du är på bilderna!

Tobiasochlinda: Du verkar ha funnit helt rätt inställning. Misstag med matkultur händer. ;) Man måste hitta det positiva och det som går bra och hålla fast vid det. Inget ändras på en natt! Och storstädning bränner mycket kalorier!

Mikabella: 0,4 kg är inget! Det rinner av snart ska du se! Grattis till semestern!

Tingeling: Välkommen tillbaka när du nu tittar in igen!

Jag har gått i mål! I morse visade vågen 67,6! Yippie! Och klänningen har ordnat sig. Fick inte ta hem den, hon måste byta ut hela fodret för det var en söm på magen som syntes igenom. Men i övrigt var den så kalasfin och allt var perfekt så jag är så himla lycklig! Ska få ta hem den imorgon...

Skulle behöva ett litet tips. Nu har jag ju hittat målvikten...men det har varit med lite för lite mat i magen, för jag har inte hunnit äta (dålig ursäkt, jag vet)...så jag känner att jag måste passa mig sista dagarna nu så jag inte går upp...Men jag har sovit så himla lite de två sista nätterna (bara ett par timmar)...och så har jag fått lite ont i halsen...Vill INTE bli sjuk nu...Men jag vill ju träna...men det är riktigt ruskväder...Är det dumt att gå ut och springa eller gå i det vädret när jag kanske tänker bli förkyld? Eller är det bara uppfriskande? Eller borde jag fokusera på att gå och lägga mig tidigt för att få sova istället..? Jag har tyvärr inte tid med alls...

Bara 4 dagar kvar tills lördag...nu händer det verkligen på riktigt...Hjälp!

• Mikabella

Sommargrönt: Åhhh såååå spännade. Jag hade nog hoppat ur skinnet om jag var du. Så förväntansfull kan jag tänka mig. Önskar verkligen att du får en riktigt riktigt bra dag sötnos! På tal om mat. Jag är ju en slarvätare som du vet, inte att jag stoppar i mig slarv, utan slarv därför jag glömmer stoppa i mig överhuvudtaget..Inte bra jag vet, men som du skriver..ibland har man liksom inte riktigt tillräckligen med tid...Jag har nyförtiden alltid en typ Allevo bar eller en påse proteinpulver i väskan. Då får jag iaf i mig lite av dagens behövda kcal. Mitt tips till dig är därför att faktiskt byta ut ett eller två av målen till ersättning nu såhär i slutet. Du får i dig den näring o de salter, vitaminer du behöver, o behöver inte vara rädd för att snabbmat eller liksnade skall ta överhanden...En iden kanske? Du kommer ju inte att gå upp i vikt då , men inte heller få i dig för lite...

• Sommargrönt

Det är en bra idé att se till att det inte finns någon ursäkt för att inte äta. Jag ska köpa något sådant så jag vet att jag får i mig den näring jag behöver. Och så ha med mig frukt och lite nötter. Så har jag alltid mellanmål med mig om maten blir sen. Och om jag känner att jag faktiskt inte hinner äta riktig mat sen så kan jag ta en sån bar...det var en bra idé! Då ska jag bara få tid att köpa det då. :)

Mikabella skrev 2008-08-05 11:10:04 följande:
    Sommargrönt: Åhhh såååå spännade. Jag hade nog hoppat ur skinnet om jag var du. Så förväntansfull kan jag tänka mig. Önskar verkligen att du får en riktigt riktigt bra dag sötnos! På tal om mat. Jag är ju en slarvätare som du vet, inte att jag stoppar i mig slarv, utan slarv därför jag glömmer stoppa i mig överhuvudtaget..Inte bra jag vet, men som du skriver..ibland har man liksom inte riktigt tillräckligen med tid...Jag har nyförtiden alltid en typ Allevo bar eller en påse proteinpulver i väskan. Då får jag iaf i mig lite av dagens behövda kcal. Mitt tips till dig är därför att faktiskt byta ut ett eller två av målen till ersättning nu såhär i slutet. Du får i dig den näring o de salter, vitaminer du behöver, o behöver inte vara rädd för att snabbmat eller liksnade skall ta överhanden...En iden kanske? Du kommer ju inte att gå upp i vikt då , men inte heller få i dig för lite...
  • Ninnispinnis

Sommargrönt, GRATTIS till målet! Vad duktig du har varit, verkligen kämpat på!

Hade nog skippat löpningen och promenerat i stället om jag kände mig krasslig. Och dessutom prioriterat vila och sömn! Sömnbrist blir man knäckt av, och dessutom går man ju upp i vikt...

Härligt att det ordnade sig med klänningen! 4 dagar... Wiiii

• Ninnispinnis

Ni som kör GI, hur påverkar det orken att träna? Är lite nyfiken, men dels är jag rädd för att inte orka träna utan kolhydrater, dessutom har jag inte orkat sätta in mig i djungeln av GI-regler... Kokt potatis = högt GI, kokt, kyld och uppvärmd potatis = lågt GI... Hur ska man kunna ha koll på det?

Kör väl någon form av tallriksmodell/kalorikollmetod nu, tycker bara inte att det händer så mycket...

• Mikabella

Håller med! ta det lugnt. Styrke träna lite lätt framför tv. Situps, rygglyft o knäböj. kan kännas skönt att göra något så att man inte känner sig "förlappad"...hihi vilket jag VÄLDIGT lätt gör. Är bra att hålla träningslågan vid liv. Kanske det är ett bra tillfälle att slipa lite på musklerna istället för kondisen just nu?

Jag kom ju på att armarna syns såååå mycket mer än benen i brudklänningen ju! Ojoj mina ben är ju typ super tights o snygga o ska täcka av en lång kjol...armarna är ju bara!! Ahhh dax att ta fram hantlarna, gummibandet och tvinka sig själv till att styrketräna lite

Vad roligt med klänningen!!!!!! jag ska till sömmerskan med min imorgon. Har inte haft på mig den sedan i feb! Oj jag är faktiskt lite nervös...Har ju förlorat 2 kg sedan dess...2kg som dessutom syns rätt bra! Tur att man har korsettsnörning

Som sagt 4 dagar kvar för dig nu! Det pirrar tom i min mage!! Åhhhh vad roligt! *pirr pirr*

Ninnispinnis skrev 2008-08-05 11:16:47 följande:
    Sommargrönt, GRATTIS till målet! Vad duktig du har varit, verkligen kämpat på! Hade nog skippat löpningen och promenerat i stället om jag kände mig krasslig. Och dessutom prioriterat vila och sömn! Sömnbrist blir man knäckt av, och dessutom går man ju upp i vikt...Härligt att det ordnade sig med klänningen! 4 dagar... Wiiii
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...