• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Fratris

Håller med dig Mikabella till 100%... ibland kan jag känna att alla som säger "men va?! Du behöver ju inte gå ner i vikt, du är ju smal som du är ju"! förstör lite... alltså ja, det är supersnällt av dem att säga (och tycka hoppas jag) så, men det är ju MAN SJÄLV som vill vara liiite fastare o så... sen när alla börjar säga sådär till en tänker man men vafan jag behöööver ju inte... :P Man behöver ju inte, men man vill ju egentligen (och tycker själv det är snyggast och trivs bäst).

Så nu kommer jag definitivt säga åt pojkvännen att stötta istället för att börja bli lite grinig när han tycker jag äter för lite (han är sååå rädd om mig, min lilla plutt :P)

• Cantaton

Mikabella - ja, det känns underbart att ha bra fysik. Nu när jag har jobbat har jag ju mest satsat på promenader, men jag ska nog se till att hitta på lite annat nu när jag kommer att vara ledig igen.

Imorgon har jag dock bestämt mig för att ha lite av en syndardag. Jag tänkte åka upp till Dalarna över dagen och gå på "Konst- och hantverksdagar" på mitt gamla jobb. Och jag VET ju vilken kak-, bull- och tårtbuffé det brukar vara då! Som jag har slitit för att hinna klart med allt det andra år. Däremot vet jag ju vilka kakor som utgör de absoluta godbitarna - så jag kan ju välja med omsorg Sedan får jag vandra runt i parken bra länge för att få av mig det

• tobiasochlinda

cantanton tack för tipset, jag ska kolla upp den.. jag blir ju galen när det nollställer varja gång jag böjer och med typ 10 hästar kan du ju tänka dig hur ofta på en dag jag böjer mig!!!

• Cantaton

Mm, det kan jag förstå. Silva (finns tre varianter) finns på www.stegraknare.se. Den var billigare att köpa därifrån än i sportbutikerna i Sthlm iaf.

tobiasochlinda skrev 2008-08-01 09:23:20 följande:
    cantanton tack för tipset, jag ska kolla upp den.. jag blir ju galen när det nollställer varja gång jag böjer och med typ 10 hästar kan du ju tänka dig hur ofta på en dag jag böjer mig!!!
  • Ninnispinnis

Tyvärr tror jag inte att mitt påhitt att skippa bakverk får fäste på jobbet... De är ju danskar! Det serverades faktiskt wienerbröd med mera idag också, det var ju någon som skulle gå på semester och det måste så klart firas med "kage"...

Guff är nog norska ja, godis på danska heter slik

Mikabella skrev 2008-07-31 18:43:03 följande:
    Haha! Bra gjort! Är lite jobbigt fast ändå lite tillfredsställande med träningsvärk Hoppas att du med dit civilkurage har startat en ny trend på din arnetsplats! Nej till guff..eller är det de norska namnet på godis?
  • BrudSeptember2008

ÅHHHHH neej....

Jag hade skrivit ett superlångt inlägg till er från Kamelen i Finland...

Men det försvann!?!? Fasen också...:S

Skrev hur som helst att jag har abstinens från denna tråden och er, och att jag saknar er!:D

Och att jag skiter i vikten och har semester, tar tag i det sen!

Glad att ni alla finns!!!!:D

• snart fru magnusson

Vilken kur rekommenderar du?

Skulle gärna testa en 1-2 dagarskur.

Godisråttan skrev 2008-08-01 09:05:41 följande:
    Tjo!Tjatar igen om dessa detox kurer för att få igång viktnedgången!Ta en sådan som bara är 1-2 dagar.
  • Cantaton

Vi finns kvar Njut nu!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-01 09:58:24 följande:
    ÅHHHHH neej....Jag hade skrivit ett superlångt inlägg till er från Kamelen i Finland...Men det försvann!?!? Fasen också...:SSkrev hur som helst att jag har abstinens från denna tråden och er, och att jag saknar er!:DOch att jag skiter i vikten och har semester, tar tag i det sen!Glad att ni alla finns!!!!:D
  • Godisråttan

snart fru magnusson skrev 2008-08-01 10:09:28 följande:

Vilken kur rekommenderar du?Skulle gärna testa en 1-2 dagarskur.
    Jag köpte en som hette C24 men den är indragen då den innehöll för mycket magnesium..Så jag vet ej men kolla på hälsokost och fråga dem. Då drack man ett pulver blandat med pressad grapefrukt.
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...