• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Sommargrönt

Hej alla!
    Skrev precis som BrudSeptermber ett långt inlägg för någon dag sedan som försvann...Skulle iväg och campa i Tält på Tjörn över natten så klänningsprovningen blev uppskjuten till igår istället.

Nu har jag kommit hem och läser om hur duktiga alla är. Kan bara säga att det är skönt att höra hur alla når delmål efter delmål och upptäcker härliga saker som att kläder sitter bättre eller att man inte äter lika mycket gott som innan. Och jag håller med både Mikabella och Fratris: Man ska utgå från sig själv när man sköter om sin kropp, ingen annan har med det att göra. Klart man kan vilja bättra saker oavsett om man väger 50-nåt eller 70-nåt. Sådana kommentarer om att man inte behöver ändra något eller ska gnälla för att man är så smal redan hör inte hemma någonstans!

Själv håller jag på att bryta ihop...När vi åkte iväg i förrgår visade vågen 68,2...bara 2 små hekto kvar. Och jag var så duktig. Åt bara sallad och en (ganska stor men ändå) glass på hela tiden. Och nyttig och liten frukost...förstår verkligen inte...för när jag vägde mig imorse...så trodde jag helt ärligt att jag skulle ha kommit under 68 kg nu...istället visade vågen 69,1! Jag är såååå ledsen. Det är bara 8 dagar kvar till bröllopet och jag kommer aldrig hinna bli av med det. Jag försöker tänka att det är vätska, men jag har ju ätit och druckit precis som vanligt och varför skulle det slå till nu, efter nästan två veckors värmebölja och inte tidigare? Jag vet inte var jag ska ta vägen...och dessutom provade jag klänningen igår och den var inte klar som hon lovat så jag kunde inte se hur den skulle sitta...och det var ett par saker som verkligen inte var bra...så jag får åka tillbaka på måndag. Nu kommer jag vara jättenervös tills dess...Hon fick sy in den lite till...men ändå...Jag kommer aldrig nå mitt mål och tänk om klänningen fortfarande inte är bra på måndag? VAD SKA JAG GÖRA? Vill bara lägga mig ner och dö och ge upp...det här går inte...jag har för mycket att göra...och jag trodde jag skulle ha nått målet nu...*ledsen*...

• Ninnispinnis

Låter härligt! Njuuuut av semestern!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-01 09:58:24 följande:
    ÅHHHHH neej....Jag hade skrivit ett superlångt inlägg till er från Kamelen i Finland...Men det försvann!?!? Fasen också...:SSkrev hur som helst att jag har abstinens från denna tråden och er, och att jag saknar er!:DOch att jag skiter i vikten och har semester, tar tag i det sen!Glad att ni alla finns!!!!:D
  • Godisråttan
    Sommargrönt skrev 2008-08-01 10:21:32 följande:
    VAD SKA JAG GÖRA? Vill bara lägga mig ner och dö och ge upp...det här går inte...jag har för mycket att göra...och jag trodde jag skulle ha nått målet nu...*ledsen*...
    Luuuugn du är säkert jättefin ändå!!!!Kan du inte köra en ren drink kur några dagar då kommer du garanterat att gå ner till 68 igen!Mitt tips: Minimjölk, lättkesella, bär, proteinpulver och mixa!Gott och mättande!
  • Ninnispinnis

Sommargrönt, förstår att det känns hopplöst men DET ORDNAR SIG! Jag lovar att du blir gift oavsett, och din m2b och alla andra kommer att tycka du är det vackraste de sett! Jag vet att det inte känns så, men de ser inte det där ena kilot, det syns bara i ditt huvud

Jag kan trösta dig med att härom veckan så vägde jag mig och vägde då 67,1 tror jag det var. Sedan flyttade jag vågen typ två meter fast i samma rum, och 10 minuter senare vägde jag plötsligt 66,6! Det är därför jag inte litar på vågen, utan använder måttband istället. Och du, om hon måste sy in klänningen lite till så måste du ju ha blivit slankare?!

Hon fixar den säkert som hon har lovat, och du kommer att vara en superfin brud! Jag håller på dig!

• Ninnispinnis

Mitt inlägg försvannförresten också när jag skulle skicka det, men jag hade kopierat hela texten innan, så det var bara att Ctrl-V:a ett nytt inlägg...

• Sommargrönt

Vad snälla ni är...det värmer verkligen...

Jag har haft en sån våg också...men köpte en ny och det spelar ingen roll vad jag gör med den, den visar samma ändå...tyvärr...

Angående vikten på bröllopsdagen så vet jag att ingen ser det kilot och det gör inte mig så mycket heller. Jag har ju gått ner 5 kg och trivs rätt bra med mig själv. Problemet är att jag ska till USA på 3 veckor lång bröllopsresa...och då vill jag inte behöva tänka så mycket på vad jag äter...vi ska pka på roadtrip så motion blir det ju inte heller...Jag räknar med att gå upp lite och när jag kommer hem igen ska jag sätta fart mot 63 kg som är mitt slutgiliga mål. Men om jag inte ens tar mig ner till 68 kg innan och dessutom går upp några kilo, så kommer jag i princip att vara tillbaka på noll igen och då är jag superrädd att jag kommer tappa orken...det skulle ju ta flera månader att komma ner till 68 kg igen då...

Så jag bara måste ner till 68 kg, stabilt...inte med kurer eller annat. Hade det bara varit till bröllopsdagen hade jag gjort det...men nu måste jag få naturlig väg komma ner till 68 kg för att känna att jag kan njuta av bröllopsresan...och när EN ENDA natts bortasovande förstör ett helt kilo så blir jag ju lite nojjig...betyder det alltså att jag kommer gå upp typ 21 kg i USA då eller...suck...

• Cantaton

Det är ju lättare att gå upp kilon man precis gått ner, så du kommer inte att gå upp några 20 kilon! Jag har fortfarande 22,8kg kvar att gå ner, så skulle du mot förmodan gå upp en massa kommer jag hänga kvar ett bra tag

Sommargrönt skrev 2008-08-01 10:39:16 följande:
    Vad snälla ni är...det värmer verkligen...Jag har haft en sån våg också...men köpte en ny och det spelar ingen roll vad jag gör med den, den visar samma ändå...tyvärr...Angående vikten på bröllopsdagen så vet jag att ingen ser det kilot och det gör inte mig så mycket heller. Jag har ju gått ner 5 kg och trivs rätt bra med mig själv. Problemet är att jag ska till USA på 3 veckor lång bröllopsresa...och då vill jag inte behöva tänka så mycket på vad jag äter...vi ska pka på roadtrip så motion blir det ju inte heller...Jag räknar med att gå upp lite och när jag kommer hem igen ska jag sätta fart mot 63 kg som är mitt slutgiliga mål. Men om jag inte ens tar mig ner till 68 kg innan och dessutom går upp några kilo, så kommer jag i princip att vara tillbaka på noll igen och då är jag superrädd att jag kommer tappa orken...det skulle ju ta flera månader att komma ner till 68 kg igen då...Så jag bara måste ner till 68 kg, stabilt...inte med kurer eller annat. Hade det bara varit till bröllopsdagen hade jag gjort det...men nu måste jag få naturlig väg komma ner till 68 kg för att känna att jag kan njuta av bröllopsresan...och när EN ENDA natts bortasovande förstör ett helt kilo så blir jag ju lite nojjig...betyder det alltså att jag kommer gå upp typ 21 kg i USA då eller...suck...
  • Ninnispinnis

Sommargrönt, jag ska också på bröllopsresa i USA - också roadtrip Vi åker 2 september, 3 dagar efter bröllopet. Jag räknar också med att gå upp lite då, men det tycker jag att vi har förtjänat efter att ha varit så duktiga fram till bröllopet! Jag har fått för mig att på bröllopet ska jag vara mitt allra snyggaste och slankaste jag, sen kan jag vara mitt vanliga jag igen (vilket innebär att fortfarande träna och leva sunt, men inte vara så nojjig och tillåta mig själv att lyxa lite mer)

Du säger ju att du trivs med dig själv, det är ju det allra viktigaste! Då spelar inte några kilon så stor roll, och trivs man så strålar man, vilket jag är helt säker på att du kommer att göra både före, under och efter bröllopet

• Sommargrönt

Jag trivs med mig sjäälv NU, inte om jag går upp de 5 kilon jag gått ner! Och jag är så rädd att jag ska gå upp nästan allt jag gått ner så jag får börja om igen när jag kommer hem...Har precis kommit ner på ett BMI på 24, vill inte vara överviktig mer...Kanske får inse att det blir en sallads-bröllopsresa...men jag hade så gärna velat åka på resa utan att känna mig tjock varje dag när jag måste akta mig för massa saker...

• Ninnispinnis

Sommargrönt skrev 2008-08-01 11:31:14 följande:

Jag trivs med mig sjäälv NU, inte om jag går upp de 5 kilon jag gått ner! Och jag är så rädd att jag ska gå upp nästan allt jag gått ner så jag får börja om igen när jag kommer hem...Har precis kommit ner på ett BMI på 24, vill inte vara överviktig mer...Kanske får inse att det blir en sallads-bröllopsresa...men jag hade så gärna velat åka på resa utan att känna mig tjock varje dag när jag måste akta mig för massa saker...
    Titta inte dig blind på vågen! Om du har börjat träna i samband med din viktnedgång så har du ju garanterat byggt lite muskler också. När fett bränns och omvandlas till muskler så syns det ju inte på vågen, men däremot på måttbandet. Som sagt, om klänningen måste sys in mer så har du ju krympt

Jag tror att efter bröllopet, när du har fått känna dig som en prinsessa i din klänning på DIN dag så kommer du att känna dig vacker ett bra tag framöver.

Kämpa på fram till bröllopet, tillåt dig sedan att NJUTA av din bröllopsresa och ta nya tag när du kommer hem. Du är värd att lyxa till det under bröllopsresan, vardagen kommer fort nog i alla fall...
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...