Sommargrönt skrev 2008-08-01 11:31:14 följande:
Jag trivs med mig sjäälv NU, inte om jag går upp de 5 kilon jag gått ner! Och jag är så rädd att jag ska gå upp nästan allt jag gått ner så jag får börja om igen när jag kommer hem...Har precis kommit ner på ett BMI på 24, vill inte vara överviktig mer...Kanske får inse att det blir en sallads-bröllopsresa...men jag hade så gärna velat åka på resa utan att känna mig tjock varje dag när jag måste akta mig för massa saker...
Titta inte dig blind på vågen! Om du har börjat träna i samband med din viktnedgång så har du ju garanterat byggt lite muskler också. När fett bränns och omvandlas till muskler så syns det ju inte på vågen, men däremot på måttbandet. Som sagt, om klänningen måste sys in mer så har du ju krympt
Jag tror att efter bröllopet, när du har fått känna dig som en prinsessa i din klänning på DIN dag så kommer du att känna dig vacker ett bra tag framöver.
Kämpa på fram till bröllopet, tillåt dig sedan att NJUTA av din bröllopsresa och ta nya tag när du kommer hem. Du är värd att lyxa till det under bröllopsresan, vardagen kommer fort nog i alla fall...