• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • tobiasochlinda

hua, fick besök idag som hade med sig nybakade bullar så jag har ätit 4 bullar och em massa mörk choklad!!!!!!!!! varför har man inte karaktär nog att stå emot för, eller åtminstonde sluta efter 1??????????????????? :(

• Sommargrönt

Tack alla. Ni har rätt. Även om jag går upp alla 5 kilon igen så är jag väl smalare än innan på grund av all träning och lite muskler...

Och jag ska njuta av min bröllopsresa och ta nya tag igen när jag kommer hem sen. Får väl se till att komma in här och låta er motivera mig att inte fortsätta gå upp när jag kommit hem igen sen...

Ska ut och träna så fort värmen lagt sig...och idag har jag bara ätit sallad (och en liten glass för det är ju så varmt...)

Tack...ni är så goa!

• Sommargrönt

Stackars dig! Det är så jobbigt när folk kommer med fika!

Ta en extra promenad ikväll, ät lite mindre till middag eller kvällsmat om det går och så glömmer du det som varit och tittar framåt istället! Det går inte att göra något åt det som hänt, bara åt det som kommer!

tobiasochlinda skrev 2008-08-01 17:57:32 följande:
    hua, fick besök idag som hade med sig nybakade bullar så jag har ätit 4 bullar och em massa mörk choklad!!!!!!!!! varför har man inte karaktär nog att stå emot för, eller åtminstonde sluta efter 1??????????????????? :(
  • Mikabella

Du min vän..jag förstår verkligen din panik..känns sm att jag hade en sån panik/ångestdag för inte så längesen Vet du vad som hände?! Jag gick ju plötsligt NER i vikt bara för att jag festade Håller mina tummjar för att det är vatten o kanske "fel" tid i månaden. Jag Pedlar 2 kg från dag till dag ibland. Finns vätskedriv ade medel på hälsokostboden. De hjälper mig o får mig att känna mig slankare o lättare.

Är så roligt att se allas omtanke o engagemang! Ni är ju helt ljuvliga allihopa!

Sommargrönt skrev 2008-08-01 18:50:53 följande:
    Tack alla. Ni har rätt. Även om jag går upp alla 5 kilon igen så är jag väl smalare än innan på grund av all träning och lite muskler...Och jag ska njuta av min bröllopsresa och ta nya tag igen när jag kommer hem sen. Får väl se till att komma in här och låta er motivera mig att inte fortsätta gå upp när jag kommit hem igen sen...Ska ut och träna så fort värmen lagt sig...och idag har jag bara ätit sallad (och en liten glass för det är ju så varmt...)Tack...ni är så goa!
  • Mikabella

Ja så är det ju! Slik Haha är så gulligt. Både guff o slik låter ju så mycket sötare än godis...

Min mormor är dansk..I know allt om wienerbrödsbesattheten! Alltid dessa wienerbröd! Dumma dumma dom! Det värsta är att de är så goda ju...

Ninnispinnis skrev 2008-08-01 09:39:08 följande:
    Tyvärr tror jag inte att mitt påhitt att skippa bakverk får fäste på jobbet... De är ju danskar! Det serverades faktiskt wienerbröd med mera idag också, det var ju någon som skulle gå på semester och det måste så klart firas med "kage"...Guff är nog norska ja, godis på danska heter slik
  • tobiasochlinda

hittade min stegräknare!!! jag tappade ju den förut, så sen 18.30 så har jag gått 4500 steg, och i fm ick jag en promenad på typ 20 min + att jag mockade 2 boxar mm så jag har nog gått typ 10 000 då! imorgon ska jag jobba på en marknad så vi får se hur många steg jag kommer upp i då!

• Dsy04

hej på er!
    Idag lör känner jag mig ömt hela kroppen igår var vi å bada med dottern och vi brukar bada en timme sedan går vi hem, men hon sa till mig att hon ville stanna kvar o gå ut till andra poolen , där brukar det vara mycket mer folk o större pool.

Jag sa ok, så vi stannade kvar o jag simmade runt o dotter lekte o simmade runt oxå.
    Vi var där från kl 14 tills 19.30 det var endå mycket folk kvar o badat.

men idag har jag ont överall. känner mig slö.

så för mig blir det ingen strand eller pool den här helg.

hoppas ni har det bra. vi har inga planer sambo jobbar utomland o vi är ensamma så ja...det blir inget speciellt

• Ninnispinnis

Bra inställning! När åker ni till USA, förresten?

Vi har varit uppe i Småland idag, i sommarhuset där vi ska gifta oss. Vi övade lite på vigseln, hur vi ska gå och var gästerna ska stå, med mera. Mamma blev så rörd att hon blev tårögd när jag och m2b kom gående fram mot bryggan, trots att jag hade joggingbyxor, träskor och en halvvissen prästkrage som bukett... Hur ska det då gå på bröllopet, vi är så blödiga i vår familj

Nu sitter jag ute på verandan med älsklingen, tar ett glas vin och planerar bröllopsresan Som tur var ringde telefonen, så då hann jag ju smita in hit till er en stund...

Sommargrönt skrev 2008-08-01 18:50:53 följande:
    Tack alla. Ni har rätt. Även om jag går upp alla 5 kilon igen så är jag väl smalare än innan på grund av all träning och lite muskler...Och jag ska njuta av min bröllopsresa och ta nya tag igen när jag kommer hem sen. Får väl se till att komma in här och låta er motivera mig att inte fortsätta gå upp när jag kommit hem igen sen...Ska ut och träna så fort värmen lagt sig...och idag har jag bara ätit sallad (och en liten glass för det är ju så varmt...)Tack...ni är så goa!
  • Hvidbrud

Oj oj sånt liv i tråden! Härligt!
    Har precis kommit hem från bröllopsresan portugal. Croasaint till frukost varje dag, massa gooood mat och vit magnum... men nu är det slut på vetebrödsdagarna! (som min mage dessutom har svullnat upp som en balong av...)! Nu ska jag köra järnet igen! God mat, härlig träning och super pepp från er, era härliga bruttor! Har saknat er!

• tobiasochlinda

idag är det marknad igen, går jag inte ner nåt av detta vet jag inte vad jag gör, ösregn och springer runt som en galning hela dagarna och fryser, bär tungt och hinner inte äta..... längtar till ikväll, då är det över!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...