• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • chamor

Jag har 3 dagar kvar om 59 minuter.. GAH!!!!!

• Therese 83

Sommargrönt

Bor i Borås, så här ska du få lite tips.
    Jag tycker att ni ska börja inne i staden. Där finns Gina Tricot, H&M, Intersport, Face, JC, Jolina m.m. Sedan ska ni fortsätta till Knalleland där väldigt många affärer ligger samlade under två olika byggnader. Regnar det kan ni alltid börja där. Det är också skyltat dit.
    Skippa H&M Rowells, inget bra utbud.

Hoppas att ni får det trevligt

• Sommargrönt

Tack så mycket för hjälpen! Vet inte om den hjälpte så mycket dock. :) Jag hade också föredragit vanliga affärer, men familjen är inställd på utförsäljningar/fabriksutförsäljningar eftersom de hört att det ska finnas mycket sådant i Borås...men jag ska hälsa att du säger att utbudet är dåligt på Rowells...

Therese 83 skrev 2008-08-05 23:26:31 följande:

SommargröntBor i Borås, så här ska du få lite tips. Jag tycker att ni ska börja inne i staden. Där finns Gina Tricot, H&M, Intersport, Face, JC, Jolina m.m. Sedan ska ni fortsätta till Knalleland där väldigt många affärer ligger samlade under två olika byggnader. Regnar det kan ni alltid börja där. Det är också skyltat dit. Skippa H&M Rowells, inget bra utbud. Hoppas att ni får det trevligt
  • Sommargrönt

Två kilo fixar du snabbt! Det är bara att ge sig attan på det så försvinner de lika snabbt som de kom!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-05 21:12:46 följande:
    Hejsan på er!Nu är vi hemma och har landat i vardagen efter semestern. Det blev ca +2 kilo, men men... :SNu är det 4 veckor och 4 dagar kvar tills bröllopet! Iiiiii...Jag börjar bli lite nervös....Sommargrönt;GRATTIS till att du har nått ditt mål! Det förtjänar du verkligen så duktigt som du har kämpat!!!!!:DKram Kamelen;)
  • Sommargrönt

Vad skönt med en till som vet hur det känns!

Jag skulle verkligen sova inatt sa jag...och här sitter jag nu och måste diska och vika tvätt och duscha innan jag får lägga mig...men imorgon SKA jag sova! ;)

chamor skrev 2008-08-05 23:01:36 följande:
    Jag har 3 dagar kvar om 59 minuter.. GAH!!!!!
  • tobiasochlinda

har svårt att komma ur sockrets grepp, har ju klarat att sluta med marabou, men bullar mm åker ner istället... suck, vet inte vad jag ska göra för att dämpa suget, vad jag ska ersätta det mer för att trappa ner ytterligare... några tips??

• Godisråttan
    tobiasochlinda skrev 2008-08-06 08:14:41 följande:
    har svårt att komma ur sockrets grepp, har ju klarat att sluta med marabou, men bullar mm åker ner istället... suck, vet inte vad jag ska göra för att dämpa suget, vad jag ska ersätta det mer för att trappa ner ytterligare... några tips??
    Käka krom tabletter och ät frukt?
  • avil

tobiaso linda-japp-kromtabletter o att ha frukt o bär till hands tror jag på......
    O dricka massa vatten..

själv har jag ju inte gått ner alls nu under semester! Bara lite upp.men det blir att skärpa sig nu känner jag.
    Väger nu typ 55,5.
    O har varit ner o vägt ca 54 i början av sommarn!?

• BrudSeptember2008

Igår vägde jag 78,4 kg idag stannade vågen på 76,9 kg!:D
    -1,5 kg, på ett dygn, måste ju ha varit mest vatten?
    Hoppas i alla fall att resten går lika fort!;)
    Vägde ju 74,9 för några veckor sen.....

Jag undrar hur era kroppar fungerar tiden runt när ni ska ha mens? Jag har det nu nämligen, och tycker mej märka ett mönster. Att jag går upp i vikt(vatten?) under ca en vecka innan mens, och sen ner igen veckan efter.
    Märker ni några förändringar under den tiden i månaden?

Jag personligen tror att för att bli av med det värsta sockerbegäret behöver man motionera. För när man varit ute på en långpromenad i tempo eller kört en stund på motionscykeln så känner man sej väldigt duktig och nyttig och då vill i alla fall inte jag förstöra den känslan genom att äta godis, bullar eller annan skit!
    Vill man gå ner i vikt så måste man antingen sluta med snasket, eller motionera så mycket så att man kompenserar intaget och ändå går ner.(vilket jag tror är svårt)
    Men prova gärna kromtabletter. Och ha med nåt som man snabbt kan stoppa i munnen om du blir sugen, en frukt, lite nötter, en skalad morot.

Gud vad spännande för alla er som gifter er redan på lördag!:D
    Jag blir så pirrig för er skull, och glad att jag har 4 veckor kvar... Känns som jag har noll koll på läget just nu!:S

Min klänning ligger fortfarande demolerad i en låda, vet inte om jag kommer att få ihop den...
    Det känns som att utgifterna bara hopar sej och jag är inte säker på att ekonomin går ihop..
    Jag oroar mej för att gästerna inte ska gilla vinet, musiken eller tycka att festen är tråkig...
    Jag har ännu inte ordnat hjälp att städa dagen efter...
    Ja.. listan kan göras väääldigt lång så jag slutar nu.

Borås är en mysig stad!:D
    Dom får väl prova H&M outleten först och gillar dom inte utbudet, dra vidare in till stan!

• Mikabella

Hej alla babes! Är så fint att "vakna" med er. Varje frukost sitrter jag här vid datorn o får inspiration inför dagen! Ni är alla så gulliga o mysiga! Love denna tråden.

Hej kamelen! Välkommen tillbaka! 2kg ska du väl fixa bort! 1,2,1,2 ut o gå! Får plusssa på 15 min på den dagliga prommenaden varje dag bara

Sommargrönt: Ringdse min vän igår men inget svar...De är i Amsterdam. Ska försöka senare idag igen! Vill ju kunna hjälpa dig ju! Hur går det med vikten? Är du nervös inför löradg eller längtar du bara? Är så glad att din klänningen kändes så bra! Lovar att jag faktiskt är mer än lite nyfiken på hur den ser ut! Min mama kommer o hämtar mig kl 10 o då ska vi åka till sömmerskan med mn klänning...Åh sååå spännande. Har som sgat inte haft på mig den sedan februari! Hihihi

tobiasolinda: Jag var snäll o hjälpte en vän att mocka ur hernnes 3 hästars boxar igår. Snacka styrketräning!! Har inte mockat på säkert 1 år o det var banne mig tuffare än vad jag mindes Sen red jag hennes unghäst som konstant hoppade rakt upp, bockade, blev hysteriskt rädd för stenar och emellanåt fick för sig att göra små lyckorus Shit mina magmuskler fick jobba...Hihi är som att ha ett litet gym hemma. Hur går det med alla hästarna?

avil: Vi väger ju lika mycket/lite du o jag! vad är ditt mål? Mitt är mer muskler, slankare siluett och bättre kondition. Om sen vågen visar 53 kg så är jag mer än nöjd. Mitt mål är 30 augusti..eller 29 m tanke på att jag inte lär hinna träna på min bröllopsdag

Godisråttan: hur går det för dig min vän? lika mumsigt m godis fortfarande? Äter du kromtabletter? Hur går det med promenaderna/löprundorna? Bätter tider/flyt/motivation?!

Chamor: Ska du som Sommris oxå gifta dig på lördag?! Åhhhhhh sååååå spännnade! Blir så pirrig i magen!

Ninnispinnis: Hur leker livet idag då?

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...