• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Sommargrönt

Ja visst har jag varit duktig. Känner mig SÅ smal (även om jag vill gå ner mer sen så är jag supernöjd just nu). Roligt att det räckte med att vågen pekade 2 hekto ner under 68 för att jag ska känna mig som en superstjärna istället för tjocksmock. Det sitter i skallen...

Vi kommer hem på morgonen den 1 september. Men tips kan du få i mängder redan nu om du menar när det gäller USA. Har gjort roadtrippen ni ska göra redan (såg det i en annan tråd)...om jag nu hinner svara. :)

Ninnispinnis skrev 2008-08-06 11:04:54 följande:
    Sommargrönt, LYCKA TILL på lördag! Ska tänka på dig Och NJUT av att du har varit så himla duktig och nått ditt mål. Du kommer att stråla! Ser fram emot att se bilder sen Ha en underbar bröllopsresa i USA! Vet inte om du hinner hem innan vi åker (2sep), men i så fall kanske du kan ge mig några sista minuten tips Lycka till och stor kram!
  • Sommargrönt

Krom ska ta bort sötsuget är det meningen.

Hvidbrud skrev 2008-08-06 11:34:48 följande:
    Jag svullnar också upp som en michelingubbe innan mensen. Brösten blir som två sprängfärdiga ballonger och kroppen vägrar att släppa vätskan. Alltid lika skönt när det är över och jag får tillbaks min kropp! (och mitt humör...) Stel i hela kroppen efter 4 timmars massage igår - första kången på 3 veckor. Men sov 10 timmar inatt, så jag hinner inte träna! Kanske är det för att jag slutat med sockret igen, sommargrönt. Det hade jag inte tänkt på.Hur funkar korm?
  • Sommargrönt

Jag tror att en bra idé när det gäller sötsuget är att trappa ner eller sluta helt. Antingen bestämmer du dig för att du styr din kropp och så säger du att på två veckor så ska INGET med socker ner i min mage. Och när du kommit ur beroendet så kan du välja nivå bättre...

Eller så väljer du EN sak som du FÅR synda med i måttliga mängder. Det är bättre än att förbjuda allt och sen när du ändå fuskar så kan du ju "lika gärna ta en bulle till". Och så finns synderna överallt. Väljer man en sak är det svårare att få tag i. Jag har valt glass. Jag får äta 200 kalorier glass om dagen. Det går jättebra och när någon bjuder på godis, choklad eller annat så säger jag tack men nej tack. Kanske ett alternativ för dig?

tobiasochlinda skrev 2008-08-06 11:27:27 följande:
    mikabella jo då, visade mitt f.bl sto idag som jag ska sälja, tror du inte hon har gjort sig illa inatt och typ ine går att rida!!!!!!!!!! SUCK va trött jag blir..... nåväl har en plan b för henne så jag får väl ta den då (låna ut henne till en god vän som avelssto i 1 år) ang socker så krom tabletter har jag ätit i omgångar utan skillnad. och frukt blir jag hungrig av så det är nog mer nåt fiber rikt jag ska satsa på.
  • Ninnispinnis

Jag har ju fått lite tips av dig redan i Hwy 1-tråden Tror vi har hyfsad koll på resan... Har varit mycket i USA innan, bara inte i den delen som vi ska till nu. Men om du kommer på nåt så tar jag så klart gärna emot det!

OT: Du skrev att det var långt från Evergreen in till Yosemite, går det buss eller tar vi bilen in? Hur långt är det?

Ja det är märkligt hur mycket huvudet påverkar känslan av kroppen... MEN du har varit superduktig, och det ska du verkligen tillåta dig att vara stolt över! Motiverande för oss andra också

Sommargrönt skrev 2008-08-06 12:12:31 följande:
    Ja visst har jag varit duktig. Känner mig SÅ smal (även om jag vill gå ner mer sen så är jag supernöjd just nu). Roligt att det räckte med att vågen pekade 2 hekto ner under 68 för att jag ska känna mig som en superstjärna istället för tjocksmock. Det sitter i skallen...Vi kommer hem på morgonen den 1 september. Men tips kan du få i mängder redan nu om du menar när det gäller USA. Har gjort roadtrippen ni ska göra redan (såg det i en annan tråd)...om jag nu hinner svara. :)
  • Sommargrönt

Jag vet inte om det går buss men jag tycker definitivt ni ska ta bilen. Parken är stor så vad ni än vill göra där inne så blir det väldigt jobbigt om ni saknar bil.

Det Evergreen som vi funderade på låg ju bara några kilometer utanför parkgränsen. Men det är dryga halvtimmen (minst) in till de delar i parken som är sevärdheter, mat och bensin...Vi uppskattade väldigt mycket att vara inne i parken på kvällen, sitta och äta under bar himmel där och se solnedgången, bda i floden och sen bara gå in och lägga sig. Men man dör ju inte av att ta bilen ut.

Ninnispinnis skrev 2008-08-06 12:36:03 följande:
    Jag har ju fått lite tips av dig redan i Hwy 1-tråden Tror vi har hyfsad koll på resan... Har varit mycket i USA innan, bara inte i den delen som vi ska till nu. Men om du kommer på nåt så tar jag så klart gärna emot det!OT: Du skrev att det var långt från Evergreen in till Yosemite, går det buss eller tar vi bilen in? Hur långt är det?Ja det är märkligt hur mycket huvudet påverkar känslan av kroppen... MEN du har varit superduktig, och det ska du verkligen tillåta dig att vara stolt över! Motiverande för oss andra också
  • Bantarn

Hej, ny här.. Undrar om någon testat "one week"
    isf funkade?

• Mikabella

Sommargrönt: Kommer sakna dig tjejen!! Får inte tag i mina vänner tyvärr! Hoppas verkligen att det löser sig iaf. Skickar 10000000 krmara till dig o hoppas verkligen att du får en bästa av bröllopsdagar o en RIKTIGT rolig, spännade, bra o mysig bröllopsresa! Puss puss o lycka till med allt nu sötnos!

Själv har man ju några veckor på sig fortfarande...men oj vad tiden flyger! 30 augustio är ju inte såå avlägset längre! Imorgon är det sträng diet som gäller!

Tänke ge mig ut på ett litet äventyr imorgon bitti. Åker med min sambo halvvägs till halmstad, Olofsbo och går därifrån längst havet, över berg o korsar vattendrag på min väg tillbaka till mitt hem, Ringsegård som ligger 6 km från Falkenberg. Är nog en sträcka på ca 2 mil i kuperad terräng Cool utmaning va!? Får ta med kläder i en vattentät ryggsäck då jag måste korsa vattendrag Hihi spännande! Tar säkert 2,5 timmar! Håller verkligen mina tummar för att vädret skall vara ok! Wish me luck!

Ni ska jag titta på film. The Kingdom. Pussar och kramar till er allihopa!!!

• Mikabella

Hej och välkommen! Jag har inte testat One Week...Vet inte om någon annan har det...Här kör vi nog mest med bra mat, motion och undviker "fällor". jag byter vissa mål mot ersättning såsom Cambridge. En "renkur" funkar, men det kräver att man "håller " efter viktminskningneo börjar motionera o äta mer kontrollerat efteråt...annars poppar de lätt på igen. Jag har kört enkur bara för att jag var nyfiken o ville testa. 2 kg - på en vecka, men , 0,5 tillbaka direkt när jag började äta som vanligt igen Tränar en hel del, ca 4-5 mil löpning/powerwalk i veckan+ cykel o styrka. kanske inte ett bra svar på din fråga, men alltid ett svar

Bantarn skrev 2008-08-06 18:41:52 följande:
    Hej, ny här.. Undrar om någon testat "one week"isf funkade?
  • Cantaton

Hej på er.

Jag halkade ut ur tråden och mitt duktiga jag ett tag. Men jag kommer tillbaka! Ska läsa ikapp så småningom och rapportera mina bortavarande dagar.

Ninnispinnis, vad fint att du tänker på min farmor. Jag ringde henne idag och det var inte så bra. Men Lasses kropp har kommit till Sverige iaf. Nu ska den "bara" obduceras innan begravningsdatumet kan bli spikat (12 sept är bokad annars). Hon har en hel del att göra nu med alla papper och bodelning och så, och det är ju inte särskilt uppmuntrande - men tack och lov har hon en projektanställning på 10h/v (trots att hon är pensionär) så hon har något annat att tänka på emellanåt.

Däremot var hon fast besluten om att göra allt för att kunna behålla huset. Hon vill inte att det går ur släkten, det ligger jättefint med sjötomt.

Dessutom frågade hon om jag kan sjunga på begravningen, och det lovade jag givetvis att göra. Någon gemensam bekant till dem skulle dessutom spela klarinett (så vackert instrument!).

• Ninnispinnis

Cantaton, hej igen! Vad skönt att de praktiska bitarna börjar falla på plats i alla fall... Hoppas verkligen det löser sig med huset. Fint av dig att sjunga på begravningen, det kommer säkert att bli en väldigt vacker tillställning. *Styrkekramar*

Mikabella, låter som en härlig utmaning! Hoppas på fint väder så att du får en fin tur. Heja heja

Sommargrönt, tack för tipsen! Det får nog bli bilen då... Lycka till, än en gång!

Bantarn, välkommen! Har inte heller testat one week, är det en pulverdiet? Jag kör med mycket motion (spinning, styrketräning, core, powerwalk) och sund mat.

Cyklade mina 3,5 mil in till stan igår och tränade yoga för första gången. Lite väl lite action, tyckte mest man skulle andas och sträcka ut... Det är säkert hälsosamt dock, m2b menar bestämt att jag behöver varva med lite avkoppling... Idag får det dock bli tuff styrketräning, och cykeln fram och tillbaks

Bytte förresten middagen mot Allevo + mosad banan, helt ok faktiskt!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...