• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Shit pommes ftris! 1 månad kvar till bröllpet! Blir nervös! Verkligen dax att läga in den stora stöten. 3 kg SKA BORT!!

MEN! vet ni vad!? Jag ser ljuste i tunneln! Återigen är jag tillbaka på 55,3! Hurra hurra hurra! Sommris det är ju bara vatten som har gjort oss galna! Har precis sprungit en runda på 2 km o powerwalkat 2,5! Kraftrna är tillbaka! HURRA! Känner hur kamelen viker undan o hur pitbullen har börjat tugga igen. Gud vad skönt!

Tobiasolinda: Åh PRE! Vill ha en av hela mitt hjärta. Vackraste hästarna jag vet Är gammal fältritsryttarina på ponny o hade en ättrig arab när det gick som bäst Nu tycker jag att dressyr är roligast, men inget slår ju en skengalopp på stranden?! Åh jag vil ha en häst igen!!!!!

Pussar o kramar till er allihopa. Tack för allt stöd när jag hade en liten svaka. Niu hjälper!! NI ÄR LIKSOM BÄST! ...o grymt duktiga! Är impad av alls ansträngningar!

• tobiasochlinda

igår gick jag en promenad på ca 30 min, varav 200 första metrarna är uppfösbacke med barnvagn! jag var typ slut efter 20 m.... :) ät dessvärre 2 bullar under ett möte... :( men nya tag idag! har ridlektion nu på morgonen om 30 m och då brukar man faktiskt bli lite trött, när man har nån som står och tittar och manar på en att inte bara sitta och "åka häst"

sommargrönt. Jo 20 kg är ett långsiktigt mål, men jag hade tänkt mig 2-3 kg/månad. Men egentligen så försöker jag och min man få ett barn till.. och blir jag gravid så lägger jag fokuset helt på att inte lägga på mig några ännu fler onödiga extra fett kilon utan fortsätta röra på mig och äta rätt så att jag kan fortsätta mina mål när bebis är ute. men jag antar gärna utmaning med promenad ! ska hänga på mig stegräknaren nu också.

• Mikabella

Tobiasochlinda: Haha barnvagnar verkar vara ett bra träningsredsakp. Kan man inte lägga vikter i korgen under o på så sätt öka belastni´ngen? Ridlektion är ju toppenbra! Sug in magen, knip fast en 100-lapp mellan skulderbladen och rid varje steg! Man komer åt så många muskler som man aldrig använder. Shit vad jobbiga träningsvärk man kan få! Hihi.

Så roligt m bebisverkstad! Önskar dig verkligen all lycka till! Spännande ju!!!! Som sagt orkar du inte med alla hästarna så har jag plats i stallet i Halland Krmar på dig o kämpa på! Så fort du får lite rutin på 20 min promenaderna så kommer du kännao se skillnad. Försöka att byta ut en hel del av kolhydraterna till proteiner o ät dig mätt på kokta grönsaker. Festa med fruktsmoothies och kall vattenmelon. Drick MASSOR av vatten o fyll magsäcken o få bort hungerkänslorna på så sätt.

Ninnispinnis: Åh låter ju super härligt! Bra jobbat!!! Är alltid lite lat o bekväm innan, men när man väl har kommit iväg o efteråt kliar man sig verkligen i huvudet o undrar varför man inte cyklar oftare.

Cantaton: Grattis till jobbet! Vad spännande. Har själv jobba på lite olika konserter o arrangemang. Det är så roligt med allt folk o musik Självklart massor av kramar o grattis till viktminskningen!!

Fratris: Way to go girl! Vad mysigt att få träffa din kärlek snart igen! Fjärliar i magen va? Han måste bli förvånad och impad när han ser sin lilla välsvarvade flickvän! Du jobbar verkligen på jätte bra!

Sommargrönt: JÄKLANS SMÅ ÄCKLIGA INSEKTER! Hoppas att ni blir kvitt dem snart!

Chamor: Hittat någon inspiration? Du är väl inte borta?

• chamor

Nejdå! jag är kvar.. Har gått ner något kilo tror jag faktiskt.. tror vågen stod på nästan 62 idag.. Dock fortfarande inte så mycket motion men försöker dricka massa vatten och döva hungern och äta lite mindre... Har bytt ut smörgåsarna på frukosten mot brutna knäckebröd i mjölk med lite lingonsylt.. Inte direkt GI men det mätter bra och bättre än vissa andra saker

• Cantaton

Mikabella, det är ju bara för en kväll - men ringer de en gång kan det ju hända att de ringer igen. Jag praktiserade på företaget i julas och jobbade då med VIP-eventen inför "Rhapsody in Circus".

• tobiasochlinda

glömde stegräknaren imorse.... suck, har dessutom redan mockat 2 boxar, men sätter jag på den nu och kommer upp i 10 000 så vet jag ju att jag är 10 000 + eller hur! :)
    Är det nån som vet om filmjölk är nyttigt eller inte ???

• Cantaton

Ja, precis!

Man får äta filmjölk enligt GI iaf. Mer än så kan jag inte säga

tobiasochlinda skrev 2008-07-30 11:45:10 följande:
    glömde stegräknaren imorse.... suck, har dessutom redan mockat 2 boxar, men sätter jag på den nu och kommer upp i 10 000 så vet jag ju att jag är 10 000 + eller hur! :) Är det nån som vet om filmjölk är nyttigt eller inte ???
  • Mikabella

JAG HAR TRÅKIGT...ÄR SÅÅÅÅ SEGT PÅ JOBBET! Massor av folk, varmt o gnälligt. Idag orkade jag för första gången på 4 dagar springa igen o känner mig såklart stärkt av det. Längtar bara till ikväll o min 5 km i skogen vid 21 tiden. Hoppas att jag inte är helt utpumpad tills dess bara...Har varit helt slut.

Alltså måste ju bara få skriva av mig lite...Jobbar i 32 gradig varm butik med 1000000 turister som sliter o drar i kläderna...INTE så roligt att stå o vika kläder när det står någon jämte o genast sliter upp kläderna igen o knycklar ihop plagget till en lite boll i slänger det tillbaka på bordet...Att de sen har mage till att skälla ut mig för värmen, klaga på att det är sååå utplockat på rean, bara är 50% och att det är såååå tråkigt att höstkläderna är så mörka! HÅLLÅ?! Vad tusan ska man göra?! Lova att ni är snäll, förstående o ödmjuka mot de stackars personalen i klädbutikerna såhär i värmen. Man har liksom inte dirket så mycket tålamod, för man vet att det är så sjukt varm, man vet att det bara finns xs o l kvar OCH hallå det är HÖSTkläder de ska vara mörka!!

Nu känns det lite bättre. Puss o kram på er

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...