• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Han var 78. Men farmor är bara 67, så jag vet inte vad hon ska hitta på nu. Hon har precis slutat (gått i pension) på jobbet som hon älskade, så nu har hon ju inte direkt något att fördriva dagarna med, och hon lär ju knappast kunna ha kvar huset.

Ninnispinnis skrev 2008-07-29 10:26:29 följande:
    Usch vad tråkigt!! Var han gammal? Ni får försöka stötta din farmor, du och din pappa... Vad skönt att hon kommer imorgon i alla fall.Stor kram och styrka till dig!
  • Ninnispinnis

Fy vad hemskt för din farmor... Vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att mina tankar går till dig och din familj... Din farmor verkar ju ha barn och barnbarn som bryr sig om henne i alla fall. Ni får försöka hitta stöd i varandra...

Cantaton skrev 2008-07-29 10:37:00 följande:
    Han var 78. Men farmor är bara 67, så jag vet inte vad hon ska hitta på nu. Hon har precis slutat (gått i pension) på jobbet som hon älskade, så nu har hon ju inte direkt något att fördriva dagarna med, och hon lär ju knappast kunna ha kvar huset.
  • Ninnispinnis

Hon får väl kanske änkepension som gör att hon kan ha kvar huset?

• Cantaton

Ja, vi får göra det. Jag kanske skulle ta och följa med pappa till Arlanda imorrn. Får se vad pappa tycker och hur dagen ser ut.

Ninnispinnis skrev 2008-07-29 10:40:10 följande:
    Fy vad hemskt för din farmor... Vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att mina tankar går till dig och din familj... Din farmor verkar ju ha barn och barnbarn som bryr sig om henne i alla fall. Ni får försöka hitta stöd i varandra...
  • Mikabella

Tobiasolinda: Välkommen till det bästa gänget tjejer man kan tänka sig!! Lovar att du kommer finna motivation och glädje i att hänga med på denhär tråden. Det gör jag! Älskar att läsa o skriva här. Är man ledsen får man stöd, är man glad så peppar man.

Cantaton: Åh vad jobbigt med Lasse. Skickar stora kramar till dig. Din farmor är lyckligtlottad som har barnbarn som du.

Chamor: Spännande att berätta Är lite dålig på tips dock..Min hjärna är kokt o funkar inte som den borde..Har redan hällt ut all min frukost över min nya klänning, trampad på min Ipod och kommit försent till jobbet idag Hihi undar hur det hela kommer sluta idag...Skulle inte förvåna mig om jag dyker på en brännmanet när jag ska bada ikväll...Ajaj.

Ninnispinis: Det MÅSTE vara vatten, för annars blir jag helt fullkommligt roserasande! Har slitit som en jäklans hund o blivit av m 2 kg...att de på 3 dagar har ploppat på igen gör mig förtvivlad. Försöker ha is i magen o inte få panik...andas, det är bara vatten, andas...

PennyLane: Det är vatten!Som jag skrev till Ninnis...Om inte så vet jag inte vad jag gör. Vi får vänta o hålla tummarna. Vi är duktiga, äter rätt o tränar. Förtjänar inte en viktökning!

Malintrollet: ...eller kräftan Hihi känner faktiskt hur pitbullen börjar morra inom mig igen...Snart är jag nog tillbaka. Kamel är jag ju iaf fortfarande...i ALLA högsta grad! Tack för ditt stöd min vän. Kramar!

• Fratris

Usch och fy.. idag är JAG bakis och plufsig... maten igår blev ändå healthy för att vara på restaurang - ugnsbakat kycklingbröst med bulgursallad och en sås på soltorkade tomater. Drack 3 glas vin och blev jätteberusad!! hahaha man är verkligen en "lightweight" på riktigt nu!

Men problemet är ju att portionen igår var enorm, och idag känner jag mig verkligen däst... gått upp 2 kg också, men är nog rätt säker på att det är maten och allt vatten jag bälgade i mig igår innan jag gick till sängs *hoppas*

Idag blir det en renkur Nutrilett dag!

• Mikabella

Det MÅSTE vara vatten. Anslut dig till gänget som försöker ha is i magen o INTE drabbas av panik! Jag kör nutrilett till frukost o lunch idag.

Jag ska sluta 16 idag!!!! och ska ta en riktig mys eftermiddag med Mr på stranden. Mumsiga grova smörgåsar medgrilad halloumi, o ungsrostade grönsaker, en melonsallad med mynta och massor av fräch hemlagat isthe Senare ikväll så tänder vi engångsgrillen. Grillar mumsiga nötfärsbiffar med kapris och fetaost i, äter en matig sallad med kikärtor, quinoa och pinjenötter. Duktigt slarv Massor av god mat i små portioner och med vettigt innehåll Bada, mysa och bara vara tillsammans.

Fratris skrev 2008-07-29 10:52:45 följande:
    Usch och fy.. idag är JAG bakis och plufsig... maten igår blev ändå healthy för att vara på restaurang - ugnsbakat kycklingbröst med bulgursallad och en sås på soltorkade tomater. Drack 3 glas vin och blev jätteberusad!! hahaha man är verkligen en "lightweight" på riktigt nu!Men problemet är ju att portionen igår var enorm, och idag känner jag mig verkligen däst... gått upp 2 kg också, men är nog rätt säker på att det är maten och allt vatten jag bälgade i mig igår innan jag gick till sängs *hoppas*Idag blir det en renkur Nutrilett dag!
  • tobiasochlinda

va glad jag är över att ta hittat den här tråden. "hängde" i en liknande innan jag gifte mig (3maj i år) men kom av mig efter bröllopet och har verkligen saknat det! jag själv lider av ett enormt socker beroende som jag sliter med, där är verkligen mitt stora kymmer, i övrigt så önskar jag verkligen att jag hade mer tid å träna på typ friskis, men jag har nästan 10 hästar och div andra djur + barn + eget företag, så tiden verkar aldrig räcka till, men jag håller på och minskar ner häst antalet och lite så så jag hoppas på att hitta mer tid till hösten.

cantanton, va sorgligt med din farfar och farmor, beklagar sorgen.

• Cantaton

Låter ju huuuur gott som helst! Mums!

Mikabella skrev 2008-07-29 11:02:53 följande:
    Det MÅSTE vara vatten. Anslut dig till gänget som försöker ha is i magen o INTE drabbas av panik! Jag kör nutrilett till frukost o lunch idag. Jag ska sluta 16 idag!!!! och ska ta en riktig mys eftermiddag med Mr på stranden. Mumsiga grova smörgåsar medgrilad halloumi, o ungsrostade grönsaker, en melonsallad med mynta och massor av fräch hemlagat isthe Senare ikväll så tänder vi engångsgrillen. Grillar mumsiga nötfärsbiffar med kapris och fetaost i, äter en matig sallad med kikärtor, quinoa och pinjenötter. Duktigt slarv Massor av god mat i små portioner och med vettigt innehåll Bada, mysa och bara vara tillsammans.
  • Cantaton

Jag använde GI för att få bort sockerberoendet. Funkade bra

tobiasochlinda skrev 2008-07-29 11:09:46 följande:
    va glad jag är över att ta hittat den här tråden. "hängde" i en liknande innan jag gifte mig (3maj i år) men kom av mig efter bröllopet och har verkligen saknat det! jag själv lider av ett enormt socker beroende som jag sliter med, där är verkligen mitt stora kymmer, i övrigt så önskar jag verkligen att jag hade mer tid å träna på typ friskis, men jag har nästan 10 hästar och div andra djur + barn + eget företag, så tiden verkar aldrig räcka till, men jag håller på och minskar ner häst antalet och lite så så jag hoppas på att hitta mer tid till hösten. cantanton, va sorgligt med din farfar och farmor, beklagar sorgen.
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...