• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Jag vet hur det känns, vi har 29 grader på kontoret... Men jag slipper ju de otrevliga kunderna i alla fall

Eftersom vi nästan alla har gått upp de sista dagarna så MÅSTE det ju vara värmen, eller hur?!

Tänk att det bara är några veckor kvar, sen slipper du de tråkiga kunderna, och blir dessutom FRU!

Mikabella skrev 2008-07-28 14:09:54 följande:
    Hej...Inge bra med party..Tror jag är lite för utpumpad för att egentligen festa som jag gjort...Är helt slut. Tror faktiskt jag har drabbats av ett mindre värmeslag. Har ångest för att gå till jobbet, ingen AC o runt 32 grader. MASSOR av turister som sliter i reakläderna, klagar på hur varmt det är o är rentutsagt för jävlans otrevliga mot mig. Jag börjar snart gråta. PANIK! Ush jag känner mig fet som en gris och har inte kunnat gå/springa verken idag eller igår. Vågen har hoppat upp 1,2kg!!!!!!!!! Åh idag är det verkligen INTE en bra dag. Vill gråta på riktigt..Förlåt allihopa att jag kommer o sabbar er glada stämning...Skulle behöva lite kramar....Jag är så fruktansvärt trött inombord och i kroppen idag. Hur tusan ska jag klara att jobba i 2 veckor till?...
  • Ninnispinnis

Mikabella, dessutom mår din kropp bara bra av att vila ett par dagar, så som du springer på stranden hela tiden

• Cantaton

Det låter ju helt rätt! Jag har precis pluggat klart, och vi har precis flyttat ihop, så här kan det få vänta lite till. Bröllop är inte ens på tal än (mer nä "nångång").

Ninnispinnis skrev 2008-07-28 14:13:18 följande:
    Hmm, känner igen det där... Jag börjar faktiskt bli riktigt sugen nu... Pluggade ganska sent i karriären, och har nu jobbat snart ett år på mitt jobb där jag trivs superbra. M2B har också bra och stabilt jobb, och vi har precis flyttat till hus och gifter ju oss 30/8, så jag vet inte när det skulle passa bättre liksom... Så efter bröllopet låter vi naturen ha sin gång
  • Mikabella

Tack sötnos. Nu känns det lite bättre.

malintrollet skrev 2008-07-28 14:16:08 följande:
    'Mikabella: STOR kram från mig!! Jag har också haft ett helvete med sura folk som ringer från all over och beskyller mig för ett elavbrott som drabbat hela kvarteret...Du har min fulla medkänsla för att du bvara vill fälla ett par tårar då och då!
  • Mikabella
    Tack.
    Ninnispinnis skrev 2008-07-28 14:19:51 följande:
    Mikabella, dessutom mår din kropp bara bra av att vila ett par dagar, så som du springer på stranden hela tiden
  • Fratris

Åååh Mikabella, stackars dig! Jag förstår hur det måste kännas när det är så varmt, jag gömmer mig liksom hemma på dagarna med persiennerna neddragna...

1.2kg är SÄKERLIGEN bara vatten som du samlat på dig i helgen, inte snällt mot sig själv att väga sig på måndagar egentligen Och vin gör iaf mig mer plufsig i ett par dar, sen går det tillbaks... så oroa dig inte över vikten, även fast det såklart inte känns kul!

Sätt på dig svala kläder och försök dricka mycket vatten när du är på jobbet! Kanske ha en kanna med vatten med ngn citrusfrukt i i kylen som du kan smutta på?

• Mikabella

Fratris.: Tack honey. Hatar att vara såhär orklös...Ush känner mig som en jäklans lat tjocksmock Ja jag är väldigt självkritisk och just nu bara såååå tjurig..buhu..Vill ju vara glada, spralliga o positiva Mikaela ju...Gillar inte när man inte känner sig som sig själv. Pitbullen har för tillfället förvandlats till en slö bulldog...kameln mer än någonsin med massor av vatten i kroppen och zombi är jag fortfarnade, fast på ett väldigt negativt sätt

Men men...får ta mig i kragen. Låta mig själv vila lite och komma med nya hurtiga tag imorgon..förhoppningsvis...Håller tummaran för att de där kilona är vätska...Hmmm lite oroligt för att de består av alkohol och önödig bakis hamburgare...

• Cantaton

Mikabella, sådana här trådar finns inte bara till för glada dagar. Det är de jobbiga dagarna en sådan här tråd behövs som mest - det är då man behöver peppas och "övertalas" för att inte tappa suget! Det måste ju vara vätska du har i kroppen - sådär fort kan du ju inte bara gå upp.

Känslan är din egen, men av dina tidigare inlägg att döma är du ingen tjocksmock - ETT kilo hit eller dit gör dig inte tjock. Kom ihåg här om dagen när du tyckte om din kropp. Du är samma person idag - bara lite varmare och tröttare. Klart att du inte är pigg och glad när kunderna river, sliter och är otrevliga - samma dag som vågen visar plus.

Det blir bättre, ska du se. Hinner du med en tur ikväll?

Mikabella skrev 2008-07-28 14:09:54 följande:
    Hej...Inge bra med party..Tror jag är lite för utpumpad för att egentligen festa som jag gjort...Är helt slut. Tror faktiskt jag har drabbats av ett mindre värmeslag. Har ångest för att gå till jobbet, ingen AC o runt 32 grader. MASSOR av turister som sliter i reakläderna, klagar på hur varmt det är o är rentutsagt för jävlans otrevliga mot mig. Jag börjar snart gråta. PANIK! Ush jag känner mig fet som en gris och har inte kunnat gå/springa verken idag eller igår. Vågen har hoppat upp 1,2kg!!!!!!!!! Åh idag är det verkligen INTE en bra dag. Vill gråta på riktigt..Förlåt allihopa att jag kommer o sabbar er glada stämning...Skulle behöva lite kramar....Jag är så fruktansvärt trött inombord och i kroppen idag. Hur tusan ska jag klara att jobba i 2 veckor till?...
  • Mikabella

Tack Cantaton!!! Jag behöver verkligen era snälla ord idag. Vill ju inte gråta ju...Tack för dina ord.

Älskar värme o stranden ju! Vill leva i Spanien..fast med AC...Ska inte klaga på värmen, men utan kyla inomhus när man ska vara trevlig o glad är inget bra...

Nopp ingen tur ikväll, födelsedagsparty. Orkar inte varken springa eller festa dock...skulle vilja lägga mig på en filt nere vid havet o bara sova...åhhh kanske imorgon. Shit HATAR att må kasst. Är så varm, pluffig, tung och sliten..Men men...ska på födelsedagsfest hos min tärna/bästa vännina...Inte sååå sugen på mat idag bara...Blir INGET vin. Ush o blä...bara vatten i stora mängder! Är inte roligt att stoppa i sig onyttigheter när man redan känner sig proppmätt och tjock.

Imorgon håller jag verkligen mina tummar för att jag ska orka upp o kränga på mig mina träningsskor. Är så konstigt o svårt att att vara så trött på morgonen när man i vanliga fall skuttar upp 10 min innan klockan ringer. Gillar inte att inte ha kontroll över min trött kropp...

Puss på er allihopa. Ni är guld o diamanter värda!! Nu slänger jag på mig en liten plommon o cerise färgad kort a-formad(underbar passform dagar som denna!) klänning från Odd Molly o kilar på kalas! Skål i vatten!

• Cantaton

Man behöver ju inte äta onyttigt bara för att man ska på kalas Jag äter inte av allt som bjuds, eller tar EN kaka eller så.

Hoppas att du blir lite uppiggad av att träffa folk du tycker om iaf!

Mikabella skrev 2008-07-28 18:09:14 följande:
    Tack Cantaton!!! Jag behöver verkligen era snälla ord idag. Vill ju inte gråta ju...Tack för dina ord. Älskar värme o stranden ju! Vill leva i Spanien..fast med AC...Ska inte klaga på värmen, men utan kyla inomhus när man ska vara trevlig o glad är inget bra...Nopp ingen tur ikväll, födelsedagsparty. Orkar inte varken springa eller festa dock...skulle vilja lägga mig på en filt nere vid havet o bara sova...åhhh kanske imorgon. Shit HATAR att må kasst. Är så varm, pluffig, tung och sliten..Men men...ska på födelsedagsfest hos min tärna/bästa vännina...Inte sååå sugen på mat idag bara...Blir INGET vin. Ush o blä...bara vatten i stora mängder! Är inte roligt att stoppa i sig onyttigheter när man redan känner sig proppmätt och tjock.Imorgon håller jag verkligen mina tummar för att jag ska orka upp o kränga på mig mina träningsskor. Är så konstigt o svårt att att vara så trött på morgonen när man i vanliga fall skuttar upp 10 min innan klockan ringer. Gillar inte att inte ha kontroll över min trött kropp...Puss på er allihopa. Ni är guld o diamanter värda!! Nu slänger jag på mig en liten plommon o cerise färgad kort a-formad(underbar passform dagar som denna!) klänning från Odd Molly o kilar på kalas! Skål i vatten!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...