• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Det går ju att promenera på kvällen också

snart fru magnusson skrev 2008-07-28 09:03:23 följande:

nu kör jag igång på allvar. var ute och sprang i helgen, men det blev även vin och god mat också, så det jämnar ut sig..men nu är det full fart. den här veckan tänkte jag köra hårt för att komma igång ordentligt!det är sista veckan innan semestern så jag är riktigt trött på morgonen, jag kommer liksom inte ur sängen:( får kompensera det med en promenad på lunchen.
  • snart fru magnusson

det går bra såklart, men jag hade tänkt att jag skulle springa eller simma på kvällen.

• Cantaton

Jag förstår! Men då är väl lunchen ett jättebra alternativ?!

snart fru magnusson skrev 2008-07-28 09:15:30 följande:

det går bra såklart, men jag hade tänkt att jag skulle springa eller simma på kvällen.
  • Sommargrönt

Vad duktiga ni är allihop!

Fratris: Grattis! Måste kännas superbra att vågen fortsätter neråt när du börjat så smått med maten igen!

Cantaton: Du är SÅ duktig med stegräknaren. Och i denna värme och allt!

Ninnispinnis: Min blivande var också på svensexa i lördags. De kom och rövade bort honom utklädd till gorilla. Det såg jätteroligt ut. Men han var i bra skick när han kom hem och vi städade och gick promenad i skogen och grillade på kvällen. Det var JÄTTESKÖNT att inte bli av med hela helgen så det tackar jag för! Låter som en smart idé att inte väga sig nu då. Man ska behålla den positiva känslan!

Fru Magnusson: En lunchpromenad är ju bättre än inget! Ibland räcker inte tiden till, TRO mig jag vet! Nu gifter vi oss om 12 dagar...och det är lite saker som ska göras. :) Men förr hade man struntat i träning helt och hållet nu. Jag går ändå promenader och försöker att prioritera in träningen. Och även om det inte blir nästan lika mycket som svalare dagar med mindre sysslor på, så är det ju en stor skillnad från innan. Så det är det man får tänka på! Sätt ett mål med lunchpromenad i rask takt varje dag! Eller 20 minuter när det blivit svalt på kvällen innan du går och lägger dig. Det gör superskillnad!

Själv visade vågen 68,5 kg idag. Alltså inte gått ner mer sen mitten på veckan. Igår hoppade vågen dessutom upp närmre 69, så jag blev lite rädd. Men det är nog värmen och vätskesamlingen som gör det. Jag är i alla fall glad att jag kan notera -0,5 kg denna veckan. På onsdag var min deadline egentligen, det är då jag ska prova min klänning för sista justeringen. Men hg till dess blir svårt...Bara jag kommit ner det innan bröllopet och det ska väl gå i alla fall! Men idag blir det 1 h valskurs och så hoppas jag på en promenad i skogen ikväll igen. Och imorgon ska jag springträna. Så får vi se om vågen vill samarbeta med mig...

Kämpa på i värmen alla! (Vi har 35 grader i lägenheten när det är som svalast, väntar på Anticimex för igår dödade vi 32 getingar INOMHUS och kan alltså inte ha dörrar eller fönster öppna för då kommer satarna in...)

• Cantaton

Duktigt att du är så ihärdig trots allt "sista-dagarna-göra"!

Fy för alla getingar - hoppas att det löser sig.

Valskurs låter som rolig träning!

Själv sprang jag intervall med barnvagn igår Min lilla gudson ropade "Åka fort! 1, 2, 6!" Och jag: "Ja, vi ska, men vad heter det? Ett... två... och så... t-t-t". Han "Te!" Och så sprang jag! Stopp och så samma procedur. Bra om man kan lära ungen och räkna på köpet

Sommargrönt skrev 2008-07-28 10:15:00 följande:
    Vad duktiga ni är allihop!Fratris: Grattis! Måste kännas superbra att vågen fortsätter neråt när du börjat så smått med maten igen!Cantaton: Du är SÅ duktig med stegräknaren. Och i denna värme och allt!Ninnispinnis: Min blivande var också på svensexa i lördags. De kom och rövade bort honom utklädd till gorilla. Det såg jätteroligt ut. Men han var i bra skick när han kom hem och vi städade och gick promenad i skogen och grillade på kvällen. Det var JÄTTESKÖNT att inte bli av med hela helgen så det tackar jag för! Låter som en smart idé att inte väga sig nu då. Man ska behålla den positiva känslan!Fru Magnusson: En lunchpromenad är ju bättre än inget! Ibland räcker inte tiden till, TRO mig jag vet! Nu gifter vi oss om 12 dagar...och det är lite saker som ska göras. :) Men förr hade man struntat i träning helt och hållet nu. Jag går ändå promenader och försöker att prioritera in träningen. Och även om det inte blir nästan lika mycket som svalare dagar med mindre sysslor på, så är det ju en stor skillnad från innan. Så det är det man får tänka på! Sätt ett mål med lunchpromenad i rask takt varje dag! Eller 20 minuter när det blivit svalt på kvällen innan du går och lägger dig. Det gör superskillnad!Själv visade vågen 68,5 kg idag. Alltså inte gått ner mer sen mitten på veckan. Igår hoppade vågen dessutom upp närmre 69, så jag blev lite rädd. Men det är nog värmen och vätskesamlingen som gör det. Jag är i alla fall glad att jag kan notera -0,5 kg denna veckan. På onsdag var min deadline egentligen, det är då jag ska prova min klänning för sista justeringen. Men hg till dess blir svårt...Bara jag kommit ner det innan bröllopet och det ska väl gå i alla fall! Men idag blir det 1 h valskurs och så hoppas jag på en promenad i skogen ikväll igen. Och imorgon ska jag springträna. Så får vi se om vågen vill samarbeta med mig...Kämpa på i värmen alla! (Vi har 35 grader i lägenheten när det är som svalast, väntar på Anticimex för igår dödade vi 32 getingar INOMHUS och kan alltså inte ha dörrar eller fönster öppna för då kommer satarna in...)
  • Ninnispinnis

Cantaton: Bra att kombinera motion med gudmorsplikter Har också en liten gudson på 2 år, och att springa runt och leka med honom bränner kalorier kan jag lova!

Sommargrönt: Min m2b blev bortrövad iklädd brottartrikå, det var verkligen en syn Han var faktiskt i bra skick, men det blev ju en lång dag eftersom han blev hämtad klockan 07 och var väl hemma ca klockan 04, så han var allt lite reducerad... De hade kul i alla fall, och det är ju det viktigaste. Åh vad härligt att den stora dagen närmar sig! Med valskurs, promenad och springträning kommer de sista hektona flyga av dig!

Fru Magnusson: Härlig motivation! Heja! Springa, simma och gå låter som en perfekt kombo

Fratris: Duktig!

Mikabella: Härligt att de verkar ha vårdat själen i helgen, med socialt umgänge och party Själen behöver ju också tas om hand, inte bara kroppen (vilket man glömmer ibland mitt i all bröllopsformning...)

• Cantaton

Min gudson är också 2 - snart 3. Och vi har sprungit runt hela helgen medan (hans) mamma o pappa är i Spanien. Kastat pappersflyg, badat, lekt kurragömma, gått skogspromenader, plockat blåbär, gjort sandslott, läst, sprungit runt huset, snurrat runt, lekt flygplan & Prästens lilla kråka... Mitt lilla yrväder...

Ninnispinnis skrev 2008-07-28 10:43:17 följande:
    Cantaton: Bra att kombinera motion med gudmorsplikter Har också en liten gudson på 2 år, och att springa runt och leka med honom bränner kalorier kan jag lova!Sommargrönt: Min m2b blev bortrövad iklädd brottartrikå, det var verkligen en syn Han var faktiskt i bra skick, men det blev ju en lång dag eftersom han blev hämtad klockan 07 och var väl hemma ca klockan 04, så han var allt lite reducerad... De hade kul i alla fall, och det är ju det viktigaste. Åh vad härligt att den stora dagen närmar sig! Med valskurs, promenad och springträning kommer de sista hektona flyga av dig!Fru Magnusson: Härlig motivation! Heja! Springa, simma och gå låter som en perfekt kombo Fratris: Duktig!Mikabella: Härligt att de verkar ha vårdat själen i helgen, med socialt umgänge och party Själen behöver ju också tas om hand, inte bara kroppen (vilket man glömmer ibland mitt i all bröllopsformning...)
  • Dsy04

hejsan får jag vara med?...
    jag är ganska överviktig och har mina perioder där jag inte känner mig alls intresserad av att tänka på hälsa o röra på mig , men nu har jag varit så duktig..o känner mig peppad.

jag har varit o simmat i 2 veckor från mån till fred och så simmar jag en timme men i mellan leker jag med min dotter som är med mig o simmar med flyttväst eller luftväst vet ej vad det heter.

frukost är inga problem men det är sent på kvällen som jag känner att ojdå nu är jag svag o vill äta nåt gott.

min frukost idag var det persika vatten mjölk och is ett sked socket
    och jag tycker att det är ganska gott och mättande.

snart ska jag fara o simma och jag längtar.

under de här 2 veckor har jag gått ner ca 4 kilo.

• Cantaton

Du är givetvis välkommen! Duktigt med allt detta simmande! Jag ska också ge mig ut och simma några dagar om någon vill följa med.

Dsy04 skrev 2008-07-28 10:55:04 följande:
    hejsan får jag vara med?...jag är ganska överviktig och har mina perioder där jag inte känner mig alls intresserad av att tänka på hälsa o röra på mig , men nu har jag varit så duktig..o känner mig peppad.jag har varit o simmat i 2 veckor från mån till fred och så simmar jag en timme men i mellan leker jag med min dotter som är med mig o simmar med flyttväst eller luftväst vet ej vad det heter.frukost är inga problem men det är sent på kvällen som jag känner att ojdå nu är jag svag o vill äta nåt gott.min frukost idag var det persika vatten mjölk och is ett sked socket och jag tycker att det är ganska gott och mättande.snart ska jag fara o simma och jag längtar.under de här 2 veckor har jag gått ner ca 4 kilo.
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...