• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Fratris

avil: haha nej det är inget ställe, utan du kan läsa om ketos här:

www.giviktkoll.se/default.aspx

Cantaton: duktig! Blev det bra mat också?

Det enda jag tänker på är mat... maaaaaaaaaat..... maaaaaaaaaaat... jag kommer att vara världens lyckligaste när jag får börja äta igen!

Mikabella: Haha söt du är, tyvärr hjälper det nog inte om man luktar illa Men jag känner faktiskt det enbart efter träning när jag svettats typ, så det går ju att duscha bort... men äckligt är det i vilket fall

Ska ut o drinka idag med tjejkompisarna... blir strikt lightläsk för min del!

• BrudSeptember2008

God morgon på er allesammans!

Idag har jag positiva nyheter, -0,8 av mina +2,2, om ni fattar vad jag babblar om!;)
    Just nu borde jag packa det sista och hänga lie tvätt. Vi åker mot Stockholm vid 12-tiden, båten till Finland går 20:10.
    Barnen är sååå förväntansfulla, begriper inte riktigt att det mesta handlar om att sitta i bilen och sega:S

Jag ville bara kasta in ett inlägg och önska er alla lycka till i den kommande veckan!:D
    Nu trappar vi upp tempot lite! Kör stenhårt!

Säger jag som ska på semester..;) Men även om jag inte får in så mycket motion så ska jag verkligen lägga krutet på att tänka över mina matval under veckan.

Kraaam på er!:D

• Sommargrönt

Cantaton: Bra jobbat! Du är så duktig!

Fratris: Hur gick det med lightläsken? Slank det ner någon alkohol också? Bra inställning!

BrudSeptember: Trevlig semester! Vi håller tummarna för matvalen!

Själv visade vågen +0,1 kg. Alltså 6 hg kvar istället för 5 hg. Men med tanke på all tårta för två dagar sen är jag överlycklig att detta är allt som hänt. Och i värmen också! Med lång träning idag så kan jag säkert komma ner ett par hekto till innan måndagens officiella invägning på Viktklubb. Tänk att få skriva in att det bara är 3 hg kvar till målvikten eller nåt liknande...hihi! Fick en klänning av mig själv igår som slutspurtsinspiration!

• Cantaton

Skönt för dig! Ska du gå på viktklubb med 3hg kvar? Du verkar ju kunna greja det här själv

Toppen med klänningen!

Sommargrönt skrev 2008-07-26 10:34:52 följande:
    Cantaton: Bra jobbat! Du är så duktig!Fratris: Hur gick det med lightläsken? Slank det ner någon alkohol också? Bra inställning!BrudSeptember: Trevlig semester! Vi håller tummarna för matvalen!Själv visade vågen +0,1 kg. Alltså 6 hg kvar istället för 5 hg. Men med tanke på all tårta för två dagar sen är jag överlycklig att detta är allt som hänt. Och i värmen också! Med lång träning idag så kan jag säkert komma ner ett par hekto till innan måndagens officiella invägning på Viktklubb. Tänk att få skriva in att det bara är 3 hg kvar till målvikten eller nåt liknande...hihi! Fick en klänning av mig själv igår som slutspurtsinspiration!
  • Cantaton

Maten blev jättegod och lagom för picknick. Kommer att äta resterna till lunch idag så att de inte ligger och blir dåliga i kylen när jag är på landet.

Bra inställning med lightläsken! Gick det bra?

Fratris skrev 2008-07-26 06:42:22 följande:
    avil: haha nej det är inget ställe, utan du kan läsa om ketos här:www.giviktkoll.se/default.aspxCantaton: duktig! Blev det bra mat också? Det enda jag tänker på är mat... maaaaaaaaaat..... maaaaaaaaaaat... jag kommer att vara världens lyckligaste när jag får börja äta igen! Mikabella: Haha söt du är, tyvärr hjälper det nog inte om man luktar illa Men jag känner faktiskt det enbart efter träning när jag svettats typ, så det går ju att duscha bort... men äckligt är det i vilket fall Ska ut o drinka idag med tjejkompisarna... blir strikt lightläsk för min del!
  • Mikabella

hej tjejer. Hopas att ni är ute o gottar er i det fina vädret! Själv står jag i min lilla butik o bastar...ACen dog förra veckan o här är säkert 32 grader inne. HElt sjuk. Drack 4 glas vin igår o är såååå grymt bakis! Fattar inte vad som händer ibland? Är säkert så att jag var lite uttorkad av värmen på jobbet, o i kombo med alkohol så blev det lite mycket kanske?..Ush jobbigt är det! Erik Gadd var LYSANDE! Såååå bra. Love him!

ikväll fortsätter slarvet. Barbaque med min underbare vän Pete. Har inte träffat honom på ett år å det ska bli sååå kul! Dansa som små apor, dricka vin o grilla mumsig mat! Mmmmmmm!!!

Undrar om jag vågar väga mig på måndag....Hu...lite läskigt.

Pussar och kramar till er tjejer. Pusssss!

• Sommargrönt

Jag har ju betalt för ett halvår, så jag har till november. Viktklubb hjälper ju en att hålla vikten också. Och jag har en ny målvikt som väntar efter bröllopsresan.

Man väger in sig varje måndag där...

Cantaton skrev 2008-07-26 10:44:02 följande:
    Skönt för dig! Ska du gå på viktklubb med 3hg kvar? Du verkar ju kunna greja det här själv Toppen med klänningen!
  • Sommargrönt

Nu har dem tagit min blivande på svensexa för några timmar sen. Vi hann städa lägenheten och bada och sola nere vid sjön innan. Så det var ju skönt. Nu ska jag bröllopsfixa lite medan han är borta. Så kanske vi kan åka till ut till havet imorgon...beror väl på när han kan kommer hem och i vilket skick. :)

• Fratris

Buhu... jag mår så dåligt! Det var ju idag jag skulle ut och drinka med tjejerna (ja jag skulle ju dricka läsk då), men det klarar jag inte... ha fått värmeslag eller nåt, har känt mig helt yr, matt och svag hela dagen! Började med powerwalken imorse där jag inte drack tillräckligt, sen sa det stopp med pulvret... för jag mådde så otroligt illa.

Kände att jag nog blir tvungen att börja äta lite smått för att jag kände mig så svag, så tyvärr "misslyckas" jag med att gå på renkur till tisdag, som var tanken... Men nåja, försöker intala mig själv att det inte är så illa att renkuren tog slut 3 dar innan den borde gjort det - ska ju köra kombinerat ett tag istället nu.

Har ätit jättelite kycklingfile (säkert max 30 gram) med paprika och lök, samt ett äpple idag. Så ketosen är väl bruten, och förhoppningsvis luktar jag gott snart igen

Är bara suuuperorolig för att jag ska svälla upp okontrollerat pga glykogenet o vattnet, men förhoppningsvis gör jag inte det om jag kör kombinerat pulver o mkt protein istället för kolisar...

Mikabella: JAG VILL INTE HELLER VÄGA MIG PÅ MÅNDAG NU, buhu! Har säkert gått upp allt jag lyckats gå ner eller ngt! Och situationen på jobbet låter ju inte lysande, drick mkt vatten så du inte slutar som mig... (mår fortfarande skit)

Sommargrönt: Kul med blivande på svensexa! Hoppas han får kul!

• Sommargrönt

Stackars dig! *tröstar*

Hälsan går först! Du gör klokt i att börja äta kombinerat. Om kroppen säger ifrån så hade du inte tjänat något alls på tre dagar till! Se det positivt. MAT! :)

Fratris skrev 2008-07-26 21:18:30 följande:
    Buhu... jag mår så dåligt! Det var ju idag jag skulle ut och drinka med tjejerna (ja jag skulle ju dricka läsk då), men det klarar jag inte... ha fått värmeslag eller nåt, har känt mig helt yr, matt och svag hela dagen! Började med powerwalken imorse där jag inte drack tillräckligt, sen sa det stopp med pulvret... för jag mådde så otroligt illa.Kände att jag nog blir tvungen att börja äta lite smått för att jag kände mig så svag, så tyvärr "misslyckas" jag med att gå på renkur till tisdag, som var tanken... Men nåja, försöker intala mig själv att det inte är så illa att renkuren tog slut 3 dar innan den borde gjort det - ska ju köra kombinerat ett tag istället nu.Har ätit jättelite kycklingfile (säkert max 30 gram) med paprika och lök, samt ett äpple idag. Så ketosen är väl bruten, och förhoppningsvis luktar jag gott snart igen Är bara suuuperorolig för att jag ska svälla upp okontrollerat pga glykogenet o vattnet, men förhoppningsvis gör jag inte det om jag kör kombinerat pulver o mkt protein istället för kolisar...Mikabella: JAG VILL INTE HELLER VÄGA MIG PÅ MÅNDAG NU, buhu! Har säkert gått upp allt jag lyckats gå ner eller ngt! Och situationen på jobbet låter ju inte lysande, drick mkt vatten så du inte slutar som mig... (mår fortfarande skit)Sommargrönt: Kul med blivande på svensexa! Hoppas han får kul!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...