• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Sommargrönt

Stackars Mikabella! Förstår PRECIS hur du känner dig!
    Idag fick jag ta med hunden och sätta mig på blivandes jobb för att få lite svalka. Vi HAR faktiskt AC och nu när vi kör den dygnet runt så är det ändå över 35 grader varmt...HEMMA! Och getingar överallt...Jag blir tokig och galen och på dåligt humör. Känner mig också uppsvälld, ful och irriterad. Och så får jag värmeutslag på händer och fötter. Vi har ringt hyresvärden men han har uppenbarligen rätt att stänga ner hela kontoret och gå på semester medan vi dör här...Känns helt absurt faktiskt. Jag har knappt ork att andas, hur ska man orka träna då? Och blivande är så tapper...han tvätter fönster på balkongen just nu...älskade gubben...

Vi får hålla ut. Dricka vatten och försöka röra på oss tidiga morgonar och sena kvällar. Och hålla tummarna att värmen försvinner på en vecka för om det är så här på min bröllopsdag ställer jag in. Klarar inte att känna mig så ful och äcklig. Och sitter i bikini inne. Hur ska jag klara av att dra på mig värsta klänningen? Oj oj oj...

Kram kram från en som förstår. Hoppas du har trevligt på kalaset i alla fall!

• Ninnispinnis

Väldigt bra skrivet, Cantaton!
    Mycket bra peppning, tar också till mig den

Cantaton skrev 2008-07-28 17:48:02 följande:
    Känslan är din egen, men av dina tidigare inlägg att döma är du ingen tjocksmock - ETT kilo hit eller dit gör dig inte tjock. Kom ihåg här om dagen när du tyckte om din kropp. Du är samma person idag - bara lite varmare och tröttare.
  • Ninnispinnis

Har förresten tränat skivstång nu, brukar svettas ganska mycket under passet i vanliga fall, men idag rann jag bara bort! Men jag tränade i alla fall, trots att det kändes motigt

• PennyLane2009

Kan det vara så? Jag har skött mig som fasen hela helgen. Ätit tokbra, tränade fyra gånger förra veckan (varav ett pass i lördags) och ändå visade vågen typ 7 hekto plus sedan fredag morgon. Kände för att slänga ut vågen genom fönstret!
    Inge kul! Men det kanske är så att det beror på värmen, och att det bara är en dryg vecka kvar till mens. Då samlar jag alltid på mig en massa vätska. Men irriterande likförbannat, när jag verkligen varit superduktig hela veckan och heeeela helgen.

Ninnispinnis skrev 2008-07-28 14:16:35 följande:
    Eftersom vi nästan alla har gått upp de sista dagarna så MÅSTE det ju vara värmen, eller hur?!Tänk att det bara är några veckor kvar, sen slipper du de tråkiga kunderna, och blir dessutom FRU!
  • Cantaton

Som sagt, vi har typ gått upp allihopa fast vi har kämpat så. Definitivt värmen.

PennyLane2009 skrev 2008-07-28 22:28:58 följande:
    Kan det vara så? Jag har skött mig som fasen hela helgen. Ätit tokbra, tränade fyra gånger förra veckan (varav ett pass i lördags) och ändå visade vågen typ 7 hekto plus sedan fredag morgon. Kände för att slänga ut vågen genom fönstret!Inge kul! Men det kanske är så att det beror på värmen, och att det bara är en dryg vecka kvar till mens. Då samlar jag alltid på mig en massa vätska. Men irriterande likförbannat, när jag verkligen varit superduktig hela veckan och heeeela helgen.
  • Cantaton

Upp och hoppa, alla ni söta! Idag har vi en ny dag att kämpa till! (Jättepeppande när man är alldeles svullen överallt, jag vet - men vi får se det som en tillfällig fas. Man blir iaf lite brun av den gassande solen = vackrare )

Jag lyckades iaf passera 10000-stegsgränsen igår - helt utan att springa några extra varv i lägenheten. Det räckte med promenad till och från jobbet, samt några vändor till tvättstugan. Och stryka, mangla, vika... Det bara rann om mig.

• Mikabella

NI ÄR BÄST! Tack tjejer. Det är helt otroligt skönt att ha er!

Idag har jag faktiskt orkar gå 40 min nu direkt på morgonen. inte så snabbt iof men jag gjorde det! Måste var lite sjuk för såhär trött var det väldigt längesen jag var.

Cantaton: Du har ju verkligen kommit igång med stegen! Du är riktigt duktig!Är sååå skönt med dina peppande ord o din positivitet! Tack gumman!

Sommargrönt: Shit det låter som ett litet helvete! Lider verkligen med dig! Hatar getingar! Pussar och kramar till dig. Nu får vi försöka ta oss i kragen. Tack för din förståelse o dina ord. De värde, på ett mysigt sätt, såhär i den 35 gradiga värmen

Kramar på er allihopa! Idag syndar jag o kör min lilla vespa till jobbet. Orkar inte cykla o bli svettig. Packar ner bikinin så kanske man kan köra dirket till havet o bada kl 18

• Cantaton

Bra jobbat! Jag gick mina 25 min till jobbet i bra slö takt.

Klart du ska åka o bada sedan!

Mikabella skrev 2008-07-29 09:02:39 följande:
    NI ÄR BÄST! Tack tjejer. Det är helt otroligt skönt att ha er! Idag har jag faktiskt orkar gå 40 min nu direkt på morgonen. inte så snabbt iof men jag gjorde det! Måste var lite sjuk för såhär trött var det väldigt längesen jag var.Cantaton: Du har ju verkligen kommit igång med stegen! Du är riktigt duktig!Är sååå skönt med dina peppande ord o din positivitet! Tack gumman!Sommargrönt: Shit det låter som ett litet helvete! Lider verkligen med dig! Hatar getingar! Pussar och kramar till dig. Nu får vi försöka ta oss i kragen. Tack för din förståelse o dina ord. De värde, på ett mysigt sätt, såhär i den 35 gradiga värmen Kramar på er allihopa! Idag syndar jag o kör min lilla vespa till jobbet. Orkar inte cykla o bli svettig. Packar ner bikinin så kanske man kan köra dirket till havet o bada kl 18
  • malintrollet

Hej hopp i värmen!

Jag putsade fönster hela eftermiddagen och kvällen igår, och har nu för första gången i livet provat ett "husmorstips"; gnida fönstrena med tidningspapper efteråt för att få bort ränder o så. SHIT vilken utsikt det blev sen!

Har även inhandlat quinoa och gjorde gryta igår o åt quinoa till... riktigt gott faktiskt!!

cantaton: Bra jobbat att du kommer upp i bra stegantal! Jag tycker det är roligt med stegräknaren för man känner sig så duktig på dagarna fastän man egentligen går lika mycket som man brukar. Man får ju också peppning till att gå mer.

mikabella: Hoppas det känns bättre för dig idag! efter ett dopp i havet efter jobbet känner du dig nog mycket bättre. Alla har vi dåliga dagar ibland då man känner sig smällfet och allmänt äcklig. Jag för min del ser ut som en nykokt kräfta med psoriasis (flagnar i ansiktet av min tupplur på stranden)... men men! sparka igång pitbullen i dig igen pitbullkamelen gör alla gladare... KRAM

pennylane: Låter som att du är riktigt duktig!! om du vet att du ätit rätt och tränat bra, så skit i vad vågen säger... Du kan må bra av att veta att du skött dig bra!

ninnispinnis: Fortsätt kämpa på med träningen! jag tycker det är skönt när man svettas mycket.. känns verkligen som om man gör något då!

Ska handla idag efter jobbt trots att jag är rätt pank. Min tur att bjuda Henrik på middag!

KRAM alla och kämpa på i sommarhettan!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...