• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Snart Fratris, nart får du dricka vin igen! Kämpa på min vän. Håller verkliegn med om acetonandedräkten...o svetten luktar oxå annorlund..Blä...ush inget roligt..Men vad gör det! Du är ju så söt att doften liksom glömms bort när man ser dig.

Fratris skrev 2008-07-25 13:56:09 följande:
    Suck, sååå avis Mikabella... jag är sååå svag för vin. Speciellt på sommarn! JAG ÄLSKAR VIN!!! Men nu ska jag hålla mig... iaf till semestern :P
  • chamor
    Mikabella skrev 2008-07-25 14:19:17 följande:
    Klart du passar in!!! Vi vill INTE bli av med dig!
    Hihi vad söt du är men jag känner inte riktigt att jag har vare sig orken eller motivationen som ni har utan tror naivt nog att det ska komma av sig själv... Det enda jag ändrat på är att jag går istället för cyklar till jobbet och dricker mera vatten, speciellt när jag är hungrig vid icke mat tid.. Ni andra tränar ju som tokar
  • Mikabella

Kanske det, men det är inte bara det som räknas på denhär tråden! det som räknas är att man är nyfiken, peppande o snäll...å alla de sakerna är ju du!

chamor skrev 2008-07-25 14:24:14 följande:
    Hihi vad söt du är men jag känner inte riktigt att jag har vare sig orken eller motivationen som ni har utan tror naivt nog att det ska komma av sig själv... Det enda jag ändrat på är att jag går istället för cyklar till jobbet och dricker mera vatten, speciellt när jag är hungrig vid icke mat tid.. Ni andra tränar ju som tokar
  • Mikabella

Du Chamor...alla bäckar små räknas!

• chamor

Jo jag tror faktiskt att det hjälper lite iaf vattnet.. Och som sagt så har ju godissuget minskat avseevärt jag som kan äta godis helst varje dag! Blir dock att lite sugerpaste försvinner ner när jag ska fixa med rosorna till bröllopstårtan :P Aja baja men den är SÅÅÅ god.

• malintrollet

chamor: något jag gjorde när jag avr lite nere och ovanligt extrempank en period var att jag började skriva upp precis ALLT jag åt. Varenda liten grej jag stoppade i munnen skrev jag upp, och sen efter en vecka så hade man blivit av med ovanan att gå och småäta. Sen blev det så att om man kollade på vad man egentligen åt, så såg det inte heller helt lysande ut jämt, så jag började äta mer hälsosamt också. Och vips så blev det billigare, jag kände att jag gjorde något för mig själv, och jag gick ner i vikt! Det var det som blev startskottet till att jag är så motiverad nu. Jag märkte att det faktiskt går! och det enda jag gjorde var att börja skriva ner vad jag egentligen stoppade i mig.

Fick idén fårn Viktklubb.se, men hade inte råd med medlemskapet, så gjorde en egen liten variant. Jag sa även till alla mina kompisar vad jag höll på med, vad som var mitt mål och att jag gärna ville ha lite peppning och stöd. Och det fick jag!

• Cantaton

Nu ska jag ha picknick tillsammans med en kompis på Parkteatern ute på Djurgården Sallad, kvisttomat, kalkon, keso, avokado och hemmagjord, kall sås. Ha en trevlig kväll!

• Sommargrönt

Hej alla! OJ, ni skriver som....jag hinner inte med. Hade FEM sidor med inlägg att läsa sen midnatt! :)

Mikabella: Jag tror inte alls att du struntar i maten. Det behöver du inte oroa dig för. Men att du kanske äter lite för lite snarare än för mycket ibland...det är inte samma sak! Och jag kommer gärna förbi dig (även om jag gillar varken vin eller champagne...). Men i helgen har ju min blivande svensexa och jag har lilla vovvevalpen här att passa...så det blir svårt.

Malintrollet: Grattis till en trevlig....date. ;) Är så glad för din skull!

BrudSeptember: Oj, vad jobbigt det måste vara för dig...förstår verkligen att det känns tungt när vågen gör så. Här har det i alla fall varit så här varmt sen måndag-tisdag. Du måste våga lite på att något hekto kan bero på lite slarv men att du inte stoppar i dig för mycket jämfört med träning och normalt dagsintag. Om du känner att du har rent samvete i övrigt kommer vågen gå tillbaka igen. Jag LOVAR! Ge inte upp...du kommer ångra dig så mycket sen. Tänk inte på vad vågen visar eller vad du stoppat i dig fel. Tänk på de gånger du tränat och på de saker du INTE stoppat i dig!

Chamor: Klart du passar in här. Jag åt FEM bitar tårta på min födelsedag igår! Och har halverat träningen på grund av motivations- och tidsbrist. Jag gifter mig om TVÅ VECKOR och EN DAG! Klart jag är supermotiverad...ska prova min klänning sista gången på onsdag...och ändå proppar jag i mig tårta som en jag vet inte vad! Det är ju jättebra att du dricker vatten och blivit av med en massa sötsug! Alla börjar vi någonstans! Du måste sätta mål som känns realistiska och meningsfulla för DIG! Inte jämföra med stortrutarna här. :)

Fratris: Grattis till delmålen! Och hoppas du börjar lukta bättre snart. :) Trösta dig med att i vår lägenhet är det så varmt att jag luktar illa dygnet runt av helt andra anledningar. ;)

Vet ni vad förresten! I morse fick jag en sen födelsedagspresent. Vågen visade 68,5! Nu är det bara fem hekto kvar! Hoppas inte tårtan från igår kommer med försenad viktökning imorgon...När värmen lagt sig ikväll ska jag ut och röra på mig!
    Kram alla! Ni är helt underbara! Jag hade aldrig klarat detta utan er!

• avil

Fratris-varför luktar du aceton?? fattar inte.vad är ketos?Är det ett ställe??

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...