• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Vill du göra receptet med GI-vänligt, malintrollet, så kan du byta ut ostsåsen mot havregrädde och lite parmesan. Gärna skinka och lök i också. Och så får du såklart byta tortellinin mot fullkornspasta.

malintrollet skrev 2008-07-25 08:46:39 följande:
    mikabella: gott/snabbt/inte särskilt kaloririkt studentmiddagstips... (inte alltför dyrt heller)- Ett paket fullkornstortellini med valfri fyllning (eller flera paket beroende på hur mycket matlåda man vill ha)- Viktväktarnas ostsås (1 flaska per paket tortellini)- salt, peppar, vitlök(pulver), timjan (i massor)Koka upp vattnet med kryddorna i, koka tortellinin enligt anvisningar. Häll av vattnet, ställ tillbaka på spisen och häll på ostsåsen och mer timjan och vitlök... låt det bli varmt, servera dig själv (och kankse sambo) en portion och gör matlåda på resten! kan ätas både varmt och kallt och tar MAX 15 minuter...;)
  • Mikabella

Hej alla glad! vad många som skrivit under tiden jag bara sprang o hämtade en kopp the! Åhhh ni är sååå fina! Pussar er! Man blir pigg o glad av läsa era inlägg.

Klänningar som sitter perfekt, promenader som blir av, övernattningar med gymnastiktimme och stegräknare som tickar på! Heja er allihopa!

Åh glömde säg att jag hade min "vågdag" idag...vill ju inte sabba den fina stämmningen, men det var inge skoj...0,5 kg upp igen. Grrrr vad jag pendlar. Ja ja det försvinner nog snart igen. Måttbandet är min nya vän. Har minskat 2 cm runt midjan nu ...iof ökat 1 cm runt låret, STORA muskler nu..gammal teränngrittsryttarinna som man är så har man ju lite kräm i benen 1 cm mindre runt armarna. Ja så på det hela så går det ju fint dethär ...Mycket pga av er o ert stöd.

• Cantaton

Klart du kan! Tidigare när jag följt GI har jag gått direkt på fas 3 men ändå gått ner. Nu har jag följt fas ett, och igår övergick jag till fas 2 - du kan absolut hoppa rakt på tvåan.

malintrollet skrev 2008-07-25 08:50:55 följande:
    Jag vill gärn aha tips om ALLT möjligt!Har suttit och smyg-skrivit ut aftonbladets GI-receptguide och det bara vattnas i munnen!Men då jag redan kört renkur/ketos ett par veckor nu (mer eller mindre ketos i alla fall) så undrar jag om man inte kan gå direkt in i fas 2 på GI...?Tar tacksamt emot all form av tips!
  • Cantaton

Jag var så noga och mätte förra gången jag tänkte att jag skulle gå ner i vikt (uppenbarligen inte ligga taggad som den här gången). Jag måste verkligen ta och göra det nu, nu när jag verkligen tänker satsa!

Och kort - absolut! Det har jag tänkt hela tiden, har bara inte blivit av...

Mikabella skrev 2008-07-25 08:52:13 följande:
    Hej alla glad! vad många som skrivit under tiden jag bara sprang o hämtade en kopp the! Åhhh ni är sååå fina! Pussar er! Man blir pigg o glad av läsa era inlägg.Klänningar som sitter perfekt, promenader som blir av, övernattningar med gymnastiktimme och stegräknare som tickar på! Heja er allihopa!Åh glömde säg att jag hade min "vågdag" idag...vill ju inte sabba den fina stämmningen, men det var inge skoj...0,5 kg upp igen. Grrrr vad jag pendlar. Ja ja det försvinner nog snart igen. Måttbandet är min nya vän. Har minskat 2 cm runt midjan nu ...iof ökat 1 cm runt låret, STORA muskler nu..gammal teränngrittsryttarinna som man är så har man ju lite kräm i benen 1 cm mindre runt armarna. Ja så på det hela så går det ju fint dethär ...Mycket pga av er o ert stöd.
  • malintrollet

Jag har inte ätit mitt tortellinirecept på ett tag nu... men tyckte det verkade som att mikabella kanske kollar på kalorimängd istället för GI-vänlighet... och så är det absolut godast med fullkorstortellini.. finns massor med olika sorter från Zeta.

Men havregrädde och parmesan...hmm.. det ska jag komma ihåg!

Men vilken är den bästa GI-kokboken då enligt dig??*nyfiken*

Cantaton skrev 2008-07-25 08:51:34 följande:
    Vill du göra receptet med GI-vänligt, malintrollet, så kan du byta ut ostsåsen mot havregrädde och lite parmesan. Gärna skinka och lök i också. Och så får du såklart byta tortellinin mot fullkornspasta.
  • Mikabella

Mmmmmmmm mumsigt...Tål inte pasta bara Buhu...Men ska göra en portion till Mr att ta med till jobbet! Bara kokt potatis, couscous och bulgur, quinoa. åhhh vet inte hur det stavas! kollar ju på paketet dagligen men kan inte lära mig..., funkar. Äter massor av grönsaker, kokta. Aldrig stekemat eller friterat. Gott, ja, men livsfarligt för en känslig liten mage , å så har jag hört att det inte är så bra för figuren

Ni kanske inte tror det, men jag är en riktig fena på att laga mat! Ett av mina absolut största intressen faktiskt! Haha är en gourmet faktiskt..Samlar årgångsviner och champagner...

malintrollet skrev 2008-07-25 08:50:55 följande:
    Jag vill gärn aha tips om ALLT möjligt!Har suttit och smyg-skrivit ut aftonbladets GI-receptguide och det bara vattnas i munnen!Men då jag redan kört renkur/ketos ett par veckor nu (mer eller mindre ketos i alla fall) så undrar jag om man inte kan gå direkt in i fas 2 på GI...?Tar tacksamt emot all form av tips!
  • malintrollet

wow! vin och champagne minsann... sånt jag med skulle vilja göra, men som snål-csn sätter stopp för...grrr...

Tipset var mer eftersom du skrev att du inte hade tid för matlådor och storkok... och 15 minuter är ju inte direkt lång tid... Inte så att jag itne trodde du kan laga mat eller så.

Jag ska ta mod till mig nästa gång i affären och köpa quinoa... aldrig smakat det, men är sjukt nyfiken! Vilken ska man ta då? svart röd eller vit?

Mikabella skrev 2008-07-25 09:00:15 följande:
    Mmmmmmmm mumsigt...Tål inte pasta bara Buhu...Men ska göra en portion till Mr att ta med till jobbet! Bara kokt potatis, couscous och bulgur, quinoa. åhhh vet inte hur det stavas! kollar ju på paketet dagligen men kan inte lära mig..., funkar. Äter massor av grönsaker, kokta. Aldrig stekemat eller friterat. Gott, ja, men livsfarligt för en känslig liten mage , å så har jag hört att det inte är så bra för figuren Ni kanske inte tror det, men jag är en riktig fena på att laga mat! Ett av mina absolut största intressen faktiskt! Haha är en gourmet faktiskt..Samlar årgångsviner och champagner...
  • Cantaton

Jojo, givetvis för hennes del, men jag tänkte om du själv ville äta sådant du ätit tidigare som bara går att svischa ihop även i GI Men det är snarare fas 3.

"Klaras goda GI-dagar" gillar jag. Såg att syrran hade någon annan som verkade bra, ska fråga henne om den.

malintrollet skrev 2008-07-25 08:57:21 följande:
    Jag har inte ätit mitt tortellinirecept på ett tag nu... men tyckte det verkade som att mikabella kanske kollar på kalorimängd istället för GI-vänlighet... och så är det absolut godast med fullkorstortellini.. finns massor med olika sorter från Zeta.Men havregrädde och parmesan...hmm.. det ska jag komma ihåg!Men vilken är den bästa GI-kokboken då enligt dig??*nyfiken*
  • Mikabella

Tog det absolut inte som ett påhopp! Är jätte tacksam för ditt tips sötnos. Du är gullig och receptet ska absolut sparas! Mr kommer älska det! Är sååå skönt med lite nya tips o ideer. Är lätt att köra fast i vaneträsket o alltid laga samma sorts mat.

Är bara det att i mina inlägg verkar det som om jag lever på pulver Är ju så sjukt duktig just nu Log bara lite åt mig själv som påstår att jag inte slarvar..hahaha vem försöker jag lura?! Hihi...Tycket bara det var roligt att ge er en mer riktigt syn på mig. Är en riktigt slarver egentligen, men just nu är jag så GRYMT fokusera på att äta riktigt, träna och stackars pojkvännen trånar o ber om att jag ska börja lag mer mat igen. Haha blir inget med det! GI isf! Verkar vara jätte bra! Ska oxå hänga på! Mr älskar ju kött..han är som ett barn...vill INTE ha kaninmat..bara kött!

Kan ni inte titta förbi hemma hos mig så öpnar vi några flaskor skumpa?! Börjar bli väldigt nyfiken på er allihopa!

malintrollet skrev 2008-07-25 09:05:02 följande:
    wow! vin och champagne minsann... sånt jag med skulle vilja göra, men som snål-csn sätter stopp för...grrr...Tipset var mer eftersom du skrev att du inte hade tid för matlådor och storkok... och 15 minuter är ju inte direkt lång tid... Inte så att jag itne trodde du kan laga mat eller så.Jag ska ta mod till mig nästa gång i affären och köpa quinoa... aldrig smakat det, men är sjukt nyfiken! Vilken ska man ta då? svart röd eller vit?
  • malintrollet

Var bor du då?

Önskar jag cokså kunde komma igång ordentligt med träning... är ju inte SÅ svårt egentligen, och har man väl fått in vanan så går det väl av bara farten...right?

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...