• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • BrudSeptember2008

Cantaton;
    Hur man än gör, så är man aldrig helt nöjd:D

Man vill veta, men samtidigt precis som du säger så blir man besviken om det inte visar mer ner än vad det gör ibland...
    Det är ju verkligen skitsvårt att hålla motivationen en HEL VECKA till OM det inte har hänt så mycket...

Men du är verkligen superduktig! Och man ska nog inte stirra sej blind på vågen heller, även om det är lättare att säga än att göra!;)

KRAAAAM

• Cantaton

Vita kläder har jag aldrig ens slutat använda :) Jag har vitt på mig nu.

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-24 11:28:52 följande:
    PS;Mikabella.. då delar vi samma skräck; Ljusa jeans:SVita kläder har jag börjat med liite, ett vitt linne har jag köpt att ha i sommar!;)
  • Mikabella

Bra! Vitt är ju såååå snyggt och frächt! Älksar det, men på andra Jag är så bytig o tycker att vitt på toppar gör mig till en badboll Men men jag rehabiliterar mig nu! Imorgon LOVAR jag att ha på mig något vitt!

Åh ja Brudis! Vi är BÄST. ALLA tjejer på denna tråd är ju helt fantastiska! Ni ger så mycket stöd. Som sagt sambon är ju sååå grymt lättad över att jag hittat någon annan att tjata om vikt, träning och nyttig mat med Hahaha...han har lite svårt att motivera sig själv då han av naturen har den perfekta fotomodellkroppen. Grrr vad arg man kan bli när han sitter i solen o dricker öl o magen hans är platt som en pannkaka och full av snygga rutor!

Cantaton skrev 2008-07-24 11:37:50 följande:
    Vita kläder har jag aldrig ens slutat använda :) Jag har vitt på mig nu.
  • malintrollet

Ni är inte ensamma om att ha skräck för ljusa kläder.
    Tvättade igår och insåg att jag ahr nästan bara svart, brunt och mörkblått. Det som bryter av lite är lite röda kläder här o var, men annars ser det mörkt ut...bokstavligt talat.
    Märkeskläder kan jag bara drömma om. Finns ju inga snygga designerkläder för folk som ser ut som jag! Vissa tröjor går väl an, men byxor.. inte en chans!

Jag svettas också så sjukt mcyekt, så om jag har på mig "fel" kläder så syns det överallt att jag svettas mycket... visst visst är det naturligt och så, men man känner sig ju inte jättetjusig med miljarders svettfläckar överallt.
    Har en liten aning/förhoppning om att dett problemet även kommer att bli mindre om jag går ner i vikt... vet inte om det är så, men man kan ju alltid hoppas!

Springer därför permanent runt i billigar kläder från HM som jag nog ändå lyckas kombinera så det ser någorlunda anständigt ut.

• Mikabella

kan villigt erkänn att svart är min favorit färg...fast än att det inte änns är någon färg

Förstår ditt dilemma. Är väldigt snålt med roliga/snygga/trendiga kläder i större storlekar! Men H&M är icke att förkasta! Får se det positivt...eftersom kläderna inte är så dyra, men ändå håller en hög modegrad, så kan man ju få lov att shoppa lite oftare Har en vän som designar kläder för Lin dex o jag måste säga att de verkligen har gjort en uppryckning!

Jag hejar på dig. Tycker du är så duktig och älskar din positivitet. Kämpa på min vän. Tror det är som du säger, med ökad motion, bättre kondition o några färre kilon kommer välbefinnandet öka, svetten avta och vita kläder göra entre i garderoben! Kram!!!!!!

malintrollet skrev 2008-07-24 11:47:36 följande:
    Ni är inte ensamma om att ha skräck för ljusa kläder.Tvättade igår och insåg att jag ahr nästan bara svart, brunt och mörkblått. Det som bryter av lite är lite röda kläder här o var, men annars ser det mörkt ut...bokstavligt talat.Märkeskläder kan jag bara drömma om. Finns ju inga snygga designerkläder för folk som ser ut som jag! Vissa tröjor går väl an, men byxor.. inte en chans!Jag svettas också så sjukt mcyekt, så om jag har på mig "fel" kläder så syns det överallt att jag svettas mycket... visst visst är det naturligt och så, men man känner sig ju inte jättetjusig med miljarders svettfläckar överallt.Har en liten aning/förhoppning om att dett problemet även kommer att bli mindre om jag går ner i vikt... vet inte om det är så, men man kan ju alltid hoppas!Springer därför permanent runt i billigar kläder från HM som jag nog ändå lyckas kombinera så det ser någorlunda anständigt ut.
  • Fratris

Haha I hear ya... det är såååå orättvist att killar har det så lätt... jag och min pojkvän har helt motsatta problem, han vill bygga mer och dricker 3 proteinshakes om dan för att få i sig tillräckligt med kalorier, och äter 6 MÅLTIDER (INTE små mellanmål! Måltider!!!) om dan... fatta hur jobbigt det är att vara med honom varje dag då! Så sitter han ändå där med sin superplatta mage på kvällen, efter sex måltider... grrr min mage ser ut som en boll på kvällen

Det är nu som jag är hemma i Sverige o vi varit borta ifrån varann i 7 veckor som jag liksom har kunnat sluta äta allt skit ha-ha... (eller det är inte skit, men de där "ja men klart vi ska fika framför TV:n på kvällen", och "shouldn't you eat more, you're so skinny!" t.ex).

Nu kommer jag såklart inte börja med att äta onyttigt eller fika i tid och otid igen nu när jag faktiskt lyckats trimma kroppen

Kläder, mode och SKOR är också min stora passion, så det är sååå kul att allt sitter snyggt nu! Verkligen motiverande för att gå ner de två sista kilona

Fan vad duktiga vi är tjejer! Sitta här och vara nyttig på sommaren liksom

Mikabella skrev 2008-07-24 11:46:07 följande:
    Bra! Vitt är ju såååå snyggt och frächt! Älksar det, men på andra Jag är så bytig o tycker att vitt på toppar gör mig till en badboll Men men jag rehabiliterar mig nu! Imorgon LOVAR jag att ha på mig något vitt!Åh ja Brudis! Vi är BÄST. ALLA tjejer på denna tråd är ju helt fantastiska! Ni ger så mycket stöd. Som sagt sambon är ju sååå grymt lättad över att jag hittat någon annan att tjata om vikt, träning och nyttig mat med Hahaha...han har lite svårt att motivera sig själv då han av naturen har den perfekta fotomodellkroppen. Grrr vad arg man kan bli när han sitter i solen o dricker öl o magen hans är platt som en pannkaka och full av snygga rutor!
  • Sommargrönt

Visst är vi bäst. Men nu ska ni få hjälpa mig med att vandra på den fina gränsen mellan att vara en fin blivande hustru och att bli bridezilla.

Min blivande ska väldigt snart ha svensexa...det har blivit lite problem för hans bror skulle först ordna något men sen fick han barn så han missade lite med planeringen. Ett annat kompisgäng (där bara en ska på bröllopet) drog igång lite planering och satte ett datum för en svensexa. När brodern hämtat sig från barnafödandestadiet så såg jag till att de fick kontakt med varandra för chans att planera en svensexa tillsammans. Brodern ringde runt till alla vänner och berättade om datumet det andra kompisgänget satt för att kolla hur passande det var. Han och de andra bröderna kunde nämligen inte det datumet. Men vännerna kunde, så till slut så bestämde sig brodern för att släppa en eventuell andra svensexa och låta kompisgänget sköta den istället. Nu berättade jag för min brudtärna om vad som komma skall och hon svarar att hennes kille (som är en nära vän till min blivande) inte blivit inbjuden...Jag hörde av mig till svensexeplanerarna och berättade detta. Han svarade att eftersom brodern väntat så länge med att ställa in sin så har de planerat för att vara själva. Jag citerar: "Vi är inställda på att bara vara vi, det blir svårt att ordna med mat och bilar etc nu tyvärr".

Saken är den att detta kompisgäng är inte ens nära min blivande. Bland de som inte finns bjudna är vår toastmaster (nära vän), bästa vännen (sen barnsben) och brudtärnans pojkvän (den killkompis som min blivande umgås absolut mest med). Känns inte det fel av kompisgänget att inte ens fråga om de kan, vilket säkert inte är så stor chans nu när det bara är ett par dagar bort...? Jag menar, det ska väl handla om min blivande, inte om att kompisgänget vill ha en "egen" kväll...det kan dem väl ha en annan gång? Jag är såååååå arg! Vad ska jag göra?

• Cantaton

Sommargrönt, usch vilken stil! Jag vet faktiskt inte vad du ska göra Men kanske bättre att planera någon killkväll efter vigseln då? Med de nära-nära. Även om det inte är samma sak..

• Cantaton

Ååh, min dag är sååå seg. Jag sitter ju och gör tester. Och så är det flera grejer jag inte kan, som jag måste instrueras om (via msn), och som jag sedan ska göra en instruktionssamling av till de andra som testar.

Sedan efter all vänta på hjälp och knåpandet med instruktionerna, och hjälpandet till de andra kommer nya sidor in i bilden, och då behövs användaruppgifter som inte finns än, och sedan ska jag kolla allt mot en ny sida och då är den under uppdatering, så det går inte att göra någonting. Jag kommer ju ingenvart!!

• Mikabella

Dumma dom. Sånt ska du ju inte behöva bry dig om på din fölsedag ju! Killar o planering! Blir så ofta förundrade över deras brist på kunskap om hur planering går till! Kan säga att jag rejällt räddade upp en av min Mr o hans väns planerade av en svensexa för 2 månader sedan. Vem lagade all mat? Oki de fixade ölen själva, men vem tänkte på att ställa in den i kylen? Ja man får nog helt enkelt försöka att finnas till hand och le åt deras totala Brist på att få ihop sammankomster.
    Andas Sommris, andas!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...