• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Sommargrönt

Välkommen Brenda! Inga sätt att minska i vikt är väl fel (om dem inte är farliga!) så länge man vet vad man har att vänta sig. Vill du ner snabbt för bröllopet och vet att det mesta eller mer kanske kommer tillbaka efteråt så har du väl gjort ett bra val! Här finns det pepp över för alla!

Brenda skrev 2008-07-23 12:11:23 följande:
    Hej Tjejer!gud vad positiva ni är, så skönt... känner verkligen att jag kommer fixa min diet, när jag läser vad Ni skrivit. Jag väger mig inte, men väger för mycket, typ 75 kankse! Ska gifta mig den 27 september och går nu på VLCD... inte bara soppor alltså och sen springer (förlåt joggar ) jag varannan dag. okej, jag aknse kommer gå upp sen... men vill verkligen vara fin.. till dagen B
  • Sommargrönt

Grattis!

Jag har precis kommit i mina små shorts från förra sommaren. Så jag är också nöjd och glad. Men jag vet inte om jag vågar mig på en kur...Jag menar, vet att det skulle försvinna mycket vikt. Men det mesta är ju vätska som kommer tillbaka direkt. Och jag ska på 3 veckor lång resa i USA och förväntar mig ändå att gå upp då. Men blir det för mycket så är jag rädd att tappa motivationen sen...typ om vågen visar mer än 70 igen när jag kommer hem...då kanske det är fel med en kur? Och sen är det ju midjemåttet som är det viktiga...så klänningen sitter rätt...vet inte hur lyckat det är med kur då...Tips någon? Förresten borde jag klappa mig lite på axeln; har tappat 6,5 cm i midjemått faktiskt!

Mikabella skrev 2008-07-23 12:56:51 följande:
    Haha fick precis på mig ett par Flippa byxor i storlek S..M satt tifgt för 2 månader sedan! Ville bara skryta lite Nej då..Ville mest peppa och påminna om att hårt arbete lönar sig!
  • Mikabella

Åh det är ju jätte bra!!!

Förstår det där med rädslan för viktminsking på fel ställe. Jag måste dock faktiskt erkänna att pulverdiet funkade väldigt bra på mig. Tappade ganska jämt över hela kroppen. 2 kg ungefär. Har fått tillbaka 1kg. Man tappar mycke vätska och jag upplevde det verkligen som att man fick en plattare mage! Jag "jäster" gärna upp av all vätska o midjemåttet blir lite onödigt stort. Renkuren kan ju gå dig att minaks runt midjan pga att du tappar just all onödig vätska.

Annars tycke rjag att sneda situps och pilates gör undervärk för rygg, midja. Jobbigast, men effektivast för kärlekshandtagen är följade...Ligg på sidan. Be någon sitta på dina ben alt stick in benen under soffan Lyft överkroppen uppåt. Skit svårt och man klarar bara någon cm i början, men skam den som ger sig, Kör 2X5 per sida första gångerna och se hur du blir starkar, hittar teknik och blir mer rörlig på bara någon vecka

Sommargrönt skrev 2008-07-23 13:01:52 följande:
    Grattis!Jag har precis kommit i mina små shorts från förra sommaren. Så jag är också nöjd och glad. Men jag vet inte om jag vågar mig på en kur...Jag menar, vet att det skulle försvinna mycket vikt. Men det mesta är ju vätska som kommer tillbaka direkt. Och jag ska på 3 veckor lång resa i USA och förväntar mig ändå att gå upp då. Men blir det för mycket så är jag rädd att tappa motivationen sen...typ om vågen visar mer än 70 igen när jag kommer hem...då kanske det är fel med en kur? Och sen är det ju midjemåttet som är det viktiga...så klänningen sitter rätt...vet inte hur lyckat det är med kur då...Tips någon? Förresten borde jag klappa mig lite på axeln; har tappat 6,5 cm i midjemått faktiskt!
  • Sommargrönt

Tack för tipset! Jag ska försöka köra mycket styrka hemma nu sista veckorna. Hinner inte med så mycket motion. :( Får bli 2-3 ggr per vecka bara. Men jag tycker man känner sig så mycket finare bara man kört 15 minuter om dagen styrka i några dagar. Sitter nog mycket i huvudet, men det är ju hur man känner sig där som egentligen är det viktiga. Ingen annan lär ju t ex se skillnad på om jag väger 68 eller 69 kg...Och jag ska fundera på renkur...Kanske kan köra det sista veckan om jag inte kommit ner sista kg då...Då är ju klänningen visserligen klar, men det är ju snörning på den så det borde ju gå att justera, eller hur?

Mikabella skrev 2008-07-23 13:27:26 följande:
    Åh det är ju jätte bra!!! Förstår det där med rädslan för viktminsking på fel ställe. Jag måste dock faktiskt erkänna att pulverdiet funkade väldigt bra på mig. Tappade ganska jämt över hela kroppen. 2 kg ungefär. Har fått tillbaka 1kg. Man tappar mycke vätska och jag upplevde det verkligen som att man fick en plattare mage! Jag "jäster" gärna upp av all vätska o midjemåttet blir lite onödigt stort. Renkuren kan ju gå dig att minaks runt midjan pga att du tappar just all onödig vätska.Annars tycke rjag att sneda situps och pilates gör undervärk för rygg, midja. Jobbigast, men effektivast för kärlekshandtagen är följade...Ligg på sidan. Be någon sitta på dina ben alt stick in benen under soffan Lyft överkroppen uppåt. Skit svårt och man klarar bara någon cm i början, men skam den som ger sig, Kör 2X5 per sida första gångerna och se hur du blir starkar, hittar teknik och blir mer rörlig på bara någon vecka
  • Ninnispinnis

Får man vara med här? Ni verkar vara så gulliga och peppande mot varandra

Gifter mig 30 augusti, och är i full gång med att finjustera figuren fram till dess... Har egentligen tränat regelbundet i flera år, men har lagt i en extra växel nu. Tittar inte så mycket på vågen, men måttbandet åker fram med jämna mellanrum. Klänningen sitter så mycket bättre om jag minskar någon centimeter till

Kombinerar spinning och promenader med styrketräning. I övrigt är jag inte så mycket för godis och sötsaker, mina svagheter är god (läs onyttig) mat och vin. I veckorna lagar jag nyttig mat och tar med matlåda till jobbet, men på helgerna unnar jag mig lite lyx.

Låter nästan som en kontaktannons, haha

• Cantaton

Hihi. Du är så välkommen - med eller utan kontaktannons

Ninnispinnis skrev 2008-07-23 14:19:44 följande:
    Får man vara med här? Ni verkar vara så gulliga och peppande mot varandra Gifter mig 30 augusti, och är i full gång med att finjustera figuren fram till dess... Har egentligen tränat regelbundet i flera år, men har lagt i en extra växel nu. Tittar inte så mycket på vågen, men måttbandet åker fram med jämna mellanrum. Klänningen sitter så mycket bättre om jag minskar någon centimeter till Kombinerar spinning och promenader med styrketräning. I övrigt är jag inte så mycket för godis och sötsaker, mina svagheter är god (läs onyttig) mat och vin. I veckorna lagar jag nyttig mat och tar med matlåda till jobbet, men på helgerna unnar jag mig lite lyx.Låter nästan som en kontaktannons, haha
  • Mikabella

Klart du får vara med. Här finns både hjärterum och snart ännu mer stjärterum allt eftersom vi blir mindre

Vi har tydligen samma laster du å jag Trevligt...eller? Haha inte såhär i bröllopstider kanske, men annars mycket!

Ninnispinnis skrev 2008-07-23 14:19:44 följande:
    Får man vara med här? Ni verkar vara så gulliga och peppande mot varandra Gifter mig 30 augusti, och är i full gång med att finjustera figuren fram till dess... Har egentligen tränat regelbundet i flera år, men har lagt i en extra växel nu. Tittar inte så mycket på vågen, men måttbandet åker fram med jämna mellanrum. Klänningen sitter så mycket bättre om jag minskar någon centimeter till Kombinerar spinning och promenader med styrketräning. I övrigt är jag inte så mycket för godis och sötsaker, mina svagheter är god (läs onyttig) mat och vin. I veckorna lagar jag nyttig mat och tar med matlåda till jobbet, men på helgerna unnar jag mig lite lyx.Låter nästan som en kontaktannons, haha
  • Ninnispinnis

Tack!

Ja, Mikabella, lasterna är ju väldigt goda att avnjuta men vet precis vart de ska sätta sig... Är inte så hysteriskt sträng mot mig själv, men försöker tänka och känna efter en extra gång innan jag äter/dricker det där extra. Resonerar som så att om jag är VÄLDIGT sugen så är det ok, men annars avstår jag. Hoppar alltså över det som inte känns nödvändigt, men unnar mig det som jag verkligen vill ha. Känns lättare när jag vet att jag får lyxa ibland...

Tror att den här typen av peppning är precis vad jag behöver för att fixa den sista lilla biten fram till bröllopsformen

• Mikabella

Ninnispinnis: Vi gifter ju oss samma dag! Vi ska fixa de sista tråkiga mjukotrillaöverjeanslinningsodallerkilona! Jag har 3 kvar...

• malintrollet

Välkomna alla nya!
    Kul att ha fler att prata med här ju...

sommargrönt: vet faktiskt inte hur det går med vikten. Har ju ingen våg hemma, men centimetrarna på måttbandet visar minskning i alla fall!

Kommer nu i kläder som inte längre passade inför thailandssemestern i vintras, och mina andra kläder sitter äntligen som dom ska igen!
    Så skönt att veta själv att det går åt rätt håll! och dessutom skönt att känna att man bara blir mer motiverad till fortsatt viktminskning.

Jag går och småler hela tiden att jag itne känner mig som en uppstoppad, överviktig, korv på två ben längre. Är iofs fortfarande överviktig, men det känner mig inte motbjudande längre, något som faktiskt känns mycket konstigt eftersom just motbjudande är vad jag känt mig så länge jag kan minnas.
    Solen skiner, fåglarna kvittrar, jobbet är trist men jag får gå hem snart, och ska träffa min date imorgon igen... Henrik heter han förresten.

Jag har en bra dag idag!=D

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...