Jo, det är väl så. Dessvärre har jag ju inte tränat särskilt mycket sådär fysisk träning. Har mest promenerat och klättrat i klippor. Men det är väl klart - man får muskler av det med. Får väl ha tålamod bara.
Just nu när jag jobbar får jag ju dessutom regelbundna tider, vilket jag behövde. Jag var så slutkörd att jag sov till 11-12 förra veckan, så det blev lite si och så med regelbundenheten. Men nu äter jag frukost 6.45, ett litet mellis 9, lunch 12.30, litet mellis vid 15 och så middag någon gång när jag kommit hem och lagat den. Dessutom blir det ju regelbundna promenader till och från jobbet också.
Hoppas att denna regelbundenhet kan ge lite utslag. Ikväll kommer sambon hem, så jag kanske kan få med honom ut på tennisbanan igen. Han tyckte att det var väldigt roligt förra gången, så det ska nog gå!
Mikabella skrev 2008-07-23 10:59:04 följande:
Jag gick upp 1 kg innan jag började gå ner. Muskler väger ju tyvärr lite Man får panik...jag vet! Tror kroppen måste vänja sig vid den nya motionsnivån, muskelmassan ökar och kroppen ställer om sin ämnesomsättning. Låg på en totalt stillastående platå i säker 7 veckor nnan det började hända något Kämpa på!!!