• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Men 21-åriga kompis förlovade sig med sin 33-åriga pojkvän här om veckan Njut av daten!!

malintrollet skrev 2008-07-16 13:02:59 följande:
    Men jag är 23... och tror att han kan vara en bra bit över 30...Känns så fel att fixera på en siffra, men det är väl bara en del i detta "innan-date-pirret".. Brukar inte vara åldersfixerad...Kan ju säga att jag är lite avis på er som ska gifta er också! Har själv aldrig haft ens en pojkvän. Hoppas inte du ångrar dig FÖR mkt för att du väljer bort dater när du gifter dig mikabella!Måste ju vara underbart att dela livt med den man älskar, och inte ens den bästa date i världen borde ju gå upp emot det!
  • Cantaton

Jag ska se till att det blir någon belöning vid 85 Tack för tipset. Nya kläder är ju faktiskt något av en stor belöning, för just nu känner jag inte ens för att köpa kläder (vilket jag ändå gjorde innan sommaren för att jag inte kunde ha särskilt många plagg som fanns i garderoben).

Sommargrönt skrev 2008-07-16 16:50:16 följande:
    Förstår om du inte har råd...Men vill verkligen poängtera vikten av att ha en riktigt bra belöning vid ett delmål. Särskilt som det verkar vara 10 kg mellan två delmål du redan har. Att gå under 90 kg och under 80 kg kommer att kännas som belöningar i sig. Men man behöver verkligen något däremellan...tro mig! Och belöningar tenderar ju att kosta pengar...du kan inte spara lite till något? Det behöver ju inte vara en resa...kanske en liten shoppingtur på stan? Nya kläder till den nya kroppen? Jag var student när jag skulle ner förra året...jag bad mamma om en belöning så jag fick en ipod när jag gått ner 10 kg...
  • BrudSeptember2008

Heej på Er!!

Jisses vad ni har skrivit medans jag har jobbat!:)
    Var mycket att läsa ikapp! Kul!:)

Cantaton;
    Jag håller med om att du ska säta upp lite delmål och ge dej själv en belöning när du lyckas!:)
    Det var väldigt bra för mej i alla fall.
    Det behöver inte vara så kostsamt, nån liten lyxgrej(dyr handcremé eller dylikt) eller ett klädesplagg.

Ps; Tack för peppningen!:)

Idag slank två små kakor ner på jobbet:S
    Har verkligen såå bra självdiciplin(hur 17 stavas det?)

• chamor

Nu har min stegräknare kommit så nu ska vi ut och gå.. Klockan är 7 nu och redan 4000 idag!

• malintrollet

hej allihop!

Cantaton:
    Förstår verkligen hur du känner det! Jag är 172 cm lång och väger nu 96 kilo, men ingen tror jag väger så mycket!
    Att komma ner till 70 är en dröm för mig med, men skulle bli så oerhört glad om jag bara kom ner under 90 under en överskådlig framtid. Sen är det väl 85, 80 och sen varje kilo under 80 som är ett stort mål!

Daten igår gick superbra! Vi hade jättetrevligt och ska definitivt ses igen...
    Sitter här o bara ler idag! Lite lycklig...

• Sommargrönt

Grattis till den härliga daten! Det är så mysigt att höra om potentiella par och alla fjärilar i magen! Hoppas det går vägen för er!

Angående vikten så har du all möjlighet att ta dig under 90 kg på en månad. När man väger, ursäkta uttrycket, lite mer, så är det ju mycket lättare att gå ner de första kilona. Jämför mig och Mikabella, jag väger nästan 15 kg mer än henne men har gått ner ett par kilo extra trots att hon tränar mycket mer och äter mycket mindre än mig. Så med lite självdisciplin så är du en 80-nånting tjej snart!

malintrollet skrev 2008-07-17 08:56:09 följande:
    hej allihop!Cantaton: Förstår verkligen hur du känner det! Jag är 172 cm lång och väger nu 96 kilo, men ingen tror jag väger så mycket!Att komma ner till 70 är en dröm för mig med, men skulle bli så oerhört glad om jag bara kom ner under 90 under en överskådlig framtid. Sen är det väl 85, 80 och sen varje kilo under 80 som är ett stort mål!Daten igår gick superbra! Vi hade jättetrevligt och ska definitivt ses igen...Sitter här o bara ler idag! Lite lycklig...
  • Sommargrönt

En stegräknare är ju superbra motivation! Vad har du för mål per dag eller vecka? Jag önskar att jag hade en...

chamor skrev 2008-07-17 07:05:14 följande:
    Nu har min stegräknare kommit så nu ska vi ut och gå.. Klockan är 7 nu och redan 4000 idag!
  • Cantaton

Jisses, hur har du hunnit med det?!
    Jag har också funderat på att köpa en. Hade en förut, men tycks ha tappat den.

Ikväll ska vi fira syrran som fyller 19, så då blir det onyttigt - har bestämt mig för att det ska få vara okej ikväll (behöver ju inte gå till överdrift). Men tiden finns ju då heller inte för en promenad, så jag ska nog ta mig en sväng idag. Kanske skulle promenera in till city? Undrar hur lång tid det kan ta... Måste ju hur som helst köpa en present.

chamor skrev 2008-07-17 07:05:14 följande:
  • Cantaton

Då kan vi ju kämpa ihop - vi ligger ju rätt lika Kanske blir lättare att pusha sig om man kör kapplöpning mot nån, haha Mormor och jag vägde samma ett tag (när jag vägde som minst). Just då bodde jag hemma hos henne för att jag inte hade hittat någon lägenhet, och hon har en sådan där våg som doktorn använder (eller använde när jag var mindre i alla fall), som tippar tills man ställt in visaren alldeles precis på rätt vikt. Så vi gick ju båda två och var duktiga för att den skulle stå rakt när vi ställde oss, alternativt att den skulle tippa åt rätt håll (dvs fel håll för den andre).

Oo, kul med daten!! Berätta, berätta!!

malintrollet skrev 2008-07-17 08:56:09 följande:
    hej allihop!Cantaton: Förstår verkligen hur du känner det! Jag är 172 cm lång och väger nu 96 kilo, men ingen tror jag väger så mycket!Att komma ner till 70 är en dröm för mig med, men skulle bli så oerhört glad om jag bara kom ner under 90 under en överskådlig framtid. Sen är det väl 85, 80 och sen varje kilo under 80 som är ett stort mål!Daten igår gick superbra! Vi hade jättetrevligt och ska definitivt ses igen...Sitter här o bara ler idag! Lite lycklig...
  • Cantaton

Ja, precis, något litet. Men jag tror att kläder är en bra belöning. Man känner sig alltid lite finare när man har nya kläder.

Två kakor hit eller dit De försvinner igen.

(Självdisciplin stavas det, om du fortfarande undrar.)

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-16 21:46:56 följande:
    Heej på Er!!Jisses vad ni har skrivit medans jag har jobbat!:)Var mycket att läsa ikapp! Kul!:)Cantaton;Jag håller med om att du ska säta upp lite delmål och ge dej själv en belöning när du lyckas!:) Det var väldigt bra för mej i alla fall.Det behöver inte vara så kostsamt, nån liten lyxgrej(dyr handcremé eller dylikt) eller ett klädesplagg. Ps; Tack för peppningen!:)Idag slank två små kakor ner på jobbet:SHar verkligen såå bra självdiciplin(hur 17 stavas det?)
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...