• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Toppenbra kämpat!!

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-16 12:03:01 följande:
    *suck*Låter precis som min mage med... Kan liksom inte begripa att den ska vara så slapp och puta utåt!? Kunde inte fettet liksom ligga inne i bukhålan istället så man kunde se så platt ut som man gör när man ligger ner?:SJag har precis kommit hem från en 40 minuters promenad i rask takt, trots en ond fot. Den gör ont och det krasar i den.Men det går över tills jag gifter mej!;)Vad ska alla hitta på idag?Har ni semester eller ska ni ha?Jag ska iväg och jobba kvällen idag igen, börjar 15:30 och slutar 21. Innan det har jag tänkt hinna cykla en sväng på motionscykeln. Detta är sista veckan innan semestern. Jag gör sista dagen på lördag. *längtar*
  • Sommargrönt

När jag vägde 78 kg vilket är mitt "rekord" så var det ingen som trodde det heller...Det har nog mycket att göra med hur man klär sig tror jag. Det finns ju de som envisas med att ha för små byxor och så där...Jag hatade min kropp och verkligen att shoppa kläder också. Men jag gjorde det för att jag vet att man ser större ut när kläderna är för små...kanske du klär dig bra också? :)

Det är ju en rejäl bit till 75 kg. Men helt görbart på ett halvår eller så, utan att du behöver hetsa ihjäl dig. Men har du något kortare delmål med en rejäl belöning? Det är en prestation som verkligen borde belönas. Vad sägs om en resa/weekend när du kommit till 85 kg? Det är viktigt med kortare mål också. Du klarar det!

Cantaton skrev 2008-07-16 15:43:59 följande:
    Jag är 1,66 och vill ner till 69kg. Just nu väger jag 92,5 (har aldrig vägt så mycket förut!! frånsett för två veckor sedan när jag vägde 94) Jag gick upp 25kg efter mammas och pappas skilsmässa samt under C-uppsatsskrivandet... Kommer jag "bara" ner till 75 mår jag bra - men dit är det en lång väg än. Däremot är det INGEN som tror att jag gått upp så mycket som jag gjort. Hur kan 25kg inte synas utåt?? Men jag känner dem ju... (kilona alltså).
  • chamor
    Cantaton skrev 2008-07-16 15:46:22 följande:
    Toppenbra kämpat!!
    Ja du måste dölja dina kilon väl i så fall På väg syns 5 ner eller upp otroligt mycket..
  • Cantaton

Toppenbra kämpat!! Trots fotont och allt. Heja!

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-16 12:03:01 följande:
    *suck*Låter precis som min mage med... Kan liksom inte begripa att den ska vara så slapp och puta utåt!? Kunde inte fettet liksom ligga inne i bukhålan istället så man kunde se så platt ut som man gör när man ligger ner?:SJag har precis kommit hem från en 40 minuters promenad i rask takt, trots en ond fot. Den gör ont och det krasar i den.Men det går över tills jag gifter mej!;)Vad ska alla hitta på idag?Har ni semester eller ska ni ha?Jag ska iväg och jobba kvällen idag igen, börjar 15:30 och slutar 21. Innan det har jag tänkt hinna cykla en sväng på motionscykeln. Detta är sista veckan innan semestern. Jag gör sista dagen på lördag. *längtar*
  • Cantaton

Haha, det blev lite dubbelt. Jag har usel uppkoppling så meddelandena verkade inte gå fram, men det gjorde det visst...

Cantaton skrev 2008-07-16 16:04:51 följande:
    Toppenbra kämpat!! Trots fotont och allt. Heja!
  • Cantaton

Jodå, jag försöker klä mig vettigt. Men sen har kilona fördelat sig väl också, över lår, mage, bröst osv. Har alltid varit storbystad, så det är väl ingen som tänkt på att jag gått upp en BH-storlek liksom...

Att komma under 90, sedan att komma under 80 (framför allt det!) är lycka. 85 kanske är ett bra delmål, ja. Nån weekend vet jag dock inte om jag har råd med. Jag har precis tagit examen och har ännu inget jobb. Hoppas nog på 80kg innan året är slut - det är ungefär 2kg i månaden. Sedan är det bara att fortsätta kämpa Jag går gärna ner på ett sunt sätt, i lugnt tempo så att kroppen hinner med. Jag har inget bröllop som närmar sig, vilket ju många andra här har.

Sommargrönt skrev 2008-07-16 15:55:05 följande:
    När jag vägde 78 kg vilket är mitt "rekord" så var det ingen som trodde det heller...Det har nog mycket att göra med hur man klär sig tror jag. Det finns ju de som envisas med att ha för små byxor och så där...Jag hatade min kropp och verkligen att shoppa kläder också. Men jag gjorde det för att jag vet att man ser större ut när kläderna är för små...kanske du klär dig bra också? :)Det är ju en rejäl bit till 75 kg. Men helt görbart på ett halvår eller så, utan att du behöver hetsa ihjäl dig. Men har du något kortare delmål med en rejäl belöning? Det är en prestation som verkligen borde belönas. Vad sägs om en resa/weekend när du kommit till 85 kg? Det är viktigt med kortare mål också. Du klarar det!
  • Cantaton

Men 21-åriga kompis förlovade sig med sin 33-åriga pojkvän här om veckan Njut av daten!!

malintrollet skrev 2008-07-16 13:02:59 följande:
    Men jag är 23... och tror att han kan vara en bra bit över 30...Känns så fel att fixera på en siffra, men det är väl bara en del i detta "innan-date-pirret".. Brukar inte vara åldersfixerad...Kan ju säga att jag är lite avis på er som ska gifta er också! Har själv aldrig haft ens en pojkvän. Hoppas inte du ångrar dig FÖR mkt för att du väljer bort dater när du gifter dig mikabella!Måste ju vara underbart att dela livt med den man älskar, och inte ens den bästa date i världen borde ju gå upp emot det!
  • Cantaton

Men 21-åriga kompis förlovade sig med sin 33-åriga pojkvän här om veckan Njut av daten!!

malintrollet skrev 2008-07-16 13:02:59 följande:
    Men jag är 23... och tror att han kan vara en bra bit över 30...Känns så fel att fixera på en siffra, men det är väl bara en del i detta "innan-date-pirret".. Brukar inte vara åldersfixerad...Kan ju säga att jag är lite avis på er som ska gifta er också! Har själv aldrig haft ens en pojkvän. Hoppas inte du ångrar dig FÖR mkt för att du väljer bort dater när du gifter dig mikabella!Måste ju vara underbart att dela livt med den man älskar, och inte ens den bästa date i världen borde ju gå upp emot det!
  • Cantaton

Ni får ursäkta mitt spammande. Uppkopplingen lägger av och sedan när jag laddar om sidan postar den inläggen på nytt... Min riktiga uppkoppling kommer på tis eller onsdag, så håll tillgodo

• Sommargrönt

Förstår om du inte har råd...Men vill verkligen poängtera vikten av att ha en riktigt bra belöning vid ett delmål. Särskilt som det verkar vara 10 kg mellan två delmål du redan har. Att gå under 90 kg och under 80 kg kommer att kännas som belöningar i sig. Men man behöver verkligen något däremellan...tro mig! Och belöningar tenderar ju att kosta pengar...du kan inte spara lite till något? Det behöver ju inte vara en resa...kanske en liten shoppingtur på stan? Nya kläder till den nya kroppen? Jag var student när jag skulle ner förra året...jag bad mamma om en belöning så jag fick en ipod när jag gått ner 10 kg...

Cantaton skrev 2008-07-16 16:16:50 följande:
    Jodå, jag försöker klä mig vettigt. Men sen har kilona fördelat sig väl också, över lår, mage, bröst osv. Har alltid varit storbystad, så det är väl ingen som tänkt på att jag gått upp en BH-storlek liksom... Att komma under 90, sedan att komma under 80 (framför allt det!) är lycka. 85 kanske är ett bra delmål, ja. Nån weekend vet jag dock inte om jag har råd med. Jag har precis tagit examen och har ännu inget jobb. Hoppas nog på 80kg innan året är slut - det är ungefär 2kg i månaden. Sedan är det bara att fortsätta kämpa Jag går gärna ner på ett sunt sätt, i lugnt tempo så att kroppen hinner med. Jag har inget bröllop som närmar sig, vilket ju många andra här har.
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...