Jodå, jag försöker klä mig vettigt. Men sen har kilona fördelat sig väl också, över lår, mage, bröst osv. Har alltid varit storbystad, så det är väl ingen som tänkt på att jag gått upp en BH-storlek liksom...
Att komma under 90, sedan att komma under 80 (framför allt det!) är lycka. 85 kanske är ett bra delmål, ja. Nån weekend vet jag dock inte om jag har råd med. Jag har precis tagit examen och har ännu inget jobb. Hoppas nog på 80kg innan året är slut - det är ungefär 2kg i månaden. Sedan är det bara att fortsätta kämpa
Jag går gärna ner på ett sunt sätt, i lugnt tempo så att kroppen hinner med. Jag har inget bröllop som närmar sig, vilket ju många andra här har.
Sommargrönt skrev 2008-07-16 15:55:05 följande:
När jag vägde 78 kg vilket är mitt "rekord" så var det ingen som trodde det heller...Det har nog mycket att göra med hur man klär sig tror jag. Det finns ju de som envisas med att ha för små byxor och så där...Jag hatade min kropp och verkligen att shoppa kläder också. Men jag gjorde det för att jag vet att man ser större ut när kläderna är för små...kanske du klär dig bra också? :)Det är ju en rejäl bit till 75 kg. Men helt görbart på ett halvår eller så, utan att du behöver hetsa ihjäl dig. Men har du något kortare delmål med en rejäl belöning? Det är en prestation som verkligen borde belönas. Vad sägs om en resa/weekend när du kommit till 85 kg? Det är viktigt med kortare mål också. Du klarar det!