• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Men du hade vettigare saker att göra än mig, så du vann oxå!
    Vengaboys var min "studentlåt" Oj vad den spelades mycket under sista veckan Ska ni åka P.C.Hihgway månne? Det vill vi..fast i februari

Idag har jag vilodag. Är sååå varmt på jobbet o det känns verkligen i kroppen idag. Ush är helt matt...Vill INTE bli sjuk nu. Lillebror gifter sig på lördag o då är jag o Mr värdpar.

GUD vad det tar emot att åka till jobbet idag...FY FY FY vill INTE!

Cantaton: Alla små steg räknas! Kämpa på! Heja heja! Idag kanske det blir en längre runda?

Sommargrönt skrev 2008-07-14 21:53:06 följande:
    Du vann...jag kom aldrig ut...min blivande bjöd på grillad mat med vattenmelon till efterätt...så jag stannade inne och fixade massa musik inför vår roadtrip i USA. 3 veckor i en bil kräver mycket musik! Har ordnat massa nostalgilåtar från ungdomen. :) Vem vill inte sjunga Boom boom boom med Vengaboys högt i bilen?!
  • Sommargrönt

Åh...mår fortfarande illa...suck...hoppas det blir bättre till ikväll för nu behöver jag verkligen träna...Fattar inte vad som tagit åt mig...

Vet inte vad du menar med PC Highway...? Vi ska åka från Seattle till New York...har redan gjort hela Kalifornien med avstickare till Las Vegas och Grand Canyon...Så detta kändes bäst efter det, blir Niagarafallen, Yellowstone, Mount Rushmore, Cape Cod och New York! Vi älskar roadtrips. :)

Mikabella skrev 2008-07-15 09:21:21 följande:
    Men du hade vettigare saker att göra än mig, så du vann oxå! Vengaboys var min "studentlåt" Oj vad den spelades mycket under sista veckan Ska ni åka P.C.Hihgway månne? Det vill vi..fast i februari Idag har jag vilodag. Är sååå varmt på jobbet o det känns verkligen i kroppen idag. Ush är helt matt...Vill INTE bli sjuk nu. Lillebror gifter sig på lördag o då är jag o Mr värdpar. GUD vad det tar emot att åka till jobbet idag...FY FY FY vill INTE!Cantaton: Alla små steg räknas! Kämpa på! Heja heja! Idag kanske det blir en längre runda?
  • BrudSeptember2008

Morrn Tjejer!

Idag har jag fått sovmorgon till 9:45, så än är det morgon för mej!;)

Ställde mej på vågen imorses och nu är det bara några hg ner till ursprungsvikten som jag hade innan Tysklandsresan!:)
    SÅÅÅ GLAAAD!

Mikabella;
    Mysigt att gå på bröllop på lördag!:) Hoppas att det blir en underbar dag, och att klänningen som du har köpt kommer att sitta som gjuten!;)

Cantaton;
    ALL motion räknas! Den bästa motionen är ju vardagsmotionen sägs det ju, så inte att förringa en promenad till affären!:)
    Idag skiner solen hos mej just nu iaf. men jag tror jag skippar promenaden och kör på ett cykelpass istället.

Sommargrönt;
    Åhhh... Måste in på You Tube och lyssna på Vengaboys BUMS!:)

Idag börjar jag jobba klockan 15, känns lite segt. Slutar 21, så det är ju inte jätte sent..

Ha en härlig dag allesammans!:)

• Mikabella

Pasiffic Coast Highway. Ser att ni åkt där redan då ju. Jag ska åka till Miami o oktober Bo på riktigt riktigt fin resort, spela golf och åka till Disney World

Idag ska jag ringa en vän o se om hon kanske har en hhäst att låna ut till mig Blir ju utan jobb i september o tänkte vara ledig en månad Har aldrig varit arbetslös så det kan ju vara roligt att testa Nä skämt å sido...En häst hade varit sååå roligt..fast det hade ju varit ännu roligare att få ett nytt jobb såklart...Men men jag har ju självmant satt mig i situationen så jag känner nada ångest Känns som en befrielse just nu faktiskt. Tänk vad jag kan träna då!

• Mikabella

Vill bara skriva att jag tycker om er allihopa. Ni är ett så fint stöd och alla är så gulliga. Man lär sig nya saker, får perspektiv, motivation och tips! Kramar på er!

• Sommargrönt

Åh, vad fin du är! Kram kram!

fattade inte PC Highway först. Vi kallar den Highway 1. :) Åk den åk den åk den! Så vackert!

Mikabella skrev 2008-07-15 10:26:51 följande:
    Vill bara skriva att jag tycker om er allihopa. Ni är ett så fint stöd och alla är så gulliga. Man lär sig nya saker, får perspektiv, motivation och tips! Kramar på er!
  • BrudSeptember2008

Näää.... såg att jag skrev att jag hade sovmorgon till 9:45, men det ska stå 8:45!!!

Den dagen mina barn sover till 9:45 ska jag verkligen göra ett kors i taket!;)

Nä, nu ska jag försöka slita mej från BT ett tag. Ska riva tapet och ta den där cykelturen innan det är dags att fixa mat och duscha!

Hejsvejs!:)

• malintrollet

Hej alla!

Har just avslutat en veckas ren kur på Cambridgekuren och har gått ner 4 kg! Började på 100,7 kg och har gått ner till 96,5.

Har lagt till lite proteiner på kvällarna nu i form av kycklingfilé, då jag kände ett enormt behov av extra energi och kött...
    Känner mig inte sämre på något vis. och andedräkten stinker fortfarande.
    Siktar på minus MINST 20 kg, men förväntar mig ingen lavinartad viktnedgång, utan det får ta tid att ändra livsstil och beteende.
    Har startat en tråd med en fråga om ketos beror på kolhydratsintag eller kaloriintag, o tänkte jag kunde ställa den här också... någon som vet?

• Mikabella
    malintrollet skrev 2008-07-15 12:03:55 följande:
    Hej alla!Har just avslutat en veckas ren kur på Cambridgekuren och har gått ner 4 kg! Började på 100,7 kg och har gått ner till 96,5.Har lagt till lite proteiner på kvällarna nu i form av kycklingfilé, då jag kände ett enormt behov av extra energi och kött...Känner mig inte sämre på något vis. och andedräkten stinker fortfarande.Siktar på minus MINST 20 kg, men förväntar mig ingen lavinartad viktnedgång, utan det får ta tid att ändra livsstil och beteende.Har startat en tråd med en fråga om ketos beror på kolhydratsintag eller kaloriintag, o tänkte jag kunde ställa den här också... någon som vet?
    Ja Cambridge är faktiskt jätte bra! jag blev av med 2 kg på 6 dagar. Har fått tillbak 1 nu tyvärr. Bara jag luktade på mat gick jag upp Men 1 kkg är ju alltid något!! Roligt att det har funkat för dig!

Ketos har jag oxå fundrat på .Är det inte så att det man kallar Ketos sdtadiet är när kroppen börjar "äta" på sitt eget fett för att få näring? Ush vad äckligt det lät Man sabbar väl ketos genom att äta fast föda? Jag är osäker. Skulle oxå vilja veta mer.
  • malintrollet

min uppfattning är att kroppen börjar förbränna eget fett eller tillfört fett som primär energikälla om man undanhåller kolhydrater från kosten. Detta skulle alltså vara ketos, eftersom biproduklten i blodet efter fettförbränningg kallas för ketoner.
    Min slutsats av det är då att kaloriintaget omöjligt kan ha att göra med ketos, men är lite smått förvirrad efter alla olika besked på alla olika viktminskningssidor.

Om man ser till steg 1 på både GI-metoden och Atkinsdieten, så får man ju i stort sett äta hur mycket man vill bara man inte äter kolhydrater. Fett och proteiner spelar ingen roll, vilket yttreligare förstärker min aning om att kaloriintag inte spelar roll.
    Om födan är fast eller flytande tror jag inte spelar någon roll faktiskt...

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...