• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Åh....vad jobbigt...Ush...Skickar massor av kramar. Jag tror som du att hon inte skulle vilja att ni ställde in ert bröllop. Hoppas att du är ok och att du kan glädjas åt din kommande bröllpsdag.

Hvidbrud skrev 2008-07-13 14:16:26 följande:
    Min farmor dog igår Inte kul alls. Men jag tror inte att hon skulle vilja att vi stälde in brölloppet. Hu. Känns lite tungt just nu.
  • BrudSeptember2008

Hvidbrud;
    Beklagar verkligen sorgen! *kramar om*

Mikabella;
    Jag har haft en låång dag på jobbet, men nu är den slut!:)
    Är ledig imorgon och det är sambons första semesterdag, så vi ska bara mysa hela familjen!:)

Idag har jag så ont i foten och skoskav så det skriker om det, så jag skippar promenaden fast jag verkligen är sugen på att ge mej ut! Men men, nu ska det bli en hård vecka med nyttig mat och motion!:)

Hejja oss!;)

• Cantaton

Jag gick faktiskt en promenad, men nog inte riktigt i en timma, för jag har världens skavsårsblåsa på en av mina tår. Gör riktigt ont. Men jag kämpade i alla fall. Däremot blev dagen svår på så sätt att jag inte riktigt kunde följa min förbestämda matsedel. Lunchen spenderade jag i stan och på kvällen grillade jag med kompisar - men jag tror faktiskt att jag lyckades trixa till det rätt bra. Tog lunchen utan ris och grillade den kyckling jag annars skulle ha stekt hemma. Åt en sallad till det. Dessutom vandrade jag ju faktiskt runt en hel del i stan och i samband med jakten på grillplats, så troligtvis har jag kommit upp i min timmespromenad ändå.

Imorgon är det en ny dag och nya tag

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-13 21:34:56 följande:
    Hvidbrud;Beklagar verkligen sorgen! *kramar om*Mikabella;Jag har haft en låång dag på jobbet, men nu är den slut!:)Är ledig imorgon och det är sambons första semesterdag, så vi ska bara mysa hela familjen!:)Idag har jag så ont i foten och skoskav så det skriker om det, så jag skippar promenaden fast jag verkligen är sugen på att ge mej ut! Men men, nu ska det bli en hård vecka med nyttig mat och motion!:)Hejja oss!;)
  • BrudSeptember2008

Morrn tjejer!

Så nu är det åter igen en ny vecka. Vi lägger förra veckans syder barkom oss och fortsätter framåt!:)

Jag funderar på vad man ska äta för mat som är bra, mättande och kalorisnål. Vad ska ni andra äta?

Följer ni några dieter? (Typ, GI, VV osv.)
    Jag försöker följa sund mat och lite motion.

Men det är super segt just nu. Mina 2 kilo upp sitter som berget, har inte hänt många hg. Visst jag har inte varit så duktig med varken mat eller motion i veckan. Men inte glufsat i mej som jag kunde ha gjort heller...

Ha en bra dag!

• Cantaton

Tack för veckans inledande pepp!

På frågan om mat säger dagens meny:
    Frukost: Naturell yoghurt med nötter, solrosfrön, soltorkade tomater
    Lunch: Rostbiffssallad
    Mellis: Nötter
    Middag: Fisksoppa

Jag följer GI, fas 1 just nu. GI har funkat för mig förut, även om jag bara har följt fas 3 (sista). Men nu tänkte jag faktiskt börja från början

Vet inte hur det är med kilona än, väger mig bara på onsdagar. (Inte nära helgen åt något håll, då man kanske råkar synda som mest.) Väger man sig en gång i veckan tycker jag att det känns som om jag får veta den riktiga viktminskningen (eller -ökningen för den delen). Väger man sig från dag till dag kan det ju vara tillfälligheter som ger utslag.

Lycka till denna vecka!

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-14 10:18:54 följande:
    Morrn tjejer!Så nu är det åter igen en ny vecka. Vi lägger förra veckans syder barkom oss och fortsätter framåt!:)Jag funderar på vad man ska äta för mat som är bra, mättande och kalorisnål. Vad ska ni andra äta?Följer ni några dieter? (Typ, GI, VV osv.)Jag försöker följa sund mat och lite motion. Men det är super segt just nu. Mina 2 kilo upp sitter som berget, har inte hänt många hg. Visst jag har inte varit så duktig med varken mat eller motion i veckan. Men inte glufsat i mej som jag kunde ha gjort heller...Ha en bra dag!
  • Sommargrönt

Åh! Stackars stackars dig! Kramar kramar kramar! Klart du inte ska ställa in, det hade hon säkert inte velat! Tänker på dig!

Hvidbrud skrev 2008-07-13 14:16:26 följande:
    Min farmor dog igår Inte kul alls. Men jag tror inte att hon skulle vilja att vi stälde in brölloppet. Hu. Känns lite tungt just nu.
  • Sommargrönt

Mikabella: Du äter ju på tok för lite för din träningsmängd! Vill du ner i vikt får du allt se till att du håller dig över 1300 kcal per dag, särskilt om du ska träna bort en massa av dem! Din kropp går ju in i svältmode, du kommer explodera i viktuppgång om du börjar träna mindre eller äta mer sen! Skärpning tjejen. :)

• Sommargrönt

Själv blev man hippad i lördags! Åh vad kul det var! Mina vänner var så snälla och tog så bra hand om mig. Ansiktsbehandling och så klädde de mig snygg, sminkade mig och fixade håret på mig. Vi hade en massa roliga lekar som tex hur väl jag känner min blivande. Fick 12,5 av 15 poäng, så jag får gifta mig! Sen spelade vi laserdome, lekte Så ska det låta hemma hos brudtärnan, åt tacobuffé och drack massa drinkar. och så fick jag göra en t-shirt till min blivande med temat "vad som hänt under vår tid tillsammans hittills". Och tjejerna gjord en till mig. Nu har jag lovat att vi ska fota oss i dem någonstans i USA på bröllopsresan. :) Vi gick ut och dansade sen också, hade hur kul som helst. Det enda pyttepinsamma var att jag var tvungen att ha en slöja på mig hela dagen, men det var bara roligt. Mina tjejer är så söta!

Baksidan med att ha möhippa är att man inte tränar och istället äter och dricker riktigt fel...Jag var aldrig särskilt full under kvällen, men brukar inte dricka alls så mådde inte så bra dagen efter. Vaknade i hyfsad tid och mådde bra. Sen åkte vi till Tjörn och solade och badade och på vägen hem började jag må riktigt illa. Och hela kroppen skrek efter onyttig mat. Min blivande och jag pratade och kom fram till att det var dags att synda för sista gången i bröllopet. Vi köpte hamburgare på BK och godis och åt gott hela kvällen hemma...Gick upp ett helt kilo i helgen alltså...Så istället för att ha 9 hekto kvar så har jag 2 kg...*suck*....ska försöka träna och äta bra för att bli av med detta nya kilo först. Men tack tack tack för att möhippan var fya veckor innan bröllopet så jag hinner åtgärda detta!

• Cantaton

Men det var ju rätt tillfälle att synda på Man kan inte hålla sig borta från ALLT onyttigt JÄMT.

2kg grejar du lätt på 4 veckor!

Sommargrönt skrev 2008-07-14 13:04:36 följande:
    Själv blev man hippad i lördags! Åh vad kul det var! Mina vänner var så snälla och tog så bra hand om mig. Ansiktsbehandling och så klädde de mig snygg, sminkade mig och fixade håret på mig. Vi hade en massa roliga lekar som tex hur väl jag känner min blivande. Fick 12,5 av 15 poäng, så jag får gifta mig! Sen spelade vi laserdome, lekte Så ska det låta hemma hos brudtärnan, åt tacobuffé och drack massa drinkar. och så fick jag göra en t-shirt till min blivande med temat "vad som hänt under vår tid tillsammans hittills". Och tjejerna gjord en till mig. Nu har jag lovat att vi ska fota oss i dem någonstans i USA på bröllopsresan. :) Vi gick ut och dansade sen också, hade hur kul som helst. Det enda pyttepinsamma var att jag var tvungen att ha en slöja på mig hela dagen, men det var bara roligt. Mina tjejer är så söta! Baksidan med att ha möhippa är att man inte tränar och istället äter och dricker riktigt fel...Jag var aldrig särskilt full under kvällen, men brukar inte dricka alls så mådde inte så bra dagen efter. Vaknade i hyfsad tid och mådde bra. Sen åkte vi till Tjörn och solade och badade och på vägen hem började jag må riktigt illa. Och hela kroppen skrek efter onyttig mat. Min blivande och jag pratade och kom fram till att det var dags att synda för sista gången i bröllopet. Vi köpte hamburgare på BK och godis och åt gott hela kvällen hemma...Gick upp ett helt kilo i helgen alltså...Så istället för att ha 9 hekto kvar så har jag 2 kg...*suck*....ska försöka träna och äta bra för att bli av med detta nya kilo först. Men tack tack tack för att möhippan var fya veckor innan bröllopet så jag hinner åtgärda detta!
  • Hvidbrud

Tack för kramarna tjejer! Det värmer! Hon hade varit sjuk länge så vi väntade bara...

Håller på att packa nu! Åker till Linköping om en timme, så allt ska med till bröllopet och allt ska vara färdigpackat till bröllopsresan!

Vet inte hur mycket jag kommer att hänga på BT innan bröllopet, så ni får kämpa på tjejer och här kommer mitt pepp till de kommande 3 veckorna: pepppepppeppeppeppepppepeppepepepepepppeppeppppepeppeppeppeppeppepppepppeppepppeppeppepppeppeppepppeppeppppeppeppepp!

Mikabella: Kom gärna förbi! Kul!

Ni är så himla duktiga allihopa!
    Sommargrönt: låter som en härlig möhippa! Visst blir man helt mjuk i hjärtat när man har så härliga vänner!

Kram på er allihopa!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...