• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Sommargrönt

Har man bra vänner så känner de förhoppningsvis en nog mycket för att göra saker som man själv uppskattar. Du behöver nog inte oroa dig! Jag var orolig att jag inte skulle få en heller, visste inte vem som skulle se sig som koordinator riktigt. Men min blivande hade fixat det minsann...

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-14 15:23:19 följande:
    Sommargrönt;Låter som en underbar dag!:)Själv är jag osäker på att jag ens får en hippa, och skulle jag få det så är jag väldigt nervös för att den ska vara alldeles för pinsam för min smak. Min värsta mardröm är att jag ska bli iklädd för små kläder och sjunga på stan:SJaja.. Den dagen den sorgen som man brukar säga;)
  • Sommargrönt

Tack så mycket för peppningen. Kändes lite tungt när jag hade mindre än ett kg kvar och det kändes som att det bara var ett par dagar kvar och så åker man baklänges...Men jag vet att det är snabbt fixat bara jag ger mig attan på det...

Cantaton skrev 2008-07-14 13:06:50 följande:
    Men det var ju rätt tillfälle att synda på Man kan inte hålla sig borta från ALLT onyttigt JÄMT.2kg grejar du lätt på 4 veckor!
  • Mikabella

Oki jag antar utmaningen Har börjat genom morgonpromenad på 241 kcal imorse. Blir en powerwalk hem från jobbet nu kl 18. Är 6,5 km så det borde väl hamna på runt 300-340 kcal kanske? Vi ska greja detta! Har köpt vätskedrivande tabeletter oxå. Samlar på mig grymt mycket vätska o hoppas att iaf 0,5kg kan kissas ut

1,2,1,2 nu kör vi!!!

Har varit duktig o ätit sallad m kenua och kräftstjärtar till lunch Tror det stavas kenua? Är iaf som couscous typ fast består av protein istället för kolhydrater! Tips tips!!

• Mikabella

oh glömde ju skriva att jag för att ännu mer psyka mig själv precis köpt mig en snordyr liten silkes klänning från Hunkey Dory som jag tänkte ha på mig på bröllopet på lördag. Måste få bort 1 kg! Nu steg motivationen lite. Både av dig snälla Sommris och av tanken på den lilla klänningen...

• Mikabella

Håller verkligen med! Chips, fett och socker känns grymt onnödigt o lockar inte alls lika mycket som förr

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-14 15:29:26 följande:
    OJ DÅ!:SJag tryckte sända medelande fast jag inte hade skrivit klart.. Satt i andra tankar!Nu har jag iaf. cyklat på våran motionscykel 34 minuter och 1,8 mil!:) 415 kalorier förbrändes också!:)Jiiipii..Tycker inte ni att det är lättare att hålla sej från onyttiga saker när man tränar? Det tycker jag, för jag vill inte göra träningen ogjord liksom, om ni fattar vad jag menar.Nä, nu ska jag ta en dusch och hämta stora tösen hos morfar!Tjingeling!:)
  • GME76   080802

Blev hippad i lördags och är helt slut än. Eftersom maten (läs: spriten) inte ville stanna kvar hela tiden så gick jag inte upp ett hg. Pizzan igår kanske satte sig lite men det sk*ter jag i, den var jag värd .

Ikväll ska jag läsa InStyle Wedding och äta lite godis och imorgon ska jag fortsätta min Quest mot en änni mindre kropp .

Har 1,5-2kg kvar på ca 2 veckor. Kan nog gå .

• Sommargrönt

Hihi, quinoa menar du nog. ;)

Mikabella skrev 2008-07-14 17:36:05 följande:
    Oki jag antar utmaningen Har börjat genom morgonpromenad på 241 kcal imorse. Blir en powerwalk hem från jobbet nu kl 18. Är 6,5 km så det borde väl hamna på runt 300-340 kcal kanske? Vi ska greja detta! Har köpt vätskedrivande tabeletter oxå. Samlar på mig grymt mycket vätska o hoppas att iaf 0,5kg kan kissas ut 1,2,1,2 nu kör vi!!!Har varit duktig o ätit sallad m kenua och kräftstjärtar till lunch Tror det stavas kenua? Är iaf som couscous typ fast består av protein istället för kolhydrater! Tips tips!!
  • Sommargrönt

Vad skönt med en till som har hippats och ätit knasigt. Och som åt skräpmat dagen efter!

GME76 080802 skrev 2008-07-14 19:48:42 följande:

Blev hippad i lördags och är helt slut än. Eftersom maten (läs: spriten) inte ville stanna kvar hela tiden så gick jag inte upp ett hg. Pizzan igår kanske satte sig lite men det sk*ter jag i, den var jag värd .Ikväll ska jag läsa InStyle Wedding och äta lite godis och imorgon ska jag fortsätta min Quest mot en änni mindre kropp .Har 1,5-2kg kvar på ca 2 veckor. Kan nog gå .
  • Sommargrönt

Du vann...jag kom aldrig ut...min blivande bjöd på grillad mat med vattenmelon till efterätt...så jag stannade inne och fixade massa musik inför vår roadtrip i USA. 3 veckor i en bil kräver mycket musik! Har ordnat massa nostalgilåtar från ungdomen. :) Vem vill inte sjunga Boom boom boom med Vengaboys högt i bilen?!

Mikabella skrev 2008-07-14 17:36:05 följande:
    Oki jag antar utmaningen Har börjat genom morgonpromenad på 241 kcal imorse. Blir en powerwalk hem från jobbet nu kl 18. Är 6,5 km så det borde väl hamna på runt 300-340 kcal kanske? Vi ska greja detta! Har köpt vätskedrivande tabeletter oxå. Samlar på mig grymt mycket vätska o hoppas att iaf 0,5kg kan kissas ut 1,2,1,2 nu kör vi!!!Har varit duktig o ätit sallad m kenua och kräftstjärtar till lunch Tror det stavas kenua? Är iaf som couscous typ fast består av protein istället för kolhydrater! Tips tips!!
  • Cantaton

När jag hade tänkt gå min promenad spöregnade det. Sedan somnade jag på soffan. Och efter 21 var jag inte alltför pigg på att sömndrucken gå runt ensam i stan. Men jag tog i alla fall en promenad ner till mataffären och tillbaka - tog åtminstone en halvtimma (i slööö takt).

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...