• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Lycka till med allt!!

Hvidbrud skrev 2008-07-14 13:34:32 följande:
    Tack för kramarna tjejer! Det värmer! Hon hade varit sjuk länge så vi väntade bara...Håller på att packa nu! Åker till Linköping om en timme, så allt ska med till bröllopet och allt ska vara färdigpackat till bröllopsresan!Vet inte hur mycket jag kommer att hänga på BT innan bröllopet, så ni får kämpa på tjejer och här kommer mitt pepp till de kommande 3 veckorna: pepppepppeppeppeppepppepeppepepepep epppeppeppppepeppeppeppeppeppepppep ppeppepppeppeppepppeppeppepppeppepp ppeppeppepp!Mikabella: Kom gärna förbi! Kul!Ni är så himla duktiga allihopa! Sommargrönt: låter som en härlig möhippa! Visst blir man helt mjuk i hjärtat när man har så härliga vänner!Kram på er allihopa!
  • Mikabella

Jag vet. Jag är dum. Jobbat så förbannat mycket o är så stressad...Grrr..Hinner inte lag bra mat och vil INTE äta äcklig "ute" mat. Äter runt 1000 kcal i fast föda o så plussar jag på med proteindrinkar så total är jag nog uppe på 1500kcal tror jag.. Bra att du tar mig i örat lite! Jag behöver det...Skämms lite för att jag är så slarvig...

Sommargrönt skrev 2008-07-14 12:58:39 följande:
    Mikabella: Du äter ju på tok för lite för din träningsmängd! Vill du ner i vikt får du allt se till att du håller dig över 1300 kcal per dag, särskilt om du ska träna bort en massa av dem! Din kropp går ju in i svältmode, du kommer explodera i viktuppgång om du börjar träna mindre eller äta mer sen! Skärpning tjejen. :)
  • Mikabella

Åh grattis till hippan föresten! hinner inte läsa hela nu, men återkommer med komentarer senare Kramar!

• BrudSeptember2008

Sommargrönt;

Låter som en underbar dag!:)
    Själv är jag osäker på att jag ens får en hippa, och skulle jag få det så är jag väldigt nervös för att den ska vara alldeles för pinsam för min smak. Min värsta mardröm är att jag ska bli iklädd för små kläder och sjunga på stan:S
    Jaja.. Den dagen den sorgen som man brukar säga;)

Cantaton;

Tack för din matsedel!
    Jag brukar ha "väg-dag" på fredagar, då hinner jag hämta upp eventuella snedseg från helgen under veckan. Fast vi brukar ha en "ätar-dag" på helgen då vi myser med nån god mat eller godis. Skönt att ha det bestämt så, då får jag inte ångest när det är tillåtet

• BrudSeptember2008

OJ DÅ!:S

Jag tryckte sända medelande fast jag inte hade skrivit klart.. Satt i andra tankar!

Nu har jag iaf. cyklat på våran motionscykel 34 minuter och 1,8 mil!:) 415 kalorier förbrändes också!:)
    Jiiipii..

Tycker inte ni att det är lättare att hålla sej från onyttiga saker när man tränar?
    Det tycker jag, för jag vill inte göra träningen ogjord liksom, om ni fattar vad jag menar.

Nä, nu ska jag ta en dusch och hämta stora tösen hos morfar!

Tjingeling!:)

• Cantaton

Ja, det är bra att ha en ätardag så att man slipper ångesten. Min syrra fyller år i veckan, och då hade jag tänkt göra ett litet undantag. Det handlar väl mest om att bestämma sig i förväg för när det är okej och när det inte är det - då mår man bäst

Och har man svårt att sluta/avstå från diverse saker är det åtminstone bättre att lägga till en god vana (exempelvis en promenad) än att inte göra något alls.

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-14 15:23:19 följande:
    Sommargrönt;Låter som en underbar dag!:)Själv är jag osäker på att jag ens får en hippa, och skulle jag få det så är jag väldigt nervös för att den ska vara alldeles för pinsam för min smak. Min värsta mardröm är att jag ska bli iklädd för små kläder och sjunga på stan:SJaja.. Den dagen den sorgen som man brukar säga;)Cantaton;Tack för din matsedel!Jag brukar ha "väg-dag" på fredagar, då hinner jag hämta upp eventuella snedseg från helgen under veckan. Fast vi brukar ha en "ätar-dag" på helgen då vi myser med nån god mat eller godis. Skönt att ha det bestämt så, då får jag inte ångest när det är tillåtet
  • Mikabella

hej bönor. Vad duktiga ni är allihopa. Jag har ju som sagt lite att gå ner till på lördag. Segt som tusan! Inte ett hekto! Grr känns sååå tungt idag. Mr har semester, butiken är fylld av turister, huvudet spränger och jag är såååå slutkörd....Buhu! Som tur är är jag pigg i kroppen...Vill bara ut o springa, gå och röra på mig. Det är det enda som får mig att stressa av just nu. Behöver en stor kram och lite pepp...Var 1kg i frdags..Nu har det ökat till 2kg..en omöjlighet att gå ner till helgen...

• Cantaton

Heja heja! Bra jobbat.

Jo, det känns faktiskt lättare att hålla sig borta från det onyttiga när man tränar

BrudSeptember2008 skrev 2008-07-14 15:29:26 följande:
    OJ DÅ!:SJag tryckte sända medelande fast jag inte hade skrivit klart.. Satt i andra tankar!Nu har jag iaf. cyklat på våran motionscykel 34 minuter och 1,8 mil!:) 415 kalorier förbrändes också!:)Jiiipii..Tycker inte ni att det är lättare att hålla sej från onyttiga saker när man tränar? Det tycker jag, för jag vill inte göra träningen ogjord liksom, om ni fattar vad jag menar.Nä, nu ska jag ta en dusch och hämta stora tösen hos morfar!Tjingeling!:)
    [/citat]
    BrudSeptember2008 skrev 2008-07-14 15:29:26 följande:
    [citat]
    OJ DÅ!:SJag tryckte sända medelande fast jag inte hade skrivit klart.. Satt i andra tankar!Nu har jag iaf. cyklat på våran motionscykel 34 minuter och 1,8 mil!:) 415 kalorier förbrändes också!:)Jiiipii..Tycker inte ni att det är lättare att hålla sej från onyttiga saker när man tränar? Det tycker jag, för jag vill inte göra träningen ogjord liksom, om ni fattar vad jag menar.Nä, nu ska jag ta en dusch och hämta stora tösen hos morfar!Tjingeling!:)
  • Sommargrönt

Inget är omöjligt! Man ska aldrig säga aldrig! Och helgsynder brukar rinna av lika snabbt som de kom! Se, vi följer verkligen varandra. Jag hade också 1 kg kvar innan helgen, nu är det 2 kg! Jobbar vi tillsammans så går det bra! Jag ska snart ut och gå (mår fortfarande illa sen i lördags, helskumt...så springa får jag göra en annan dag) tänkte jag. Vem hinner bränna mest kalorier först?!

Angående utemat så finns det ju massa bra mat där! Man får akta sig för hamburgerhak och feta såser bara. Jag brukar äta sallad överallt, det är så gott. Och på grekrestauranger kan man ju äta fylld paprika eller så tar jag min favorit: kycklingspett med tsatsiki och så ber jag om sallad istället för potatis. Det finns om man letar ordentligt efter det!

Mikabella skrev 2008-07-14 15:49:46 följande:
    hej bönor. Vad duktiga ni är allihopa. Jag har ju som sagt lite att gå ner till på lördag. Segt som tusan! Inte ett hekto! Grr känns sååå tungt idag. Mr har semester, butiken är fylld av turister, huvudet spränger och jag är såååå slutkörd....Buhu! Som tur är är jag pigg i kroppen...Vill bara ut o springa, gå och röra på mig. Det är det enda som får mig att stressa av just nu. Behöver en stor kram och lite pepp...Var 1kg i frdags..Nu har det ökat till 2kg..en omöjlighet att gå ner till helgen...
  • Sommargrönt

Åh, lycka till med allt nu! Vi peppar dig på avstånd! Kram kram

Hvidbrud skrev 2008-07-14 13:34:32 följande:
    Tack för kramarna tjejer! Det värmer! Hon hade varit sjuk länge så vi väntade bara...Håller på att packa nu! Åker till Linköping om en timme, så allt ska med till bröllopet och allt ska vara färdigpackat till bröllopsresan!Vet inte hur mycket jag kommer att hänga på BT innan bröllopet, så ni får kämpa på tjejer och här kommer mitt pepp till de kommande 3 veckorna: pepppepppeppeppeppepppepeppepepepep epppeppeppppepeppeppeppeppeppepppep ppeppepppeppeppepppeppeppepppeppepp ppeppeppepp!Mikabella: Kom gärna förbi! Kul!Ni är så himla duktiga allihopa! Sommargrönt: låter som en härlig möhippa! Visst blir man helt mjuk i hjärtat när man har så härliga vänner!Kram på er allihopa!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...